De har gjenkjenning på mitt mobilnr i alle fall, ikke tastet inn EB-nr på evigheter. De svarer raskt selv nå som jeg er nede på gull igjen!
Tja.....det kan jo hende de har - men jeg tviler Det virker ikke akkurat som de sitter med min reiseliste når de svarer...... må oppgi PNR
Det er nok bare en ekstra kontroll for å faktisk verifisere at det er riktig vedkommende antar jeg, de har i alle fall all min data oppe når jeg ringer de. Da jeg, for mange år siden, jobbet i kundeservice så var det samme opplegg - kundekortet kom automatisk opp basert på telefonnummer, så måtte man bare gjøre noen ekstra kontroller for å se at dette faktisk stemte dersom det var snakk om bestilling, endring e.l.
Herlig hvor fort det går å komme seg gjennom nå. SAS har virkelig gått fra verst til best i klassen - i hvert fall for EBG+. Det lover bra for service nivået i selskapet ellers, spesielt nå da dem har sikret seg skikkelig finansiering.
Absolutt - men etter å ha tastet medlemsnummer så kunne de se de bookingene jeg hadde inne - og skjønte hvilken jeg snakker om basert på PNR eller på reisemål. Nå er min erfaring at de må ha hele remsa på PNR- så derfor tviler jeg litt på at de sitter med så mye info. Prøvde å ringe fra en annen telefon også - for å endre på en CT reise. Kommer akkurat like fort igjennom nå uansett status eller ikke.
Fikk byttet fly fra kl 1555 til 1230 i går, TRD-OSL. Ankom flyplassen ca kl 12, gikk til skranken og spurte om jeg kunne bli med, nevnte at jeg hadde bonusbillett i pluss samt diamantkort. Hun sjekket detaljene og sa "mhhh, Ci, vet ikke om det går, men skal prøve", jeg påpekte igjen at det er diamantfordelen jeg er ute etter og imens jeg sa det kom det en "fikk det til" med et smil. Det hele tok ganske kort tid og etter sikkerhetssjekk var jeg ved gate 1207 men ombordstigning som var planlagt 1210 men startet et par minutter senere. God annonsering av boardinggroup 1 før de som har pluss får gå ombord . Fikk riktignok et midtsete, fyren som satt på A virket ikke helt fornøyd med det, men samme det. Kort tur uansett.
Bestilte diverse drikke, sjokolade og potetgull til kona og meg selv på OSL-LHR (SAS Go Smart). Jeg er EBD og hun er EBG. Fikk ikke spørsmål om betaling. Trodde jeg måtte betale for sjokolade og potetgull? Er det vanlig at slike ting også er gratis eller opplevde jeg service utenom det vanlige?
Det er ikke vanlig nei, men har skjedd meg en gang også. Normalt sett er de flinke til å fakturere for snacks i Go.
Fikk booket om meg og 2 kids på tidligere fly til TRD i dag. Spurte ved innsjekkskanken og det gikk veldig greit. Helt fullt fly forøvrig.
Gardemoen tidligere i uka. Jeg måtte innom manuell innsjekk pga automaten feilet med å skrive ut bagasjelapp. Han som passet på at folk gikk i riktig kø hos Sas spurte om jeg reiste business osv. Diamant svarte jeg. Og han pekte meg inn i gull/plus-køen som var meget lang. Oppgitt over hvor lang tid det kom til å ta sa jeg at jeg prøver automat en gang til. Selvsagt feilet det fremdeles og jeg måtte tilbake til manuell igjen. Da sa han som passet køen "gå til businessinnsjekk hos Lufthansa du, der er ingen kø". Hos Lufthansa ble jeg møtt med smil og alt ble raskt ordnet. Usikker på om servicen skyldtes diamant, men tror det og jeg var meget takknemlig.
SAS flyttet og gjorde reisen min til LA i januar en dag kortere pga kansellert fly OSL-CPH. Ringte kundeservice,fikk raskt svar og ble tiltalt med navn. Erfaren dame som raskt ryddet opp og fikk meg tilbake til opprinnelig booking CPH-LAX. Tok i mot tilbud om fly OSL-CPH kvelden før og med beskjed om å claime SAS for utlegget til hotell. Gjenstår å se om det kravet går igjennom, men servicen var upåklagelig
Litt rart at du ikke fikk hotel-voucher slik som ved IRROPS, SAS må jo ha mye bedre priser enn du selv får.
Har bedret seg for alle. Jeg gikk fra EBG til EBS ved månedsskiftet, men har fått svar hos SAS på under 30 sekunder alle gangene jeg har ringt dem i det siste (og det er et par)
Hvis det som står i SAS appen stemmer, så får nå også EBS prioritert kundeservice. Hvordan det nøyaktig slår ut i praksis vet jeg ikke, men det du sier høres fint ut. Spesielt når jeg sammenligner med folk som forteller at dem fremdeles venter godt over en halv time når dem må ringe LH.