Jeg tror nok at det vil bli bedre i Plus fremover. Nå må jo ganske mange betale for å reservere sete i Plus også. Soft block blir jo aktivt 72 timer før avgang. Tidligere fikk de fleste ordne et sete før soft block var aktivt, nå er det kun EBG+ igjen som kan det.
Men plus har jo også ulempen av at pappskiltet ofte flyttes framover i flyet og erfaring tilsier at algoritmen som omfordeler passasjerene som flyttes er helt ubrukelig.
Helt enig. Men når flyet ikke er fullbooket, har jeg også ofte sett at Go er nesten helt fullsatt, mens det til og med var flere ledige rader bakerst i Plus. Algoritmen er dårlig, men jeg vil tro at det prøver å skape mest mulig plass i Plus når det lar seg gjøre. Flytting av pappskiltet går jo også begge veier og folk i Go fordeles på nytt, så det er ikke nødvendigvis en spesifisk Plus-ulempe.
Jeg kan helt klart ta feil, men det virker som soft block bare er "skrudd på" for diamant/pandion. Likte det godt som diamant selv, men får det aldri som gull - så langt. Fordelt på mange flights både innland og utland.
Jeg er gull og soft block fungerer fint for meg. Har det samme på BA også og fungerer veldig bra. Flyr jeg økonomi med BA til London så har jeg nesten alltid ledig midtsete og det er en flott fordel
Så ut som softblock til Evenes holdt ganske lenge i dag. Sete ved siden av meg på nødutgang var det siste som ble tatt, men nå er det også tildelt og flyet helt fullt. Ikke en ledig billett igjen til EVE idag... Og der kom varsel om en halvtimes forsinkelse. Jaja, blir en halvtime til i en stappfull innenriks lounge
Nå ble jo flyet ditt fullt, men den eneste ulempen med nødutgang-sete og seat block er at det når som helst kan komme noen som gjør litt self-relocation inn på det ledige setet. Nordmenn er temmelig frekke sånn. Svensker er enda verre, mens dansker følger reglene er min svært subjektive erfaring.
Hvis jeg har sjekket at sete ved siden av meg skal være ledig prøver jeg å se mest mulig utrivelig ut, så ingen kommer på den idéen. Men det er alltids en risiko for det, ja. Og når folk først setter seg der orker jeg ikke si noe om det. Synes det kunne ha vært noe flyvertinnene kan holde et øye med.
Folk er jo sinnsyke med å velge midtseter o.l når det er ledig midtgang/vindu.. Ser litt bedre ut på kveldsflighten opp til EVE i kveld men opplever ofte at folk velger ett ledig midtsete når andre seter er ledig
Spurte om dette en gang (EBD ikke Berg-Hansen) og fikk beskjed om at systemene til SAS ikke klarer å skille mellom status ved automatisk ombooking, så derfor pleier jeg å booke en fleksibel billett umiddelbart ved beskjed, slik at jeg har noe i backup. Burde vært unødvendig og noe de kunne fikset, men tydeligvis ikke..
Nå satt jeg som sild i tønne i minus. Men så også at dem hadde med en god del ekstra crew, var nok derfor det var helt fullt. Før øvrig elendig træg utlevering av bagasje på EVE. Festlig med en diger priority merkelapp når omtrent all annen bagasje kommer først
EVE er alltid vanvittig trege mht bagasje. Flybussen som korresponderer kommer seg aldri avgårde på tiden pga dette. Om det er bakkemannskapet på EVE eller OSL som driter i prioritert bagasje skal være usagt, men det har ihvertfall null betydning.
Opplevede å ha softblock på et nesten fullt fly, opplevde også å få en sidemann på en 2er i Plus (330) mens kabinen var halvfull. Er bare gull.
SK4087 EVE-OSL i dag. Ganske fullt fly, men fortsatt noe ledig både i Plus og Go. Ikke ledig midtsete selv om det var 2 ledig på raden foran. Veldig tilfeldig med softblock slik jeg erfarer det.
Sånn som dette irriterer meg helt sykt!!! Midtgang var tatt i går, så kommer det en syking og setter seg i midten med så mye ledig??!!!
Kan se ut som seatblock er ikke fungerende for tiden… TRD flighten og EVE flighten idag. Sjekket dato lenger frem og, ingenting er blokkert..