Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy nylig innelands i Go og ba om en Ramlösa og en øl, var klar til å betale for ølen, men der var alt i orden :)
     
    Brukernavnet liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,708
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at det ikke var SAS, kanskje det var med SAS Link eller CityJet eller noe ..
    (E195 eller CRJ900 … )

    De er gjerne romsligere med reglene.
     
    Last edited: 28. mars 2023
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var SAS selv :)
     
    Eddie47 liker dette
  4. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Vel overstått påske, tenkte jeg kunne få denne tråden opp igjen etter en god opplevelse som diamant.

    Jeg var i dag booket på SK1327 fra AES til OSL etter en velfortjent påskeferie. I Go som jeg vanligvis booker privat.

    Flyet skal gå 18:25, men når ankommende fly hadde landet fikk vi beskjed om at flyet hadde blitt rammet av bird strike i den ene motoren. Teknisk personell kom ikke til før tidligst klokken 21:00.

    SK1331 går 21:30, og jeg tenkte at her må jeg bare prøve å få meg på så raskt som mulig.

    Før jeg rekker å gjøre så mye får vi beskjed om at flyet er kansellert, og at de resterende plassene på 21:30-flyet (cirka 70 ledige seter i følge ground crew) blir fordelt av SAS sentralt.

    Jeg tenker at det ikke skader å være litt frempå, selv om jeg regnet med at statuskunder blir prioritert når SAS skal legge kabalen. Etter 10 sekunder i telefonen får jeg svar. Tast tast tast, vent litt er du snill.

    Fem minutter senere får jeg beskjed om at jeg allerede er booket om til morgenflyet til Bergen med Widerøe og videre til Oslo derifra. Sukk tenker jeg da…Er ikke Diamanten så mye verdt likevel?

    «Men jeg har booket en billett for deg på 21:30 uansett, så be personellet på Vigra om å slette den reisen og sjekke deg inn på denne i stedet. Ring hvis du får noen problemer, men det skal løse seg.»

    Etter en samtale med personellet i gaten får jeg beskjed om å gå ut å hente bagasjen og sjekke den inn på nytt. Ved innsjekk får de litt trøbbel i og med at det ligger to bookinger inne, men alt ordnet seg til slutt på ganske kort tid.

    Sitter på flyet nå, med hele Vålerenga-laget som slo Ålesund 0-1, vindussete, i Plus.

    Spiller Diamanten inn? Hadde det holdt med gull? Jeg vet ikke. Uansett tommel opp fra en fornøyd passasjer som må være på plass på jobb i Oslo i morgen tidlig.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har nylig blitt diamant igjen etter et par år uten, og prøver å tilpasse meg "den nye tilværelsen".

    Er det helt slutt på valgfri gave til diamant? Husker en egen portal hvor man valgte gave hvert år, men det er kanskje noen år siden?

    Uavhengig av gave, finnes det fortsatt en egen diamantportal? Mener å huske at det også stod om noen arrangementer man kunne melde seg på, osv. Dette kommer kanskje bare på mail nå?

    Noen andre fordeler (utover å gi bort gullkort, gratis drikke i Go, poeng som ikke løper ut, courtesy upgrades, rabatt på bonusreiser, boosting av Upgrade-bud, og lounge ved ankomst) man får som diamant nå?
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Portalen er borte, resten av fordelene har du oppsummert greit.
     
    Jan Fredrik liker dette
  7. avi8or

    avi8or EBD, Avis Presidents club

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Det er mye fokus på alt som forsvinner og med rett. det er ofte småtingene som utgjør den lille forskjellen.

    Reisepolicy satt meg i minus ombord på 4142 til TRD fra BGO og billetten var så billig at ikke en gang håndbagasje var med i prisen (les:GO light).
    heldigvis løser status dette.

    Uansett jeg er en av de som synes 80kr for frokost er vel verdt de minuttene ekstra med søvn. Tilsvarende frokost ligger godt over 100 lappen på flyplassen. Kanskje det dobbelte. Tid har man jo nok av ombord.

    Supervennlig crew i dag som det som oftest er. Som Gold har jeg også opplevd å få maten fort, men i dag tok personalet seg tid til å komme med kaffe samtidig. Til og med ekstra eplemost uten noe frem og til bake.

