Det stemmer ikke. Statuspoeng fra amex osv teller. Problemet er som @trygveat sier at det er en bug i systemene til sas som gjør at hvis du er diamant så får du ikke mulighet til å kjøpe poeng før du har opptjent 60 000 poeng, selv om du ønsker å kjøpe for å opprettholde gull. Før life time gold ble en ting har det jo ikke vært noe behov for å gjøre dette siden man får softlanding til gull uansett.
Tidligere var de ganske fleks på å bytte meg til tidligere fly også med go-billett, da jeg hadde hatt gold noen år i trekk. Så lenge jeg reiste med kun carry on. Det virker som det er blitt helt umulig. Kjipt, sånne små ting skaffer jo trofaste kunder.
SK935 23.februar til SFO: ble ønsket velkommen ombord av sjefspurser og ønsket en riktig god tur. Nok en god diamond opplevelse!
https://www.instagram.com/p/CpHxkt0AgmO/ Kari hadde sin siste dag i kabin med en flyvning til Miami. Jeg er helt sikker på at hun har gitt opphav til både gode og skuffede historier i en tråd som denne. Men tenk å ha vært på bena med en kaffekopp og litt service i 50 år. Det er imponerende.
Kari var med oss fra CPH til OSL i dag. Brannbilene sprutet vann på oss, til applaus fra "alle" ombord, og Kari selv sto i døra og fikk gratulasjoner fra alle passasjerene. Veldig hyggelig!
Wow! Vel fortjent, og dette er jo en historie som oser av stolthet over jobben sin. Selv aner jeg ikke om jeg har fløyet med henne, men det fine er at dem som er stolt av jobben sin også trives på jobben, og derfor gir en god opplevelse for kundene.
Kanskje feil tråd men, faller ned fra EBD til EBG (opptjent, ikke softlanding) imorgen, vil jeg da ha 3 mnd grace med EBD nå eller går jeg rett over på EBG?
Jeg spurte om soft landing på forumet her for en stund tilbake og tolket det slik at det ikke eksisterte lengre. Er det altså fremdeles slik at dersom jeg som diamant ikke klarer å tjene opp igjen til gull i år, så vil jeg uansett ha gull et år til, men da at dette gullåret ikke vil telle til opptjening mot LTG?
Softlanding eksisterer. Men gjelder for statusen din ikke for opptjening til liftetime gold. Det hjelper altså ikke meg om jeg når diamant i inneværende år. Jeg må uansett tjene opp til Gold neste opptjeningsperiode for å holde rekka mot LTG. Kanskje like greit, at det er " litt " vanskelig å oppnå.
Telleren nullstilles hvis du glipper et år ja. Du kan ta kontakt med sas hvis du skal i permisjon eller har en annen god grunn til at de skal la det gå
Fikk denne nå: "Velkommen som Diamant-medlem!"..... Men jeg har ikke opptjent diamant i inneværende perioden (som avsluttes slutten av juni). (har ca 60k) SAS IT på sitt vanlige?
Alt var mye bedre før! Ingen fikk LTG før de var fylt 60 år .. Hvis du da hadde 10 år med EBG fikk du LTG Nå er det jo rene inflasjonen ..
Fikk en post jeg også. Er for all del godt på vei mot fornyelse, men det skjer nok ikke før nærmere sommeren. K
Fikk den samme. Har vært lenge, og i denne perioden som slutter i april blir jeg det nok ikke. Et lite sarkastisk stikk fra SAS IT der altså!