Har ikke flydd IC så veldig ofte siste året. Men når det tikker inn e-poster som dette, så ser man verdien av diamant ✈️ Takker for at lojaliteten verdsettes!!
Den kom faktisk etter at jeg hadde sjekket inn i Oslo på vei til CPH. Så rundt 5-6 timer før avgang til SFO. Tidligere har jeg gjerne mottatt denne 24 timer før avgang, så denne kom uventet (i siste liten). Tidligere så kunne jeg få oppgradering hver 2. reise (Booking nummer). Siden det kun er opp en klasse, så er det jo best «bonus» å ha booking i plus når man først blir oppgradert
Skal til NY til helgen, har C til og + hjem. + er etter hva jeg vet overbooket etter endret flytype (330 til 321). Krysser fingrene for samme mail - EBD på meg og EBG på fruen....
Jeg tror de har forbedret mail for EBD, på mine 2 siste henvendelser har det kun tatt noen få timer å få svar.
Det ble jo sagt på event at dette skulle dukke opp i appen og bli forbedret for diamant. Tidligere har jeg ikke opplevd forskjell mellom gull og diamant på telefon og e-post. Nå er det jo en kontakt-knapp i appen, men mer spennende er jo alltid hva som er i andre enden av linjen. Godt å høre positive erfaringer. K
Men får du svar på det du spør om eller blir det en ekstra runde med skjema og slikt for at "riktig avdeling" kan ta seg av det? (for det er det jeg opplever og da hjelper det ingenting med en kjapp respons)
Jeg har som vanlig bare sendt mail direkte til [email protected], i Januar sendte jeg en mail og det tok ca. 1 uke før jeg fikk svar. Nevneverdig at jeg ikke har spurt om de mest kompliserte tingene og de har umiddelbart ordnet dette for meg, men bare det at man slipper å vente en uke på svar er nytt for meg
Jeg spurte rett ut i mailen om de hadde gått inn for å forbedre svartiden for diamond. Her er svaret jeg fikk: «Vi har fått två nya kollegor som hjälper till att hålla svars tiden nere och vi hoppas på att det har förbättrat vår svarstid» Rart om det kun skulle 2 nye til for å redusere svartiden med 6-7 døgn, men sier meg fornøyd så lenge jeg får svar på kort tid
Svartid 50minutter. Jeg har en reise med kansellering av et leg (rev, ikke bonus) og ville ha hjelp til å velge et alternativ som ikke kommer opp på sas.no, men de rører ikke booking: " Hej K Tack för ditt mail. Våra kollegor på SAS Sales & Service hanterar alla bokningar och kan se över ombokningsmöjligheter, du når dem på telefon +47 21 89 64 00. Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning via mail. Ha en bra dag. Med vänliga hälsningar, Ulf L" K
At svartiden har forbedret seg er jo en god start, da gjenstår det at de faktisk kan hjelpe. Om sluttresultatet blir bra så får de gjerne ta dette steg for steg.
In-app chat står i alle fall ennå som planned så da kommer det forhåpentligvis noe bedre der. Litt av poenget er vel at man skal kunne få det man faktisk trenger. Er man logget inn i appen må det jo nødvendigvis være tryggere enn både mail og telefon...
Vil nå foretatt hevde det ja. Telefon og mail har ikke mer sikkerhetsbeskyttelse. Litt uheldig timing kanskje, men har vel ikke vært noe slikt problem med appen før?ikke som jeg kan huske i alle fall.
Min personlige preferanse er at innlogget chat (dvs at de som svarer ser hvem de snakker med) er den beste måten å ha diaog med kundeservice på der det er mulig. Dog er det ikke så mange som har gjort det skikkelig. Chat på åpne sider er egentlig ubrukelig ut over ting som kan løses av en FAQ, og er vel grunnen til at mange setter på en bot på disse løsningene (ikke at jeg liker de heller). E-post er ikke en god måte å identifisere noen på, det samme gjelder egentlig telefon (om en ser bort fra løsninger med kodeord og lignende). For kundene vil jeg påstå at skriftlig kommunikasjon er å foretrekke oftest, fordi man da har dokumentasjon. Men så er det jo slik at noen ganger er det greit å snakke med noe, så ingen løsning som er perfekt.
Nja, avisopplag eller ikke, så vil jeg nok tro at appen har hatt svak sikkerhet i lang tid. Det var først nå SAS ble oppmerksom på det.
Det er nok neppe selve appen som er problemet, men heller at utviklerne må bruke noen forhistoriske API mot bakenforliggende system, og bak disse api’ene gjemmer det seg mye graps. Legg til noen svært varierende sikkerhetsmekanismer (bare sjekk token time-to-live osv. på classic site) så har man en interessant hverdag som utvikler.