Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke flydd IC så veldig ofte siste året. Men når det tikker inn e-poster som dette, så ser man verdien av diamant ✈️ Takker for at lojaliteten verdsettes!!

4DBA92A8-345F-4B18-9B0C-1DA7AD03D3E1.jpeg

Last edited: 07. febr 2023
    Olelink, Baldrick, EndreD and 37 others like this.
  2. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lenge før avgang fikk du den?

3. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Den kom faktisk etter at jeg hadde sjekket inn i Oslo på vei til CPH. Så rundt 5-6 timer før avgang til SFO. Tidligere har jeg gjerne mottatt denne 24 timer før avgang, så denne kom uventet (i siste liten). Tidligere så kunne jeg få oppgradering hver 2. reise (Booking nummer). Siden det kun er opp en klasse, så er det jo best «bonus» å ha booking i plus når man først blir oppgradert :)

watchaddicted and Eddie47 like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,072
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok det vanligste, men CU kan også gis fra økonomi til Business. :)

5. trqen1

trqen1 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Skal til NY til helgen, har C til og + hjem.

+ er etter hva jeg vet overbooket etter endret flytype (330 til 321). Krysser fingrene for samme mail - EBD på meg og EBG på fruen....

OyvindN, chrt and tobeornot999 like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre plass i flyet burde mulighetene være der.

7. trqen1

trqen1 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    krysser fingrene!

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror de har forbedret mail for EBD, på mine 2 siste henvendelser har det kun tatt noen få timer å få svar.

9. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble jo sagt på event at dette skulle dukke opp i appen og bli forbedret for diamant. Tidligere har jeg ikke opplevd forskjell mellom gull og diamant på telefon og e-post.

upload_2023-2-16_13-31-57.png

Nå er det jo en kontakt-knapp i appen, men mer spennende er jo alltid hva som er i andre enden av linjen. Godt å høre positive erfaringer.

K

Eddie47 liker dette
  10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,200
    Bonuspoeng:
    183
    Men får du svar på det du spør om eller blir det en ekstra runde med skjema og slikt for at "riktig avdeling" kan ta seg av det? (for det er det jeg opplever og da hjelper det ingenting med en kjapp respons)

Norwegian_Traveller liker dette
  11. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har som vanlig bare sendt mail direkte til [email protected], i Januar sendte jeg en mail og det tok ca. 1 uke før jeg fikk svar.
    Nevneverdig at jeg ikke har spurt om de mest kompliserte tingene og de har umiddelbart ordnet dette for meg, men bare det at man slipper å vente en uke på svar er nytt for meg:)

Flyingdutchman liker dette
  12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spurte rett ut i mailen om de hadde gått inn for å forbedre svartiden for diamond. Her er svaret jeg fikk:
    «Vi har fått två nya kollegor som hjälper till att hålla svars tiden nere och vi hoppas på att det har förbättrat vår svarstid»
    Rart om det kun skulle 2 nye til for å redusere svartiden med 6-7 døgn, men sier meg fornøyd så lenge jeg får svar på kort tid:)

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Svartid 50minutter.

Jeg har en reise med kansellering av et leg (rev, ikke bonus) og ville ha hjelp til å velge et alternativ som ikke kommer opp på sas.no, men de rører ikke booking:
    "
    Hej K

Tack för ditt mail.

Våra kollegor på SAS Sales & Service hanterar alla bokningar och kan se över ombokningsmöjligheter, du når dem på telefon +47 21 89 64 00.

Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning via mail.

Ha en bra dag.

Med vänliga hälsningar,

Ulf L"

K

14. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    At svartiden har forbedret seg er jo en god start, da gjenstår det at de faktisk kan hjelpe.
    Om sluttresultatet blir bra så får de gjerne ta dette steg for steg.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    In-app chat står i alle fall ennå som planned så da kommer det forhåpentligvis noe bedre der.
    Litt av poenget er vel at man skal kunne få det man faktisk trenger.
    Er man logget inn i appen må det jo nødvendigvis være tryggere enn både mail og telefon...

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er app tryggere? Ref gårsdagens og dagens før avisoppslag…

kiev liker dette
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vil nå foretatt hevde det ja.
    Telefon og mail har ikke mer sikkerhetsbeskyttelse.
    Litt uheldig timing kanskje, men har vel ikke vært noe slikt problem med appen før?ikke som jeg kan huske i alle fall.

Eddie47 liker dette
  18. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Min personlige preferanse er at innlogget chat (dvs at de som svarer ser hvem de snakker med) er den beste måten å ha diaog med kundeservice på der det er mulig. Dog er det ikke så mange som har gjort det skikkelig. Chat på åpne sider er egentlig ubrukelig ut over ting som kan løses av en FAQ, og er vel grunnen til at mange setter på en bot på disse løsningene (ikke at jeg liker de heller).

E-post er ikke en god måte å identifisere noen på, det samme gjelder egentlig telefon (om en ser bort fra løsninger med kodeord og lignende). For kundene vil jeg påstå at skriftlig kommunikasjon er å foretrekke oftest, fordi man da har dokumentasjon. Men så er det jo slik at noen ganger er det greit å snakke med noe, så ingen løsning som er perfekt.

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, avisopplag eller ikke, så vil jeg nok tro at appen har hatt svak sikkerhet i lang tid. Det var først nå SAS ble oppmerksom på det.

kiev and tobeornot999 like this.
  20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,983
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok neppe selve appen som er problemet, men heller at utviklerne må bruke noen forhistoriske API mot bakenforliggende system, og bak disse api’ene gjemmer det seg mye graps. Legg til noen svært varierende sikkerhetsmekanismer (bare sjekk token time-to-live osv. på classic site) så har man en interessant hverdag som utvikler.

jonss liker dette

Del denne siden