Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,692
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med deg @kiev , jeg har også opplevd at det er bedre humør blant de SAS ansatte.

October, watchaddicted and kiev like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Men så er de da også i et service-yrke!

Skulle bare mangle at de ikke klaget til kundene sine om hvor for-jævlig arbeidsgiveren deres er, slik jeg har hørt mye av fra skandinavisk SAS-crew. Både direkte til passasjerer og skikkelig usminket mens de satt "låst inne" bak gardinen og trodde ingen på rad 1-3 hørte dem (mens alle de første plus-radene hørte alt).

Hadde jeg vært lederen til slike ansatte og fått høre om det, hadde det vært en skriftlig advarsel med beskjed om at neste skritt er oppsigelse om det skjer igjen.

Hvis de gjør mindre av det enn før, er det strålende :p

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Diamond SK 3 år vs Thai Gold 3 år, noen erfaringer:
    Diamond:
    Ingen merkbare fordeler, krangle på gratis drikke, dårlig IRR-OPS erfaring. Ingen upgrades.
    Thai Gold:
    Flyr mest økonomi, men noe business også.
    - Purser kommer alltid bort og hilser spesielt, får av og til kit fra C om jeg flyr Y
    - Spørsmål om jeg vil flytte til andre seter (hvis ledig 3-seter el midtsete
    - Som oftest Seat block i Y. Den virker aktivt, har sjekket noen ganger, og jeg har fått det siste ledige midtsete. Virker som TG Gull overstyrer *A Gull/Diamant. Fikke ikke dette da jeg var EBD.
    - IRR-OPS prioritert. TG Staff fikset til og med Business visa for meg via staff i Myanmar (hadde ikke fått med meg at turist måtte søkes på forhånd).
    - En får også 1 Gold upgrade (fra Y til C, el C til F) hver gang Gull fornyes, samt 1 50% rabattkupong på poengreiser. Og 2 års gyldighet på gullkortet.

Ikke meningen å disse SK, men Thai får jo ofte tyn i reiserapporter osv, og ja det kan variere. Men som statuskunde hos TG, og det "kun" gold er jeg ganske imponert over dette 5-årsstrekket (trakk bort 2 år for C-19).

Pga TG sine høye priser for 100% poeng på IC-reiser (de er snart ferdig med konkurs-restruktureringen) er jeg tilbake til SK Gull igjen i år.

Litt off-topic kanskje, men tenkte det kanskje var interessant med en sammenlikning. Reiste mye IC som diamant i den tiden, ikke bare domestic.

Last edited: 21. febr 2023
    OyvindN, jonss, EndreD and 11 others like this.
  4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    merkelig innlegg fra meg, men søkte og dette var nærmest min utfordring.

mangler 4 600 statuspoeng for gull denne gang, og har periode ut mai.
    får nok et par poeng på SAS MC men tenker at DERSOM jeg ikke får flydd inn resten skulle jeg sjekke kjøp.
    gikk inn på sas ebshop siden i går, men får kun tilbud om å kjøpe ekstrapoeng?
    på FAQ står det at dersom du har over 30 000 poeng kan du kjøpe resterende.

noe jeg har missa?

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Har du EBD i dag?

Screenshot from 2023-02-21 15-59-58.png

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    stemmer, er diamond.
    går jo auto ned til gold, men ønsker allikevel å kvalifisere da det ikke teller mot lifetime med grace, gjør det?

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Ettersom du har EBD i dag åpnes det ikke for kjøp av grunnpoeng før du har passert 60.000, men det skal være mulig å be kundeservice om å kjøre en manuell konvertering fra ekstrapoeng.

leeds1979 liker dette
  8. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    takk for info.
    da blir det å ringe de når det nærmer seg, og jeg vet om jeg faktisk trenger

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Husker jeg feil om at det går å gjøre det med selvbetjening etter opptjeningsperioden er over og man er i graceperioden for diamant?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte poeng tilbakedateres med 123 dager, så kan kanskje også å vente til man har falt ned til gull? FAQ har derimot litt motstridende informasjon, så usikker på om jeg ville satset LTG på den muligheten:

Screenshot from 2023-02-21 17-48-32.png

11. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager om jeg har oversett masse om emnet, men er det nå slik at man ikke lengre får være med tidligere innlandsfly selv som EDB og med Plus-billett, om ikke det er ledige seter i samme bookingklasse (fare bucket)? Fikk nei i innlandsloungen nå i ettermiddag. Kanskje feil sted å spørre?

12. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Det siste året er jeg også godt fornøyd med SAS!

Har fløyet mye innenlands og noe utenlands. I Go har jeg ikke trengt å vise status for å få gratis drikke. Og som regel fått fritt midtsete.

Ved en anledning fikk jeg komme med et tidligere fly, selv om jeg ikke hadde dyr Plus-billett.

På vei fra London, kom purser uoppfordret med en flaske sprudlende til min mor som reise med meg.

Har kommet for sent til en flyving, hvor SAS var veldig behjelpelige.

Til Miami denne måneden fikk jeg også gratis oppgradering fra Plus til Biz.

Har det siste året også mindre heldige opplevelser. Både fra kabinpersonale og kundeservice. Eks. har jeg opplevd at besetning fortsetter å prate engelsk til meg, selv om vi flere ganger under flyvningen har pratet norsk. Og under streiken i fjor, dekket SAS bare 60 % av Norwegian-billettene (billigste alternativ) til min samboer og meg, for SAS-retur som ble kansellert.

Men alt i alt godt fornøyd med SAS i det siste. Og jeg opplever at lista for å klage på SAS kanskje er litt lav. I alle fall blant ulike Facebook-grupper.

Teknolai, Kalsnes, EndreD and 5 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,692
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet er det ved gate du har best odds. Når det er sagt har det blitt rapportert om vesentlig innstramming ja.

tobeornot999 liker dette
  14. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk greit ved gate. Der har bookingklasse hittil ikke vært et tema for min del.

tobeornot999, RoadKing and magnusant like this.
  15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Har opplevd det samme, dog var det i loungen i Køben, skulle cph-osl.

Det er jo sånn som gjør at jeg i dag sparte de ekstra 1350 kronene på en tur neste uke til Trondheim ved å heller kjøpe DY fleks.

Allerede kvalifisert til gold og ikke i nærheten av å rekvalifisere til Diamond.

EndreD, tobeornot999 and graphite like this.
  16. 415thNightFighter

415thNightFighter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk booket om til et tidligere fly fra CPH til SVG. Spurte først i i loungen, men ble henvist til "transit senter". De booket meg om til et tidligere fly og slapp å sitte i 3,5 timer i loungen.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    En av de merkeligste innstramningene SAS har gjort i programmet. Men det er vel kjent at det er slik nå. Burde vært null problem for EBG/EBD med plus-billett.

Men egentlig for alle med plus-billett, ærlig talt. Frigjør kapasitet for dem på neste fly, og satt på spissen slipper de også å betale et par hundre kroner i maten og vinen du slår ihjel tiden med å spise/drikke i loungen hvis de byr på tidligere flight med ledige seter.

OyvindN, Teknolai, magnusant and 2 others like this.
  18. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,139
    Bonuspoeng:
    93
    Spesielt dager det er fare for forsinkelser, eller allerede er forsinkelser, så er det jo bare et pluss for SAS å få folk tidlig avgårde. Noen skjønner dette, og gjør det de kan. Andre henviser til reglene og er bare firkantet.

Teknolai, magnusant and tobeornot999 like this.
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.

Men kan ikke skjønne at annet enn at dette er bra for flyselskapet i alle situasjoner, selv uten forsinkelser. For plus-billetter.

Så kan de heller være kjipe mot dem med de billige billettene i Go, som valgte bort fleksibilitet i bytte mot lav pris. Og som selvsagt også er et greit valg, forstå meg rett!

Staralliance liker dette
  20. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har tolket denne som at 30000 poeng må være grunnpoeng, ergo man må ha flydd. Statuspoeng som man får plenty av gjennom Amex, sas mc ++ er ikke tellende.

Jeg er i samme båt som @leeds1979 , og mangler 3k poeng for gull. Er diamant nå og utløp 31mars. Får heller ikke opp kjøp av grunnpoeng.

Del denne siden