Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det var Diamond-kortet eller at Anko sto rett bak meg i den 100 meter lange køen gjennom fasttrack (før slusen) på OSL i går ettermiddag, men fikk lov til å endre en SAS Go Light billett til et tidligere fly.

    Kan gjøre oppmerksom på at begge flightene var forsinket, så jeg spurte loungeverten fint om det var mulig å få endre til et tidligere fly siden mitt var blitt kansellert. Han ordnet det på to minutter og vips så var nytt boardingkort skrevet ut. Flott service!
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får se om det holder seg slik på dagens flight også, men fikk EBD fordel av ledig nabosete på veien over til ARN fra OSL igår i rimelig full kabin.

    Og enn så lenge ser det ut til at det samme er SAS sin plan i dag på returen også, selv om ingen seter helt oppe i fronten var ledig da jeg bestilte veldig kort tid før reisen:


    seats-ARN-OSL-2023-01-27 123812.png
     
    themichael, EndreD and Earl like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Og fasit denne gangen, var at midtsetet ble opptatt.

    Vel, vel, kort flytur, så det går bra!
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om dette gjelder i ditt tilfelle, men noen visket meg i øret her om dagen at seat block for diamanter ikke blir registrert før etter innsjekk. Dvs at man må bytte sete når innsjekk åpner for at det skal funke. Kan ikke gå god for at dette funker.
     
    Kristian, Earl and tobeornot999 like this.
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Tror den er aktiv fra 72 timer før - men deaktiveres hvis fyllingsgraden i kabinen blir for høy.

    Du kan verifisere seatblocken her: https://blog.awardfares.com/seatmaps/
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Det var interessant! Men setet ved siden av mitt var holdt av og ledig både før og etter jeg sjekket inn.

    Skal teste ut litt mer fremover, og selvsagt rapportere tilbake til IF.
     
    Kjetil L liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette tror jeg ikke er tilfellet.
    Har flere ganger måttet flytte meg rundt i flyet for å få booket andre som reiser sammen med meg på samme rad når de har separat billett og dette lenge før innsjekk åpner.

    Jeg velger også sete ved booking så kan ha valgt setet 6 mnd før og fortsatt få block.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    På snakk om seat block.
    Fungerte felt fint til boarding complete i dag, hvor et crewmedlem (på reise) synes det var innafor å oppgradere seg selv til setet ved siden av meg istedenfor det setet vedkommende hadde blitt tildelt.
    Noe som var ganske åpenbart da jeg kunne se boardingkortet og det tildelte setet mens det ble gjort en stor jobb med å rydde plass til all bagasjen og og vaggene vedkommende trakk med seg fra rad 21 og frem til 10...
     
  9. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde fire turer denne uken med nesten helt fulle fly, seatblock funket knall alle gangene.

    Opplevde også at crew visste at jeg var diamant når jeg ba om drikke, men det skal sies at de på et par av flightene sjekket paden flere ganger på vei ned midtgangen…

    Det hele toppet seg imidlertid på en tur fra ARN til OSL med et ganske så senior crew. Jeg satt klar til å kreve min gratis cola og motta misunnelige blikk. De tok den enkle «kaffe eller te» til alle på vei ned mot meg, og jeg ante fred og ingen fare når jeg plutselig fikk en «hei RescueMe, du er en av våre diamanter, og vi er glad for å ha deg ombord, hva kan vi friste med av drikke i kveld?» eller noe sånt… ble litt satt ut, så dette er ikke ordrett hva som ble sagt, jeg ble nesten litt flau av all oppmerksomheten…. Men de setter jo standarden høyt med den typen service :cool:
     
    Olelink, johkon, Krisko and 31 others like this.
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde med vilje en litt krøkkete rute BRU - CPH - OSL - BGO rute i forrige uke. EBD og dyreste SAS pluss billett kategori. Prøvde å komme med et tidligere fly i CPH men da påsto gatefyren at jeg måtte betalt mellomlegg, og uansett hadde han ikke tid til å fikse noe siden boarding startet. Ikke veldig imponert. Stemmer det at man må betale opp med FullFlex?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer ann på hvilken bookingklasse du hadde og hvilke som var tilgjengelig på flyet du ville på.
     
  12. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du hadde Sas Plus Pro, kjøpt på sas.no, er ikke dette en ekte "full flex". Den kan endres uten gebyr, men du må betale ny billettpris. Sas Plus Full Flex selges kun gjennom reisebyrå etc.
     
  13. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere holdt det med plussbillett uavhengig av hvor den ble kjøpt for at man skulle kunne "haike" med tidligere avgang.
    Hadde man i tillegg gullkort, var det null styr.

    Nå må man ha "rett" bokstav på billetten, noe som i grunnen er ren lotto.
    Jeg kjenner til et tilfelle der to av mine arbeidskolleger hadde bestilt samme avgang og samme fullpris billettype gjennom reisebyrået, der den ene hadde "feil" bokstav på billetten da de sto i gate og ville haike.
    Ifølge hyggelig dame i gaten, var bokstaven noe SAS selv fant ut av etter bestilling, ergo helt tilfeldig.

    Hun var også klar og tydelig på at dette var en tullete policy, og oppfordret sterkt til å klage direkte til SAS.
    Undertegnede gjorde det nylig ved et tilsvarende tilfelle der jeg hadde både fullprisbillett og diamantkort.
    Klage ble oversendt SAS der og da mens jeg ventet på opprinnelig flyavgang.
     
    Last edited: 01. febr 2023
    Stuttfeiten, EndreD and Eddie47 like this.
  14. Melwood

    Melwood Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig det irritererer noen, men den siste uken må jeg faktisk si SAS og kundeservisen har vært meget god (og jeg skjønner at de er på tilbyderen nå). Men allikevel; jeg har vært diamant i noen år etter mye reising; gått drastisk tilbake covid og det begynner å komme seg nå - men lå en del under diverse krav. Jeg stilte litt spm og vekslet en del poeng (av altfor mange), så kom de med et hyggelig forslag om veksling/status. Ingen situasjoner er like, men det var meg en hyggelig gest
     
    EndreD, Lnbre, chrt and 5 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt ikke irriterende. Jeg, og de vil jeg tro, andre her på forumet gleder seg når SAS leverer. Det er jo det vi alle ønsker :)
     
    Lnbre, chrt, Flyrlavt and 1 other person like this.
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er mest fornøyd med den engelske kundeservicen. Helt annen liga enn svenskene
     
    tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig!

    Selv om det titt og ofte dukker opp svensker selv når man velger engelsk. Da er det HUACA som gjelder, selvsagt. Alle kan jo "bli brutt" fra linjen en gang i blant ;)
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Fått svensk på engelsk linje med super service flere ganger;)
     
    tobeornot999 and haifinn like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Supert! Jeg har fått litt begge deler, når det først er en svenske som svarer den engelske linjen. Og har en mistanke om at jeg da har havnet i den svenske tyvärr-avdelingen, men tilfeldigvis hos en som snakker godt engelsk i tillegg til svensk :p
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Litt off-topic, men har i dag Diamond seat block Norwegian style :)

    Rad 1, og ingen i verken 1A eller 1B ved siden av meg.

    At jeg normalt flyr DY omkring 60 ganger i året var nok ikke grunnen. Særlig etter et dårligere fly-år med dem siste 12 mnd.

    Screenshot_20230202_130828_Photos.jpg
     

Del denne siden