Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Og da fikk jeg ringt inn og lagt til connection LHR-OSL på 5 min. Igjen en agent med full kontroll. Jeg tror muligens det kan ha noe å si at jeg ringer det gamle "Tallin"-nummeret, og ikke vanlig kundeservice.

EndreD, Insomnia4u and Eddie47 like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    De samtalene jeg snakker om over her er til "Tallinn" (CT-telefonen)

Nå ser jeg at gårsdagens agent faktisk gjorde det som ble spurt om, og billettene nå er fikset. (Fjernet VIE-FRA på et married segment VIE-FRA-HND, så vi nå flyr OSL-FRA-HND)

AirMags, markus, Rapolo and 2 others like this.
  3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Så det er ikke noe problem for dem å fjerne dette på married segments?
    Det gjør jo bookinger straks enklere

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,736
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror at dette var et enkelt tilfelle, jeg har aldri fått det til selv når agenten var både flink og effektiv.
    En gang når det var innenfor 7 dager før avreise og flytider plutselig ble endret, måtte agenten løse det opp med å slette hele flygningen og erstatte det ene legget med en betalbar billett i C.
    Og jeg fikk poeng for det legget.

EndreD, holmen and markus like this.
  5. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke påstå at det ikke var noe problem, for jeg ringte inn 3 ganger, og på et tidspunkt hadde jeg booking OSL-FRA / VIE-FRA-HND-FRA-VIA / FRA-OSL. Sistemann klarte å fjerne VIE-FRA, noe jeg egentlig ikke hadde forventet. Jeg mistenker at det ble gjort fordi de to forrige agentene hadde lovet noe de ikke kunne holde, og startet på jobben med å booke om.

Eddie47 liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,601
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om de har stor gjennomtrekk på staben.

Insomnia4u liker dette
  7. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan virke sånn ja.

8. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,498
    Bonuspoeng:
    93
    Married segments og O&D inventory er to forskjellige ting. Austrian bruker ikke married segment pt på shorthaul til Lufthansa hubs. Lufthansa er kjent for å bruke begge deler. Fritt, married, kombinert, O&D - alt er mulig,

Married segments er nesten umulig å skille, mens O&D inventory begrenser hva som er tilgjengelig basert på Origin og destination i bookingen, kalkulert utifra hva som søkes og hva som er i bookingen fra før. Men slike segmenter kan slettes så lenge de ikke også er married segments.

Last edited: 16. juni 2023
    Gullars, Flymunda, EndreD and 3 others like this.
  9. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    I mitt tilfelle var det LH hele veien fra VIE, ikke Austrian.
    Men dette kan jo forklare hvorfor det var mulig for meg.

10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant, er det noen måte å finne ut hva som er hva uten å ringe inn til noen?

11. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,498
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, da var trolig LH VIE-FRA tilgjengelig uten begrensninger, FRA-HND med O&D VIE-HND, ingen married segments her.

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,498
    Bonuspoeng:
    93
    For flyselskaper som bruker begge deler er det vanskelig å vite hva som er hva.

Men united.com viser informasjon om segmentene er married i JSON-responsen fra apiet, feks med et søk som inkluderer SQ:

upload_2023-6-13_12-23-58.png

Bolle, cooolcatz, Rscott and 2 others like this.
  13. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Genialt, takker.
    Og siden Austrian ikke bruker married segments som du sier, da skal det ikke være noe problem for SAS å fjerne VIE-FRA legget fra denne reisen?
    upload_2023-6-13_12-28-9.png

14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,498
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, null problem, men du kan jo bare booke den på telefon. Be de booke OSL-FRA-VIE og VIE-FRA-HND og slette de overlappende segmentene før bookingen lagres.

Last edited: 16. juni 2023
    Rscott and markus like this.
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan bekrefte at dette fungerer gull. Jeg gjorde det for noen uker siden. Fikk selv booket FRA-VIE-BKK på nett, ringte inn, og agenten la på OSL-VIE-FRA, før han fjernet VIE-FRA-VIE, og jeg satt igjen med OSL-VIE-BKK.

Last edited: 13. juni 2023
    AirMags, Flymunda, OyvindN and 4 others like this.
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,601
    Bonuspoeng:
    293
    Som vi sier i Trøndelag, "de e jo helt steintoillat" :D

OyvindN and Rscott like this.
  17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,571
    Bonuspoeng:
    183
    Sakset fra https://www.sas.no/eurobonus/:

Ny Diamond-fordel: Gratis ombooking på avreisedagen

2023-06-15

Gratis ombooking på avreisedagen er en ny medlemsfordel som er tilgjengelig for våre EuroBonus Diamant-medlemmer. Dette betyr at hvis du er en Diamant-medlem, kan du endre din flygning til en tidligere eller senere avgang samme dag uten ekstra kostnad. Ombokningen må gjøres på den opprinnelige avreisedagen og er for øyeblikket kun mulig ved SAS innsjekkingsskranke og servicesteder på flyplassen.

Ombokning samme dag gjelder for alle billettyper og på alle SAS-flyvninger, så lenge den nye flyvningen er mellom de samme byene som den opprinnelige bestillingen. Vennligst merk at fri ombokning er tilgjengelig fra midnatt på avreisedagen i den tidssonen som gjelder for avreiseflyplassen. Det er ikke mulig å endre bestillingen ved gaten, via selvbetjening, SAS-appen eller på nettsiden via "Mine bestillinger".

Vennligst merk at hvis bagasjen din allerede er sjekket inn på en annen flygning, kan vi ikke hjelpe deg med ombokningsprosessen. I tillegg kan det være visse begrensninger for spesielle forespørsler som involverer våpen, dyr, spesialmåltider eller behov for assistanse. Tilleggstjenester refunderes ikke hvis du frivillig velger å ombokke til en tidligere eller senere avgang, og vi kan ikke garantere at du får samme sete som du booket på din opprinnelige flygning.

ingie, Alekseolsen, chrt and 31 others like this.
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,128
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo en skikkelig fordel! Nå må man ha Cc billett for å kunne gjøre det. Lurer på om det gjelder kun diamanten eller alle på samme PNR. Men det finner vi vel ut av etterhvert.

OyvindN and Flymunda like this.
  19. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Høres nesten for godt ut til å være sant.
    Veldig bra!

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,987
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en ordentlig bra fordel og spiller på SAS styrke med frekvens. Begrensingene er rimelig og forståelig, og så får vi håpe på mulighet i app etterhvert.

CLT liker dette

Del denne siden