Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker stadig at de kan være litt flinkere til å "åpne" award sete eller to for EBD.....før skjedde jo det innimellom at de på ebd mailen ordnet ting.

Har en landing tidlig morgen, deretter FRA - CPH midt på dagen og CPH-OSL på kvelden .....det går jo men ikke ideelt.

Blankt nei fra ebd mailen ved spørsmål om det var mulig å åpne to seter på sas flightene fra-cph-osl. "Slikt er ikke mulig hvis ikke det er ledig award".

Mulig er det jo....men det er kanskje ikke vilje lenger ? Noen som har fått det til på andre måter enn ebd mailen ?

Jeg kan jo alltids stille i gaten med EBD status og be om å få bli med tidligere fly - men det er jo lite praktisk å måtte hente ut bagasjen i FRA for å kunne spørre om det.

Wiolenze, Teknolai, Maggie and 2 others like this.
  2. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Enig.

Det hadde vært en solid forbedring om de hadde lagt til det som en diamantfordel at man kunne åpne x-antall bonusseter i løpet året. Om det så bare gjelder billetter i klasse X og med blockout i vinter/påske/sommer/høstferie, hadde det fortsatt vært stor verdi.

Cumulus, EndreD and markus like this.
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    De kan hvis de vil (og har kunnskap/myndighet). Jeg ønsket å booke om en reise for noen måneder siden, men fikk for kort layover ift MCT på LHR. Da spurte agenten bare om hvilket fly jeg ville ha, og vipps så ordnet han to seter i I-klasse og billetterte dem mens vi pratet. Holdt på å ramle av stolen. Første og eneste gang post-covid jeg har opplevd noe sånt.

EndreD, OyvindN, Rapolo and 4 others like this.
  4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ringe inn og se om noen andre er mer fremoverlent.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    På søndag prøvde jeg å bruke tidligere fly fordelen i Tallinn, men fordi rett person angivelig ikke var på jobb var det ikke mulig selv om det var ledige seter. Prøvde flere samtaler til kundeservice men dem kunne heller ikke endre, bl.a. nevnte to konsulenter at dem kunne ha endret det hvis det var ledige bonusseter (bonus i minus reise). Var ikke snakk om å åpne bonus sete heller for en skuffet diamant som måtte vente 6 timer på flyplassen (uten lounge). Så svaret er nok at du skal være svært heldig for å få åpnet noe bonus sete som ikke finnes...

6. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Bare en liten hyggelig touch, men på SK4409 nå så jeg at purser først noterte seg setet mitt under første servering. Deretter ved spørsmål om påtår: «Graphite?», han husket at jeg brukte sukker og hadde med seg en pakke som han fisket fram fra vestelommen.
    Forsåvidt uvanlig overstrømmende stemning i hele svenske kabinbesetningen.

Flymunda, OyvindN, Liza and 9 others like this.
  7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Det er faktisk en offisiell fordel for Pandion. De får til og med lov å rebooke returen etter utreisen har startet..

upload_2023-8-17_21-0-18.png

Wiolenze, chrt, Kristian and 2 others like this.
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Etter den nylige endringen av vilkårene for bonusbilletter kan vi vanlige dødelige også gjøre dette med rene sas bonusbilletter. Mot gebyr på 250/750 såklart :rolleyes: Pandion slipper såklart gebyret og det står jo faktisk ingenting om at det ikke gjelder star alliance-billetter også i ditt screenshot.

9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer med innsjekket bagasje hvis man blir sittende et par timer i loungen ved ankomst til OSL?

Ser ut til at jeg i nærmere fremtid må vente noen timer på en som kommer fra et annet sted i landet et par timer etter jeg lander. Som diamant blir jeg da sittende i loungen og vente, uten at det er synd meg. Men finner jeg igjen kofferten min når jeg kommer ned til bagasje utleveringen 3-4 timer etter landing? Eller hvordan løser man det?

Cumulus liker dette
  10. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Putt en airtag i kofferten så blir enklere å finne den.

Insomnia4u, CLT and holmen like this.
  11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å henvende seg på bagasjeservice og vise bagasjelappen, så kommer de raskt ut med bagasjen. Husk å trykke på Gold-knappen når du trekker kølapp (hvis det er kø), så går det fort :)

stekus liker dette
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Bra hvis det fungere så enkelt. Har ikke airtag, så den utgår

13. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Har blitt "oppgradert" på 2 av de 3 siste flygningene mine fra Go til Plus, men da fra nødutgang til midtsete, så jeg er vel ikke helt enig i at det er en oppgradering... Ser derimot at opptjente poeng er som i GO, men jeg trodde at ved eventuelle oppgraderinger skulle man få alle fordeler til den klassen. Der har jeg da tydeligvis misforstått da?

magnusant liker dette
  14. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,642
    Bonuspoeng:
    93
    Hei på betalt oppgradering så får man flere poeng.
    Men med curtesy upgrade så får man "bare" gratis (alkoholholdig)drikke og snacks i Plus.

https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgraderinger/

tmolvik and Spielhaug like this.
  15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    «Er du diamant?»
    «Er du pandion eller diamant eller noe sånt?»

Er det så få som gidder å kjøpe øl og ringi at de bare antar at man er diamant, eller har de minner om at det kanskje satt en diamant her et sted?

Fått god plass på de to siste flygningene, da. Det er stas.
    IMG_3316.jpeg

IMG_3324.jpeg

K

Chrisljo, Wiolenze, RoadKing and 14 others like this.
  16. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Booket fruen+1 med SAS bis bonus til junaiten. Utreise kansellert, automatikken flyttet dem til dagen etter. Det passer bedre med dagen før, så jeg åpnet chaten i appen.

Klas mente det ikke var noe ledig bonusbilletter den dagen, jeg prøver å insistere.
    IMG_3454.jpeg

Det ordnet seg.
    Da har jeg lært et nytt ord. «free sell» er da å åpne bonus når det ikke finnes?

K
    Happy wife!

EndreD, Brukernavnet, obay and 4 others like this.
  17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    "Force sell" er hva Amadeus kaller det, men "Free sell" høres... bedre ut. Er en av de offisielle fordelene for Pandion (på alle shorthaul-ruter, selv om det ikke er irrops).

AirMags, democomputer, Rapolo and 2 others like this.
  18. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Tja, det har blitt kalt free sell lenge, og det bare betyr at man "selger" billetten uavhengig av tilgjengelighet

19. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    OyvindN and Teknolai like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    La merke til det punktet selv. Men, hvor mange er det som flyr Plus uten å samtidig ha status? Hadde vært interessant å vite om det er 1, 10 eller 90%. (Jeg gjetter på 7%, helt uten grunnlag for å vite noe som helst om det)

Meursalt liker dette

Del denne siden