Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    De har gjenkjenning på mitt mobilnr i alle fall, ikke tastet inn EB-nr på evigheter. De svarer raskt selv nå som jeg er nede på gull igjen!

Nordlands, themichael and Cumulus like this.
  2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Tja.....det kan jo hende de har - men jeg tviler :) Det virker ikke akkurat som de sitter med min reiseliste når de svarer...... må oppgi PNR

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    De spurte om PNR før da man tastet inn medlemsnummer også...

Last edited: 10. nov 2023
    Nordlands and Cumulus like this.
  4. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok bare en ekstra kontroll for å faktisk verifisere at det er riktig vedkommende antar jeg, de har i alle fall all min data oppe når jeg ringer de.

Da jeg, for mange år siden, jobbet i kundeservice så var det samme opplegg - kundekortet kom automatisk opp basert på telefonnummer, så måtte man bare gjøre noen ekstra kontroller for å se at dette faktisk stemte dersom det var snakk om bestilling, endring e.l.

magnusant liker dette
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig hvor fort det går å komme seg gjennom nå. SAS har virkelig gått fra verst til best i klassen - i hvert fall for EBG+. Det lover bra for service nivået i selskapet ellers, spesielt nå da dem har sikret seg skikkelig finansiering.

Teknolai liker dette
  6. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt - men etter å ha tastet medlemsnummer så kunne de se de bookingene jeg hadde inne - og skjønte hvilken jeg snakker om basert på PNR eller på reisemål.

Nå er min erfaring at de må ha hele remsa på PNR- så derfor tviler jeg litt på at de sitter med så mye info.

Prøvde å ringe fra en annen telefon også - for å endre på en CT reise. Kommer akkurat like fort igjennom nå uansett status eller ikke.

Eddie47 liker dette
  7. Jeltzin

Jeltzin EBD, BA Sølv

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Ny ‘Diamond Softblock’.. Klart og tydelig

Attached Files:

chrt, PENSIONISTEN, Henrik and 12 others like this.
  8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,201
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor fikk du kjøpt den?

chrt and view like this.
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan flygning var dette?

10. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Den der bruker de på defekte seter. Eventuelt noen som har spydd i setet e.l.

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk byttet fly fra kl 1555 til 1230 i går, TRD-OSL. Ankom flyplassen ca kl 12, gikk til skranken og spurte om jeg kunne bli med, nevnte at jeg hadde bonusbillett i pluss samt diamantkort. Hun sjekket detaljene og sa "mhhh, Ci, vet ikke om det går, men skal prøve", jeg påpekte igjen at det er diamantfordelen jeg er ute etter og imens jeg sa det kom det en "fikk det til" med et smil. Det hele tok ganske kort tid og etter sikkerhetssjekk var jeg ved gate 1207 men ombordstigning som var planlagt 1210 men startet et par minutter senere.
    God annonsering av boardinggroup 1 før de som har pluss får gå ombord
    .
    Fikk riktignok et midtsete, fyren som satt på A virket ikke helt fornøyd med det, men samme det. Kort tur uansett.

Kristian, AirMags, Flymunda and 11 others like this.
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte diverse drikke, sjokolade og potetgull til kona og meg selv på OSL-LHR (SAS Go Smart). Jeg er EBD og hun er EBG. Fikk ikke spørsmål om betaling. Trodde jeg måtte betale for sjokolade og potetgull? Er det vanlig at slike ting også er gratis eller opplevde jeg service utenom det vanlige?

Last edited: 18. nov 2023
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke vanlig nei, men har skjedd meg en gang også. Normalt sett er de flinke til å fakturere for snacks i Go.

Teknolai and Nuvolari like this.
  14. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93

Hadde du eller kåna utstrålingen til en Pandion kanskje? :D

15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk booket om meg og 2 kids på tidligere fly til TRD i dag. Spurte ved innsjekkskanken og det gikk veldig greit. Helt fullt fly forøvrig.

16. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,950
    Bonuspoeng:
    93
    Gardemoen tidligere i uka. Jeg måtte innom manuell innsjekk pga automaten feilet med å skrive ut bagasjelapp. Han som passet på at folk gikk i riktig kø hos Sas spurte om jeg reiste business osv. Diamant svarte jeg. Og han pekte meg inn i gull/plus-køen som var meget lang. Oppgitt over hvor lang tid det kom til å ta sa jeg at jeg prøver automat en gang til. Selvsagt feilet det fremdeles og jeg måtte tilbake til manuell igjen. Da sa han som passet køen "gå til businessinnsjekk hos Lufthansa du, der er ingen kø". Hos Lufthansa ble jeg møtt med smil og alt ble raskt ordnet. Usikker på om servicen skyldtes diamant, men tror det og jeg var meget takknemlig.

17. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    SAS flyttet og gjorde reisen min til LA i januar en dag kortere pga kansellert fly OSL-CPH. Ringte kundeservice,fikk raskt svar og ble tiltalt med navn. Erfaren dame som raskt ryddet opp og fikk meg tilbake til opprinnelig booking CPH-LAX. Tok i mot tilbud om fly OSL-CPH kvelden før og med beskjed om å claime SAS for utlegget til hotell. Gjenstår å se om det kravet går igjennom, men servicen var upåklagelig:)

Teknolai, Cumulus, Trent600 and 8 others like this.
  18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Litt rart at du ikke fikk hotel-voucher slik som ved IRROPS, SAS må jo ha mye bedre priser enn du selv får.

Points4Fun liker dette
  19. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Har bedret seg for alle. Jeg gikk fra EBG til EBS ved månedsskiftet, men har fått svar hos SAS på under 30 sekunder alle gangene jeg har ringt dem i det siste (og det er et par)

themichael liker dette
  20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det som står i SAS appen stemmer, så får nå også EBS prioritert kundeservice. Hvordan det nøyaktig slår ut i praksis vet jeg ikke, men det du sier høres fint ut. Spesielt når jeg sammenligner med folk som forteller at dem fremdeles venter godt over en halv time når dem må ringe LH.

Del denne siden