Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Nå mener jeg å huske at min billett var noen hundre kroner dyrere pga. forskjellig hjemreise. Bookingklassene var helt like, så stusser litt jeg også. :confused:

2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter nå med samboeren på Plus Bonus fra AGP-OSL SK4684. Skandinaver i front, og humørfylt Connectpersonell i kabinen.
    "Ungdommen" x4 i Go på separat PNR.
    Forespurte pent om de unge kunne få gratis drikke, null problem, og hostet faktisk opp 4 Plus-måltider til de uten videre. Not bad! :D

Flymunda, Kristian, EndreD and 12 others like this.
  3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    SK4675 OSL-ALC i dag. Satt på 12D/F med guttungen. Et ledig sete i hele flyet og det var mellom oss. Når tralla kom bestilte jeg vann, cola og ringi samt en chips og en godt & blandet. Du er diamant, så du skal bare betale for snopet sa han raskt. Også får du denne av meg siden du flyr så mye med oss og velkommen tilbake sa han og ga meg en sjokoladeball:) Veldig trivelig gjeng ombord!

4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Hjem fra syden i dag, operert av Air Baltic.

Finfin tur.

Første GO-rad. (Ikke først da jeg valgte seter. )

«Are you the diamond? Can I get you anything? We’ll be starting service soon, we’ll start with you.”

Litt treg og urutt start, ingen is til GT og mye frem og tilbake og alt inntastet på maskinen før noe serveres. Men alle fire i familien får. Damen peker på maskinen og sier den krever betaling for antipasti. -Selvfølgelig.

Spør om en GT til. «Three minutes sir.»

Ny CC: «I heard rumours our special guest wanted a little drink extra.»
    Ble servert to harhorn til tonicen.

Og fruen ville gjerne ha en rødvin. «Of course.»

«Anything else? A snack? Just let us know.»

«How are you doing sir?»

Spør om seatbelt og landing. 35 min og en time.

«Plenty of time for another.» Så da blir den en øl til før landing.

Hadde en diamantkompis på samme flight foran gardinen. Der fikk han og familien drikke før matservice, ikke resten av kabinen. De hadde også meget oppmerksomt og hyggelig service fra CC.

Flyr gjerne operated by Air Baltic igjen.

K

5. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Wf680 i dag, Embraer fra BGO til TRD. Helt ukomplisert å få 4 drikke til hele familien. Må jo utnytte dette før DY tar over...

Flymunda, EndreD, Spielhaug and 3 others like this.
  6. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    SVG CPH og CPH CHQ. Bestilte noen drikker til familien. Begge gangene måtte jeg flashe kortet.

EndreD liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan ikke motta gullkort om man har gullkort fra før.
    Så man må vente til statusen utløper før man kan motta gavegull.

8. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Et tips til diamanter som kanskje har lagt inn sitt telefonnummer når de oppretta eurobonuskontoer til barna.

Nå er det jo endret til at en matches mot telefonnummer når en ringer SAS.

Fikk ikke tak i Diamond på telefon utenom de vanlige åpningstidene her en kveld, og syntes det var litt rart. Snakka med SAS nå og viste seg at jeg hadde lagt inn mitt telefonnummer på min yngste datter som er 6 år, og det var det som ble matcha mot når eg ringte.

Baldrick, Cumulus, EndreD and 8 others like this.
  9. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Var en tur på vei hjem fra Manchester her forrige uke, spurte om jeg kunne få en Ringi og en Smoothie. Hun spurte etterhvert om jeg var diamant, noe jeg bekreftet - hun ville så gjerne se kortet da det kun var en diamant i "systemet deres" - som ikke var meg.

Ikke såå rart de "bommer" om det er oversikten deres ikke stemmer.

Cumulus and holmen like this.
  10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,572
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke min erfaring. Fruen tjente opp til eget gullkort for perioden 1/11-2021 - 31.10.2022 og som da hadde utløpsdato 31.01.2024. Det året fikk datteren min gavegull slik at alle hadde EBG/EBD. I sommer ga jeg bort gullkort til fruen igjen, selv om hun var inne i gyldighetsperioden for poeng-gull kunne hun akseptere dette og har nå utløp 31.01.2025, dvs. 3mnd grace etter inneværende og neste periode. Det kom opp et varsel om at hun "mistet" poenggullet sitt, tenker at det kan ha noe å si i forhold til LTG. Uansett, man kan motta gavegull selv om poenggull fortsatt er gyldig og heller ikke er inne i graceperioden.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Da må dette være ganske nytt i tilfellet.
    Sist jeg prøvde på dette så fikk jeg feilmelding, "du kan ikke gi gull tli noen som har gull"-typ feilmelding, snakket også med SAS og jeg måtte da vente til vedkommende falt ned på sølv for å deretter sende invitasjon til gull.

