Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,712
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg pleier å gi bort gavegull til min kone ca 14 dager etter at hennes gracepriode utløp. Da får hun gull resten av opptjeningsperioden + 12 mnd + 3 mnd grace.

Upsaker liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,712
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis han er blitt diamant i inneværende periode får han gi bort gull i denne perioden, altså frem til i dag. I morgen starter han som diamant i ny periode og da får han gi bort et til. Dersom han ikke rekvalifiserer seg i neste periode (som starter i morgen) får han ikke gi bort gull i graceperioden.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er jo sånn jeg håper det fungerer. Jeg bare mente jeg hadde lest nylig her inne på forumet at de har de endret det så du tjener opp en "rett" til å gi bort ett stk gullkort og ett stk sølvkort hver gang man tjener nok poeng til å forlenge diamant. Hvis det stemmer kan man dermed ikke lenger gi bort ett kort rett før og ett kort rett etter start av kvalifiseringsperiode.

Men hvis du har nylig erfaring så stemmer vel det. Jeg ble diamant for første gang for en måned siden og venter fortsatt på at samboer sin opptjeningsperiode skal starte nå 1. juli så hun får gullkort lengst mulig. Hvis jeg også kan gi bort et kort til en tredje person i september når min neste periode starter er jo det genialt :)

Eddie47 liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,926
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke du får gi bort nytt kort før du har rekvalifisert til EBD? Altså ikke i morgen (i dette tilfellet), men når EBD er tjent opp igjen. Men ble veldig usikker nå.

5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke nye kort å gi bort før etter graceperioden din, dvs til nyttår. Jeg har samme opptjeningsperiode som deg, og får nye kort 1. januar hvert år.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,926
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det. Gikk inn og sjekket nå:
    upload_2023-6-30_10-21-22.png

31. oktober går min grace-periode ut. Så siden jeg har tjent opp EBD i inneværende periode, så kan jeg gi bort ett kort nå, og ett etter 31/10. (Hvis jeg har forstått det riktig?)

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Som allerede påpekt av andre har dette blitt strammet inn på. FAQ-delen på https://www.sas.no/eurobonus/give-away-membership/#/give-away-membership har en fin fremstilling av hvordan det fungerer i praksis:

Screenshot from 2023-06-30 10-21-45.png

Henrik and holmen like this.
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Var det jeg fryktet ja. Er ikke så rart det er motstridende informasjon siden det var annerledes før og siden det kun er relevant første gang man kvalifiserer. De fleste diamantene her inne har jo vært det en stund :D

trygveat liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. I starten kunne man gi bort tre kort på en enkelt kvalifisering til EBD :D Først i kvalifseringsperioden hvor statusen ble opptjent, så neste periode, og til slutt i grace-perioden før man falt ned igjen til gull. Ikke rart det ble justert på.

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    p
    Ja. Så du kan holde to personer med gull permanent ved å time det riktig i forhold til egen og deres opptjeningsperiode. Min kone får fast annethvert år, og så veksler jeg mellom de to barna det året hun ikke trenger det.

holmen liker dette
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke sånn at du ikke kan gi bort gull til en som allerede har gull.... som man jo fortsatt har i graceperioden ? Mao må vente til grace er over med å gi bort.

Jeg mener det var slik før ihvertfall ?

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,712
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk i profilen din om du kan gi bort gull i dag??
    Dersom du kan det, som jeg er sikker på at du kan. Så gir du det bort til du du helst vi gi til.

Så vil du kunne gi bort et kort i den nye perioden som altså starter i morgen.

I morgen vil vi alle kunne få svaret på dette «mytteriet»

Last edited: 30. juni 2023
    holmen liker dette
  13. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer hvis man gir bort i grace perioden til mottakeren? Får man ikke ut perioden + 12 mnd + 3 mnd da?

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet vil mottatt status alltid være gyldig ut neste periode+grace, men formuleringen på https://www.sas.no/eurobonus/give-away-membership/ antyder at de som har gullkort fra før av bør vente til dette har løpt ut:

Screenshot_20230630-171605.png

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan gi bort i dag, men det står at jeg kan gi det bort frem til september 2024…
    … sånn jeg forstår denne så vil jeg bare kunne gi bort ett kort fra jeg kvalifiserer (denne perioden som slutter i dag) og ut neste periode (selv om jeg rekvalifiserer). Det er først når neste periode etter det starter (hvis jeg har rekvalifisert) at jeg kan gi bort et ny.

Veldig forverring fra at man kunne gi 3 før til bare 1 nå må man si…

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Kona er i grace-periode fra egenopptjent gullkort (derfor det andre spørsmålet), så da vil hun kun få 12 og ikke 24 måneder. Og jeg tror heller ikke jeg tør å gi bort til noen andre i dag, hvis det kan bety at kona ikke får gull igjen før september 2024…

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Har opptjeningsperiode 1.juni til 31.mai. Ga bort et gullkort oktober 2022.

Står følgende:
    «Du vil få nye medlemskap du kan gi bort hvis medlemsstatusen din fornyes den 31 Aug 2023.»

Re-kvalifiserte til diamant i forrige periode.

18. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke så mye diamant fordel på SK4841 fra OSL-ZRH i dag. Flyet er stappfullt, jeg er EBD og dama er EBG. Hun ble flyttet til Plus kabinen, mens jeg sitter i GO. Ikke at det gjør meg så mye, men burde de ikke oppgradere EBD først? Vi reiste på separate PNR.

RoadKing liker dette
  19. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Hørtes litt merkelig ut. Kan det være at bookingklassen/billettprisen i Go er ulike og har vær avgjørende?

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje SAS har fått så mange klager fra EBD som har blitt "oppgradert" fra nødutgangsete i GO til midtsete i Plus at de har byttet til å oppgradere EBG isteden :p

Stuttfeiten, Kalsnes, Olelink and 7 others like this.

Del denne siden