Jeg gidder heller ikke gå runt og flashe med de kortene på håndbagasjen. Men ble overrasket over at dem holdt så kort tid. Har hatt noen gull kort i et par år før det, og dem holdt mange turer. Bestilt meg noen nye diamant tags nå, kunne jo vært artig å sammenligne kvaliteten mot de du har liggende, hvis du har lyst til å sende eller er i Tromsø?
Jeg sender gjerne noen kort til deg Blir jo litt nysgjerrig selv, om gårsdagens kort er av bedre kvalitet, enn dagens kort!
Gjelder gratis setevalg bare når den med status er en av passasjerene på bookingen? Har booket SAS Plus med poeng for mine foreldre (som ikke har status) fra min konto (er EBG) og lurer da på om kundeservice kan reservere seter gratis.
Snakk om bonusbestilling ja og jeg er ikke på bookingen, så da får de hoste opp cash hvis de på død og liv må velge seter før innsjekk åpner.
Noen ganger blir det litt forvirring når man svarer på to separate spørsmål med ett enkelt ja De kan reservere seter gratis siden det er en bonusbestilling booket med dine poeng, men du må maile kundeservice isåfall. Ikke mulig å gjøre på nett.
Men dette gjelder vel kun på kortdistanse flygninger? Og heller ikke kortdistanse flygninger som er en del av en internasjonal reise på samme booking.
Selv om screenshotet lenger opp kun viser unntak for short haul er det et tilsvarende unntak for long haul også
Er ganske fornøyd med responstiden på telefon som diamant nå som man prioriteres automatisk. På «normale» henvendelser har jeg knapt ventet lenger enn 15 sekunder (etter tastetrykk for opptak). 29. Desember ringte jeg CT telefonen og kom igjennom på rundt 30 sekunder til en meget kompetent og hyggelig svenske. Dagen etter (lørdag og nyttårshelg) måtte jeg ringe inn til vanlig kundeservice for å endre en strekning på min CT booking. Da ventet jeg hele 4 minutter på svar.
Da får jeg takke for tipset om setereservering på vegne av andre uten status. Hadde spart en del penger hvis jeg hadde visst om dette tidligere, men bedre sent enn aldri. Fikk svar fra gullmailen i dag Ingen grunn til bekymring, men i svaret står det at "hjemmesiden vil sige der mangler betaling", stemmer ikke 100%, det som kommer opp når man åpner bestillingen på sas.no er følgende melding:
Hadde lagt inn bud på CPH-MIA i dag (Plus til biz), men fikk e-post med CU istedenfor. Første CU jeg har fått, så det er jo stas! Letter snart fra CPH.
Synes den nye diamantfordelen med å gratis kunne endre flight på avreisedagen funker veldig bra. Har brukt dette to ganger nå, en på OSL og en på SVG.
Dette er vel den soleklart beste diamant verdien SAS har, sammen med tilfeldige oppgraderinger her og der.
Da har jeg mottatt to kort fra kjeeli og sammenlignet dem med to helt nye fra SAS og ser at dem er forskjellige. Vet ikke om det fremkommer i bilde, men de eldre er bittelitt gulere på baksiden. Og min manuelle skyvelære sier meg at de nye er littegranne tynnere i godset. Dem er altså åpenbart produsert litt forskjellig. Nokså meningsløst å gi sine beste kunder dårligere bagasjetags da...
Jeg kan ikke si annet enn at jeg elsker fordelen med rebooking! Hvis de i tillegg klarer å få til at det kan gjøres uten å reise til flyplassen blir det helt suverent.
Det er øynene som ser. Jeg er nok enig i dette, men på blårusseskolene blir man opplært til å spare på hvert øre, spesielt når det blir multiplisert opp med antall kunder og/eller antall reiser. Lederlønninger er det derimot få av (OK, noen hundre ledere i Frøsundavik, men det snakker vi ikke høyt om…) så der kan man glatt øke på. Det er forskjell på kundefokus og økonomifokus, og sistnevnte vinner stort sett alltid. (Hmm… Nå hørtes jeg ut som en ravende kommunist her jeg sitter, men det er jeg altså ikke. Derimot fortvilet over kvartalsfokuset i næringslivet som jeg mener ødelegger for solid, sakte og langsiktig vekst. Jeg har dog ikke noe bedre alternativ, kanskje unntatt å ha større andel eierskap i familier med generasjonsperspektiv, men det kommer igjen med andre utfordringen. *Sukk* Å redde verden er ikke lett)
Sitter og venter på de-ice på OSL, på tur til CPH. Ingen mulige connections i kveld fra CPH lenger. Hvor går man som EBD for å få rask avklaring på overnatting og reise i morgen på CPH? Frister ikke med en lang kø nå.
Du går til serviceskranken bak den store taxfree butikken mellom B og C piren. Mye byggeaktivitet men den skal være åpen og nogenlunde merket. Husk å scanne medlemskort for riktig prioritet på kølapp
Takk for veiledning. Nå vet jeg hva man trenger det fysiske kortet til. Fant ikke strekkodeleser. Men siden jeg var først av flyet og bort dit ordnet det seg uansett. Fikk til og med endre fra CPH MUC til CPH SZG, siden det passer mine planer i morgen bedre. Må si jeg likte servicen.