Du får vende det døve øret til ..,! Du trenger ikke være veldig redd, jeg har reist med EBD siden 2015 og kan telle tå en hånd de gangene CC har snakket til meg fordi jeg var Diamant
Lang post incoming… Jeg er heller ikke fan av smalltalk, og har sett humøret på CC gå fra surt til overhyggelig i mine perioder som diamant. Jeg syns det er bra at SAS har fokus på sine beste kunder, men jeg bryr meg ikke om å ha noen å prate med, jeg bryr meg om praktisk informasjon og prioritet ved irrops. Jeg er gold nå, men i forrige periode var jeg diamant. Ved forsinkelser hvor jeg skulle videre så opplevde jeg at CC kom til meg før landing og ga meg neste gate og info om at jeg kommer med flyet videre, det er informasjon jeg vil ha. Nå har jeg vært gold i denne perioden og har fått lite info på flyet, ofte ikke engang annonsert over PA, dette har jo resultert i noen løpeturer gjennom Kastrup hvor jeg kommer til gate closed og fly som er i gang med pushback Nå bikker jeg over til diamant igjen, og håper da jeg kan få noen meningsfulle samtaler med CC igjen hvor de bidrar til en behagelig reise. Smalltalk klarer jeg meg uten
Hjem fra TRD i dag. Spør på innsjekk om jeg kam bli med tidligere fly siden det går et om en halvtime. «Innsjekk stenger 40 min før» -Jeg reiser uten bagasje. Knott. Knott. Hversågod her er BP. Denne gangen hadde jeg sjekket ut i appen først, og endring dukket opp der med en gang. Men ser at jeg har havnet på 15B. Tasser gjennom security og ser at BP ikke dukker opp i app, ei heller mulighet til å endre sete. Innsjekk er nesten ferdig når jeg kommer til gate og jeg spør der om flyet er fullt eller om det er håp for å bytte ut midtsetet. Knott knott. Hveraågod 1F. Effektivt og hyggelig ordnet av alle involverte på Værnes i dag. K
Evenes går fortsatt rett på baording gruppe 1 og 2, men siden man var her sist har dem i det minste fått ordnet vannfontenen... Får se om SAS har klart å laste Ringi Ringi og Ramløsa ble servert uten spørsmål (sitter i go), bare et hyggelig enjoy
En liten negativ erfaring med «det som teller»: Vi var tre stykk reisende i SAS Plus til Oslo. To reisende bestilte via Berg Hansen, og var uten status. Jeg hadde bestilt direkte via SAS sine sider som diamant. Riktignok bestilte jeg dagen før, mens de andre hadde bestilt en uke før. Da det var en del uvær i slutten av januar ble hjemreisen kansellert mens vi satt i Oslo. SAS så tilsynelatende også ut til å kansellere øvrige avganger hjem denne dagen, og vi booket lavpris 737 på eget initiativ. Greit det. En sjelden gang. Til tross for statusløse reisebyråbookinger, ble mine to medreisende ombooket til første fly med SK neste dag. Det skjedde omtrent 1,5 time før det var min tur å bli automatisk ombooket - og da til neste dag - sent på kveld. Det står vell kanskje ingen sted at EBD prioriteres ved kanselleringer(?), men som andre trodde jeg vi hadde en viss form for prioritet i køen. Da Norwegian 737 ikke brydde seg om litt vind, og flydde likevel, ble det ikke gjort forsøk på endring til tidligere SK-avgang.
Fikk alltid ledig sete ved siden av meg mens jeg var diamant. Nå, som gull, not anymore. Gjelder både Europa- og innenlands flights.
Jeg er diamant på andre året, men opplever ledig sete ved siden av som veldig tilfeldig. Men mulig det er andre diamanter som synes det er bedre å sitte i midtsetet på rad 3, enn ledige --setere på rad 5-7.
Det siste har jeg vanskelig for å tro, men hvem vet? Tipper det kan variere med rute også, men på mine storby-ruter, typ BGO/SVG/TRD til/fra OSL og LHR/CPH/ARN var ledig nabosete helt fast opplegg som diamant. Max 2-3 flights av 30+ hvor det ikke var ledig, selv ved nesten-fulle fly. Men som sagt, slutt på det etter jeg falt ned til gull. Helt klar og tydelig forskjell.
Her er det kanskje Berg-Hansen som har vært tidlig ute og sørget for ombooking av kollegene dine? Det er gjerne den type service man betaler for ved bruk av reisebyrå. Mulig EBD gir prioritet når SAS booker om, men man kommer lengst ved å selv kontakte kundeservice/skranke når situasjoner oppstår.
Støtter denne. Kan ikke huske å ha opplevd en eneste gang å ha noen ved siden av meg siden jeg ble diamant i 2019. Sier ikke at det aldri har skjedd, men selv med 1-2 ledige seter på flyet har jeg fått ledig midtsete.
Jeg opplever også til stadighet å få sitte med ledig midtsete med ellers mer eller mindre fullt fly. Dette synes jeg er topp, og er vel det jeg setter mest pris på med diamant sammen med at poengen ikke går ut på dato. Nå mangler jeg tilsynelatende også bare 86 poeng for å oppnå gull "for life", og er spent på hva som da eventuelt kommer fra SAS (om det i hele tatt kommer noe).
Jeg har flere paradoksale opplevelser på vår "stamstrekning" OSL-AGP. Både samboeren og jeg elsker vindussete og booker derfor 12A/F når tilgjengelig. Jeg EBD, hun EBG. Mer enn 90% av avgangene er det hennes sete (12E) som beholder "soft-block" Go figure?
Høres tilfeldig ut? Husk at theoretical seating/soft-block ikke aktiveres før T-72h, slik at setevalg før dette skjer uavhengig av block. I tillegg kan andre EBD/EBP fritt velge nabosetet, da det kun blokkeres for lavere status. Tilsvarende har EBG block mot EBS/EBB så fremt det er kapasitet. Generelt tips er å sjekke setekartet ved T-72h og flytte på seg om man har fått noen i nabosetet. På rader med ekstra benplass er man nok uansett litt ekstra utsatt.
Jeg er "kun" gold, har kun vært diamant en gang på slutten av covid som så mange andre. De siste 7 årene vil jeg si jeg oftere har fått ledig nabosete enn ikke. Nesten oftere i go enn i plus føles det som.