Det går rykter på facebook om at man fortsatt må betale mellomlegget og at det er endringsgebyret som forsvinner. Time will sjåvv.
Har sett flere skjermdump fra chat at ombookingen er gratis. Ingen kr å betale for å bli med tidligere eller senere flight så lenge det er fysisk plass ombord
Trenger ikke skjermdump, se SAS sine nettsider, langt nede under nyheter: https://www.sas.no/eurobonus/
SK4679 OSL-AGP for to dager siden; begge ved nødutgang; jeg i 12A og samboeren i 12F (Vi ER gode venner, men begge elsker vindussete for å ha noe å lene seg mot når søvnbehovet melder seg). De 2 ledige setene i 12B og E forble tomme, håper og tror det var Soft-Block og ikke tilfeldig(?)
To siste legs på en hjemreise BKK-LHR-BRU-OSL i august ble kansellert i dag, og vi ble ombooket til et tidligere fly til BRU, men ikke noe videre til OSL. Har ringt Brussels Airlines to ganger og SAS fire ganger i løpet av dagen. Computer says no hos alle. Det finnes ikke ledige bonusseter. Jeg forsøkte meg med EU261, men fikk bare til svar at det ikke gjelder bonusbookinger med *A... På femte forsøk traff jeg selve reinkarnasjonen av Vibeke. "Självklart. Vi fixar det. När vill du resa?" Jeg foreslo direkteflyet LHR-OSL kl 07.05. Hun bare "Okej. Då skickar jag biljetter till dig på den nu". Og før jeg rakk å si Anko hadde hun åpnet to bonusseter og nye billetter plinget inn. Uten å gå via backoffice. Flashback pre 2019 der altså!
Tidligere har det vært meldt om at det har blitt åpnet bonusseter ved nybestilling/frivillig endring for diamanter. Er dette noe noen har erfart i det siste?
Det var (relativt) vanlig tidligere. Jeg har også blitt booket om til tidligere flighter ved en del anledninger av personale i lounge, spesielt på CPH, uten at jeg har sjekket tilgjengelighet for bonusbilletter. Men i det siste har det virket haram bare å spørre om noe sånt.
Må være Jennifer! Fikset og trikset endringer på flere bestillinger for meg i det siste. Alltid behjelpelig og ordner opp!
På «prateturneen» SAS hadde rundt i landet sa de at slike flinke agenter skulle øremerkes for Diamanter, dette burde dagens teknologi klare! Eldbjørg er også et slikt unikum av en agent ..
Ikke en Diamanterfaring direkte, men i går bannet jeg fært over tullingen som tilsynelatende hadde valgt 7E når 7C og F var tatt. Byttet sete selv, men viste seg at 7b var blokkert pga Pandion i 7C. Er det fortsatt no-no å kontakte den danske diamant-eposten? Og får en ikke lenger en kvitteringsepost om at e-post er mottatt og at de vil komme tilbake til meg?
Noen som vet hvordan man i praksis benytter seg av fordelen med å "ta med seg en venn i fast track? Samme som inngang i lounge, bare følge på etter EBD har scannet boardingkortet sitt? Kan bare ikke ha husket sett noe til valget "only me, eller 1 Guest" i slusene på fast track slik som i lungene.
Hvordan er det med å gi bort gavegull nå? Ble nylig EBD etter et par år uten. Perioden min går ut i dag (ny fra i morgen). Kan jeg gi bort et gullkort i inneværende periode og et nytt i neste periode? Før kunne man gi bort et tredje i grace (uten å rekvalifisere), men det er det vel slutt på. Men kan jeg fortsatt klare å gi bort til to forskjellige? I så fall må jeg jo gjøre det i dag før den nye perioden starter!
Trodde de nylig endret det til at man bare får ett kort å gi bort hver gang man (re)kvalifiserer, men mulig jeg tar feil
Hvis jeg gir bort et gavegull til en som er i gavegull graceperiode, altså hun har hatt gavegull i en periode og er inne i sin 3mnd graceporiode, vil hun da få nye 12mnd med gavegull?