12. democomputer

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Til Køben fra syden i går, hadde med fem familiemedlemmer på ulike bookinger, men alle seks satt sammen. Jeg informerer CC at jeg betaler for alle. I det jeg har rundet ti forskjellige drikkebestillinger, i tillegg til noe snacks, så kommer CC på at, ja, du er diamant, og slår det inn i maskinen. Vi var da strengt tatt en for mange, og jeg var forberedt på å betale brusen til jr, men det slapp vi. Betalte kun for snacks. Pointearner og jeg fikk også påfyll bed behov.

Tok også kveldsmaten på lounge ved ankomst med tre gjester. Overraskende saftig og god burger.

K

Baldrick, Flymunda, haifinn and 12 others like this.
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig variabelt det her med gratis drikke. I går fra ARN til TOS måtte jeg vifte med diamantkortet i appen for å slippe betaling. I dag på BDU til OSL stoppa purser opp ved slutten av plus, sjekka tableten sin og spurte meg om ho fikk spandere noe kaldt å drikke. Begge ganger godt voksne folk fra Skandinavia

Hvor mange kalde drikkevarer kan man egentlig be om? :cool:

EndreD, OyvindN, Lillegutt and 3 others like this.
  14. democomputer

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Slapp å vifte men måtte diskret fortelle på vei fra CPH forrige uke.

Hjem fra Europa har jeg vært oppe i fem enheter, hvert fall hvis man teller vann og ringi også.

K

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Får man bruke den nye diamant fordelen med tidligere avgang hvis en leg er med xfly?

16. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    Har ein sterk mistanke om at EBD berga USA-turen til meg og odelsguten i juli. Caset var at vi skulle fly OSL-ARN-EWR. Ved ankomst OSL fekk vi beskjed om at ARN-EWR var kansellert. Tok ei kjapp opptelling via diverse seatmaps umiddelbart og konstaterte at på flightane frå OSL og CPH var der begrensa tilgang på seter samme dag. 20 min seinare var begge booka over på OSL-CPH-EWR. Og i følge purser på CPH-EWR var vi dei to einaste som var booka over på den flighten (var fullstappa).

Reiste forøvrig med bonusbillettar i biz.

themichael, RoadKing, EndreD and 6 others like this.
  17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Xfly leverte gladelig ut drikkevarer og sa bare "welcome aboard again, sir". Det synes jeg var fint løst

EndreD, OyvindN and Teknolai like this.
  18. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,057
    Bonuspoeng:
    293
    Nå besitter jeg ikke endelig fasit her, men så vidt jeg forstår burde xfly være inkludert. Diamantfordelen med avgangsbytte gjelder nok alle SK-avganger (og både xfly og hva alle disse underleverandørene heter og ikke heter flyr avganger med rutenummer SK-et-eller-annet) :)

19. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    940
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk veldig hyggelig diamant service på CPH i dag. Landet kl 1850 fra Munchen, med i utgangspunktet fly videre til BGO i morgen tidlig (eneste bonusbillett som var ledig ved booking for 1,5 uke siden). Gikk rett til transferdesken og hørte om det var mulighet til å endre til 2105 flyet i kveld. Meget hyggelig danske sjekket, fant at det var en øko plass ledig og spurte om dette var ok. For meg er øko i kveld bedre enn plus i morgen (får jo drikke som diamant anyway), så da tok hun en telefon til en annen desk, og vipps så dukket det opp oppdatert boarding kort i appen :)
    Må si at dette var en veldig positiv opplevelse :)

EndreD, themichael, Kalsnes and 23 others like this.
  20. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    940
    Bonuspoeng:
    93
    Og jammen ble jeg ikke møtt med en "Og du er jo diamant, er det noe du vil ha?" og et smil når servering startet :)

LaDuden, Kalsnes, Spielhaug and 5 others like this.

Del denne siden