    Fikk oppfølgingsspørsmål om maten smakte bra når de samlet inn
     
  8. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan gi vekk gullkort. Dette er iallefall av stor verdi for våre ungdommer......For eksempel skal vår sønn tidlig i 20-årene på tur med kompis til sommeren. Han bestiller ungdomsbillett og får med 3 kolli bagasje; kompis sparer et par kroner på å bestille go-light. Han tar med kompis i lounge; de sparer MANGE kroner på øl på flyplassen....
     
    indahla, melkoo, Spielhaug and 10 others like this.
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    I dag var det ingen problem for gatepersonalet å flytte meg til en tidligere avgang OSL-CPH med Plus Pro (A).

    (servicesenteret utenfor sikkerhetskontrollen skulle ha 2000 kr for endring av bookingklasse, et tilbud jeg fint takket nei til)
     
    OyvindN, Insomnia4u, Flymunda and 3 others like this.
  10. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy til LHR i går, og er EBD.

    Var britisk besetning. Og fyren som skulle påse at jeg ikke hadde bagasje på nødutgangrada var utrolig uhøflig og masete. Den regla om hvordan man åpner døra og ansvaret brukte han over et min på å gjennomgå. Og tok den for sikkerhets skyld fire ganger til hver treseter.

    Damen med drikkevarene var derimot den reneste solstråle. Strålende blid og imøtekommende.

    Nærmest ironisk at så komplett forskjellige folk jobber i samme kabin med så ulik innstilling til det de gjør.
     
    Eddie47 and Nordlands like this.
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Men fikk du "automatisk" gratis drikke ? (hvis du satt i go?).

    Min erfaring på LHR ruten og det britiske mannskapet er at de ikke aner hvem som sitter hvor - og at kort må frem hvis man skal få noe gratis (og det er en litt pinlig affære synes jeg)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,516
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, tenk på det som betalingskort.
     
    TomF66 and Hanen like this.
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,226
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det jeg pleier å si når de skal ha betaling. "Jeg tar det med diamantkortet."

    K
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Har helt motsatt erfaring. Flere ganger.

    SAS Connect er mye mer oppmerksomme på status enn gamle-sas.
     
    paron liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk et dansk crew på norsk innenriks i går og det gikk som følger: da jeg spurte om en Ringi, ba hun først om betaling. Sa jeg var EBD, å ja sa hun og informerte kollega med terminal. Så kom det melding om at det var spesielle regler på norsk innenriks, så jeg fikk betale likevel.

    Tenker dere kanskje på alkohol, sa jeg. Åja, det var det visst ja. Så gav hun meg en serviett til plastkoppen, og sa at den var gratis uansett, det var hun sikker på.

    Mulig forsøk på humor til slutt der, men når jeg må krangle til meg EBD drikken blir jeg liksom ikke så veldig festlig, sånn er nå jeg skrudd sammen.
     
    Gullars, Kalsnes, magnusant and 5 others like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Mens vi satt i FCL i Munchen i går, så kom kona på at hun hadde glemt å få registrert poeng på en tur til DEN i november. Pga mismatch på navn mellom booking og EB-konto, så gikk det ikke automatisk, og hun hadde glemt hele greia.

    Hun sendte epost med all info, billettnummer, screenshot av billetter og booking, og alt på stell.

    Det tok ikke mer enn noen timer, så fikk hun epost om at det nå var ordnet. Poeng er allerede overført.

    Den ene flighten med UA måtte de videresende til UA for å få poeng for. Så får vi se om de også kommer.
     
    Flyrlavt, Kristian, RoadKing and 3 others like this.
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Mail for EBD har også funket for meg når jeg har manglet poeng. Får ofte svar fra Eldbjørg når jeg kontakter SAS og hun fikser det meste :)
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,708
    Bonuspoeng:
    293
    Eldbjørg er den nye Vibeke!!
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke lang nok fartstid til at jeg noen gang møtte på Vibeke, men at jeg allikevel vet hvem hun er sier vel litt om hvor godt rykte hun har :)
     
    Xflipper and RoadKing like this.
  20. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Satt i Go.
    Fikk drikke begge veier uten noen spørsmål. Ogaå uoppfordret spørsmål om reisefølget mitt skulle ha noe på vei hjem, selv om ho sov.

    Så alt i alt.
    Bortsett fra han ene utrolig sure fyren var alle jeg traff supre.

    Det hører med til historien at han sure fyren var utrolig opptatt av at vi ikke måtte legge bagasje under setet foran siden vi satt på nødutgang. Vanligvis kommer de etter boarding complete og tar tak i sånt. Men han her stod og hang over oss mens vi fant oss til rette i stolene. Da reisefølget til slutt ble lei og prøvde å gi han sekken så han kunne legge den opp kom det ei linje om at ho selv måtte legge opp sin egen bagasje.
    Der var helt merkverdig uvennlig hele greia.
     

Del denne siden