Kom til OSL kl 16:30 nå, med avgang 21:45. Check - inn sa at han bare fikk til å waitliste meg, men syntes han så ledige seter, så han ringte billettkontoret. Dem sa at der var et ledig sete igjen kl 17:35, så det ble mitt. Endte opp på 1F. Kan ikke helt forestille meg at 1F er siste sete som blir tatt? Kan dem ha flyttet på noen for å gi meg vindussete? Hadde opprinnelig 2F (mitt foretrukne sete)
1E var og ledigt, så jeg fikk til og med ledig midtsete. Det med "siste sete" kan ikke ha stemt helt. Hvis ikke noen avbestilte etter jeg fikk boardingkort. Har for øvrig aldri klart å få opp seatmap de gangene jeg blitt ombooket til tidligere avgang på OSL. Ellers fungere det jo helt til man har boardet
Det er jo en del reisende som booker flere avganger og tar den som passer best.. Travel pass mafia... Finnes noen slike her på forumet også... Til og med velkjente navn...
Reiste BGO-TRD i GO med baby i helgen. Flyvertinne kom med babyvest osv, og sa at pga uvanlig kort flytur trodde hun ikke de kom til å rekke servering i GO, men spurte om vi ville ha noe med en gang. Trivelig gest (selv om de rakk normal servering også.)
Som diamant har man en uoffisiell soft block, men i blant tar passasjerer seg friheten til å sette seg på ledige nødutgangseter selv om de har et annet sete på boardingkortet sitt. Jeg kommer nok til å la det passere i det stille, men ville man fått noe sympati fra crew altså ville de gjort noe med det) om man gir beskjed om dette? PS: Sitter med en 3XL ved siden av meg på en CRJ med en del ledige seter.
Opplevd lignende, hadde vært deilig hvis crew var obs på det. Men kanskje litt mye forlangt? Selv orker jeg ikke si noe
Veldig godt spørsmål. Jeg har også opplevd dette noen ganger, men man kan jo stille spørsmålet om de har "oppgradert" seg selv eller om de rett og slett tok feil rad.. Ved et eksempel satt vedkommende nabo med billetten i hånda slik at jeg kunne se hun satt på en rad for langt bak. Ønsker man å dra dette litt ut i det blå (som vi gjerne liker å gjøre på dette forumet.....) så kan man jo se dette som et samfunnsøkonomisk regnestykke og så krydre litt med filosofi.. Vil min nytte og glede økes mer enn hennes negative opplevelse av å bli fyttet fra midtsete med beinplass til midtsete uten beinplass. I tillegg må vi ta med i betraktningen den ekstra belastningen det vil være for vedkommende å bli mistenkt for å være "setetyv" eller kanskje bare fremstilt som dum i offentlighet, siden det er så vanskelig å matche tekst på billett mot teksten over settet? Dette sett mot irritasjonen av at folk ubevisst eller ikke har tatt fra oss en uoffisiell fordel som kun vi vet om.. Knapt nok crew... Og til slutt? Hva om vedkommende sier "drit og dra" og samme sier crew, hvor står man da? Alt i alt, har jeg valgt å holde kjeft i alle fall.. Og håper at vedkommende er sløv og ikke frekk
Hmm. At jeg ikke har tenkt på det før. Det er jo mye bedre for alle (?) enn å bli trykket ned i et midtsete når man må endre i siste liten. Nå blir det mange TPC bestillinger per Oslotur fremover. Takk!
Nå er dette særs lenge siden(10+ år), men da jeg la til meg den vanen så begynte SAS plutselig å kansellere noen av bookingene, fordi det ikke var mulig å bli med både 15 og 16 flyet hjem fra Bergen en fredag... K
Jeg må i dag virkelig gi litt ros til SAS. Det var to litt mer komplekse bookinger som måte fikses og jeg tok tre telefoner til SAS: Hvert eneste gang kom jeg gjennom på under 1:00 minutt, to ganger fikk jeg en agent før setningen "Visste du at du kan bestille reiser på SAS.no..." var ferdig snakket. Ikke minst var alle tre agenter i dag fort, engasjert og behjelpelig.
Sikkert feil tråd, men sitter midt i en diskusjon med noen og må få avklart noe; er det fortsatt soft landing fra EBD til EBG? Dvs. at uansett opptjening i perioden som EBD kun blir nedgradert til EBG
Enkelte ville jublet, andre fortviler. Dere får kjøre blindsmaking av vinene på tvers av seteradene...