Det må nok være en lav andel som kjører Plus uten å ha status på de vanlige "business rutene" i allefall.
Noen som melder seg frivillig til å føre statistikk når de nye gruppene innføres? Fløy i går 18:25-flyet fra OSL til SVG. Nesten helt fullt fly, med 20(!) rader Plus og 10 rader Go. (A220-300 fra Air Baltic). Det er selvfølgelig "prime-time" for ukependlere, men har likevel litt vanskelig for å se for meg at 90 av de 100 i Plus har EBD eller EBG(?)
Uansett hvor mange det er med status så blir det vel det vanlige rotet hvor folk som må slite med både hørsel og syn blir stående som spørsmålstegn når de blir nektet boarding
To turer denne uken der plus var ca halve flyet, og basert på atferden til mange i plus så kan ikke de være ute å fly ofte. Her snakker vi mange som ikke hadde fått med seg forbud mot bag på gulvet ved nødutgang, surring med hvilke bokstaver som er hvor på setene og generell forvirring under boarding... muligens ikke representativt utvalg, men det er nok en del statusløse på plus. Er jo en del firmaavtaler som gir plus, uten at nødvendigvis alle som reiser på de reiser ofte nok til å få status.
OSL-CPH i går. Så snart kabinpersonalet var ferdig med å dele ut matboksene i Plus kom en av dem og spurte om og hva jeg ville ha å drikke.
Liker å beregne godt tid når jeg tar VY til OSL fra grisgrendte strøk. Ved ankomst OSL hadde jeg 3 timer ventetid til CPH flyet mitt skulle gå. Etter litt godtprat i loungen fikk jeg plass på neste fly til CPH. Denne diamant fordelen er super. Tipp topp tommel opp.
Trodde man ble booket om til samme klasse man hadde? Har fått poeng for Plus Pro(Z) selv om jeg hadde Plus Smart(Z).. Dobbeltsjekket boardingkort og ser det står Plus Pro(Z) på det nye.. Jaja klager ikke
I går skulle jeg boarde på en LH flight MUC-OSL. Billetten var booket via SAS. Boarding starter med PRE, på skiltet står det first og HON. Kollega med SK*G slipper ikke igjennom. Samme med de fleste andre som prøver. På mitt boardingkort står det PRE. Jeg slipper igjennom. Er det LH som anerkjenner EBD som gjør at man boarder som PRE?
Boardinggruppe 1, så 2, blir overholdt på BDU. (Nytt at EBD, EBG, og *G border før pluss). Og ledig midtsete i pluss
Testet dette for første gang ut fra CPH i går - og vil tippe at av de rundt 10 stk som prøve scanne før meg ble 60% avvist, antar det var de med plus uten status.
Her var vi to stykk som gikk før alle andre. Ingen som ble avvist før meg. Mest forsvarsfolk på flyet, antar dem har lært å følge ordre
Etter over 1000 flights med SAS og fast inventar på nødutgangsrad når jeg flyr minus, så kan jeg bekrefte at dette skjer så og si på hver eneste flight jeg tar, vil gestimere minst 95% av flights.. På min rute er det som regel kun 6-10 rader i plus forøvrig.
Jeg flyr sjelden Plus, men har ett diamantkort. Hender relativt ofte jeg blir sittende i lounge utenfor gullstua om jeg ser en allright ledig plass - så kan tenkes det er fler som meg!
Noen som vet om ny boardinggruppe gjelder for alle på samme booking? Ungene (EBS) pleide før å få gruppe A på reise med far/mor (EBD/EBG), men vet ikke om de nå vil få gruppe 1?
Gjelder for alle på samme booking ja. Fikk boarding gruppe 1 for hele gjengen når jeg sjekker inn her i stad.
Liker veldig godt oppdelingen. Fremdeles veldig mange med gruppe 1 på en del flights, synes godt de kunne hatt kun EBD i gruppe 1 eller som en egen gruppe 0. Forøvrig ble jeg hilst hjertelig velkommen og fikk ekstra god service som EBD i C på SK946 fra ORD i dag.