Bra tips, men funket ikke her av en eller annen grunn. Den dukket automatisk opp i appen etter jeg hadde booket, men fikk fortsatt beskjed om betaling. Kanskje om jeg hadde fjernet og lagt den til manuelt? Tester det neste gang Fikk ordnet seter via kundeservice.
La du inn EB nummer på din venn under bestillingen? Det må du evt. ikke gjøre. Feltet må være tomt og legg inn det etter du har valgt sete istedenfor.
Mangler ca 10k poeng for EBD før opptjeningsperioden går ut. Vurderer et lite milagerun til helgen, alternativet er å la det passerer. Ukespendler innriks samt en og annen INT-flight årlig. Alt i alt blir kostnadene ca 10k NOK om jeg kjøper poeng eller reiser - er det verdt å oppgradere?
Har diamant for første gang og helt objektivt nei, men synes det er gøy å ha hatt det minst en gang. Største fordelen er gratis ombooking samme dag og gratis setevalg for de som reiser på dine poeng i mine øyne. Fordeler jeg ikke bruker.
Hvis du kan benytte deg av diamantfordelen gratis ombooking samme dag til tidligere eller senere flighter ifm ukependlingen din, så er det vel kanskje verdt det?
Anektodiske erfaringer tyder på en i det minste sporadisk praksis på at man kan få diamant-endret også i gate, ikke bare i innsjekk + "service points". Veldig greit.
Noen som vet om man kan endre eller avbestille billetter via diamantmailen? Og om det er 24 timers gratis avbestilling på *A bonusbilletter?
Alt som innebærer betaling må ringes inn. Jeg er ganske så sikker på at 24 timers regelen gjelder alle billetter hos SAS.
Annen fordel er meire boost på bud for oppgradering samt 30% rabatt for vanlige biletter betalt med poeng.
Jeg må bare fortelle om en meget hyggelig opplevelse med Diamantmailen nylig. Jeg tok kontakt for å korrigere poengberegning for hjemreisen fra USA forrige uke. Kommenterte (heldigvis) i mailen at disse poengene var viktige da jeg fortsatt manglet noen poeng for å beholde Diamantkortet ett år til. Fikk i dag svar om at de hadde korrigert poengopptjeningen for reisen min, men samtidig sa de at de syntes jeg burde få beholde kortet ett år til så de hadde godskrevet de resterende statuspoengene Perioden min går ut denne uken og uten noen turer planlagt de nærmeste dagene, var jeg forberedt på å kjøpe de resterende 7-8000 poengene . Jeg er selvfølgelig veldig godt fornøyd med SAS akkurat nå, og det tror jeg min kone også blir, når hun får vite at gullkortet som går ut til sommeren blir fornyet nok en gang...
Enda en utmerket Diamant opplevelse ombord. Denne gangen hos Cityjet, TRD-CPH. Vi sitter i første rad og servering går som vanlig. Deretter en runde til med kafe, som også er vanlig på denne ruten. Crewet er hyggelig. Når dem er ferdig kommer purseren til meg (og bare til meg) og spør om jeg har lyst på noe mer. Jeg er overrasket og bestiller gledelig en Ramløsa til. Da han kommer med vannet spør han om jeg ikke også har lyst på enda en sjokoladeball. Etter 15 minutter kommer han en gang til (bare til meg) og lurer på om det ikke hadde vært fint med en kopp kaffe til? Ja, tusen takk! Før landing kom han enda en gang for å informere om gaten til neste flyvning i København. Wow, det var altså virkelig top service som jeg sjeldent har opplevd før.
På vei hjem fra IAD for halvannen uke siden kom CC-sjefen bort til meg for å slå av en liten prat litt før landing. Hvordan jeg opplevde turen, flytypen (A321LR i C), mat, service og alt det der. Spurte også om det var noe mer hun kunne hjelpe med før vi ankom CPH. Veldig hyggelig samtale, aller første gang jeg har opplevet noen spesiell oppmerksomhet fra CC i de årene jeg har vært EBD.