Aviator har ikke stasjon på Evenes, så der er det WGH som før. Aviator ved følgene stasjoner: KRS, SVG, HAU, BGO, AES, KSU, TRD, BOO, BDU, TOS WGH er handling på de andre stasjonene i Norge med unntak av OSL (SGH) og LYR (Avinor). Erfaringsmessig så virker det ut som at SGH i Oslo ikke gidder å sortere bagasjen slik den skal, at alt blir mikset - så når man da laster av bagasjen ved ankomst så må ankomst stasjonen starte å sortere bagasjen slik som Oslo egentlig skulle ha gjort. Er det mye bagasje og last inn/ut så har man i simpelhet ikke tid til å sorterer ankomst bagasjen. Finnes jo garantert også stasjoner som ikke gidder å sortere ankomst bagasjen som Oslo egentlig skulle ha sortert - men vi gjør det ved min stasjon.
Kan forøverig nevne dette med softblock er et lite «mysterium» for oss også. Så langt jeg kan se så står det ikke noe om softblock i manualene til SAS. Henter vi opp seatmap for en flyvning så vil den si at alle seter er tilgjengelige (bortsett fra der noen har kjøpt ekstra sete) - men så fort vi prøver å flytte på noen, da vil den vise en haug av blokkerte seter uten at den spesifiserer noen grunn til at setene er blokkert. Det vil uansett ikke hindre oss i å plassere folk på slike seter. Som EBG så opplever jeg selv at ca 8/10 flyvninger ender med ledig midtsete selv på nok så fulle fly, sist med kun 3 ledige seter ombord. Tror at systemet har samme prioritet på både EBG og EBD her. Andelen EBG på de fleste flyvninger er selvsagt større en EBD.
Hvilken gal person plukker det setet? Godt det er metalldetektor på flyplassen, ellers kunne det vært en koko økese-morder.
OSL har aldri, ever brydd seg om en *A priority bags IMHO og erfaring. Derfor (og andre grunner) bare håndbagasje for meg
Ser ut som EBD/EBG softblock er borte. Sjekka flighten min i morgen og det er ingen blocks på det flyet. Noen andre random flights viser det samme. Kanskje de fjernet det i forbindelse med betaling for seter.
Var og nå inne og sjekka på lørdagens flight, og heller ikke noe softblock her. Kan velge på siden av meg som joey random i incognito.
Hm. Har SAS IT flikket med innstillingene i Altéa? Softblock forsvant sist sommeren 2014 og kom tilbake igjen mot slutten av året etter litt oppstyr på bl.a. Flyprat: https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=957966#post957966
Men da har du sjekket på SAS uten å være logget inn regner jeg med? Ser man setereservasjoner på Awardfares? Det var nytt for meg
Veldig rart. Ingen random dude i SAS IT kan ha "slått av" inventory funksjonene i Amadeus bare ved en liten feil. Men selv står jeg hvertfall fast på at jeg aldri får soft-block ved siden av meg som EBG nå, men så og si alltid fikk det som EBD i fjor.
Ser det samme for min del også. På langtud til DAL ser jeg at det ikke er softblock mellom OSL-CPH og CPH-OSL. Forsøkt med dummybooking som Test Testesen, han kan booke setet ved siden av meg begge veier. Når det er sagt, var nok 75% av SAS-flyvningene mine i fjor med ledig sete ved siden av meg. Det er med andre ord en fordel som stort sett fungerer, men jeg mistenker at betaling for seter hjelper ganske godt på her. Den aller, aller beste tingen med EBD-status er ombooking til tidligere flyvning. Den benyttet jeg meg av senest i går på BGO-OSL, og har fungert helt utmerket hver eneste gang jeg har forsøkt.
Hadde nylig en fantastisk opplevelse på OSL-CPH. CC kom bort med en gang vi var i lufta og lurte på om jeg skulle ha noe fra tralla. Fikk servering umiddelbart (før ordinær tralle kom). Aldri opplevd dette tidligere, men syntes det var en svært god opplevelse
Kan bekrefte at softblock er blitt vekke fra groundhandleres perspektiv også, ingen seter som er blokkert lengere. Må være noe som har skjedd veldig nylig, fordi det var ikke slik forje uke.