Fikk rødt lys og måtte stille meg i kø ved boardingskranke sist jeg hadde boardinggruppe PRE hos LH, regner med andre trodde jeg prøvde å snike i køen.. På kortdistanse bruker de uansett å boarde gruppe 1 (HON) og 2 (C/gull) samtidig. Ang. trådemnet har jeg ikke merket noen endring i softblock, nesten alltid ledig ved siden av.
Det ble ikke annonsert noe preboarding. Så jeg gikk i gruppe 1-2 med alle andre. Men for meg holder det uansett. Det fikk jeg også i dag og til OSL. Nesten full fly... Jeg vil si at jeg får det såpass ofte at det er statistisk relevant og tåler for at softblock fremdeles virker.
Jeg gikk fra boardinggruppe 1 til PRE hos LH sist jeg bestilte mobilitetsassistanse i Frankfurt. Så løsningen på alle fremtidige boardingproblemer er å pakke med seg et par krykker
Har fått PRE hos LH-gruppen, og også fått rødt lys på automaten når jeg har nødutgang. De vil gjerne holde pep-talken med nødutgangspasasjerene i gate, men det må da være mulig uten at det fremstår som jeg er en tulling som prøver å snike meg med i feil boardinggruppe... K
Vet ikke om softblock fordelen gjelder hos Widerøe, men man skulle nesten tro det. Man får jo gratis drikke/snacks som Diamant på deres flyvninger. Hadde 6 legs med Widerøe tur/retur fra sør til nord forrige uke. Fikk kun sidekamerat på én av flyvningene og da var flyet stappfullt (det var for øvrig nabopassasjeren også). Noen som kan bekrefte dette? Eller var jeg bare veldig heldig
Nå er jeg del av glinsekort-klubben igjen og skal for første gang forsøke meg på å booke om samme dag på søndag. Har egentlig booket 15:35-flyvningen som nå ser helt fullbooket ut, og målet er å komme med 12:35. Foreløpig 3 ledige seter, forsøker jeg å booke for 4 får jeg at det ikke er tilgjengelig, så spent på om dette holder ut helgen eller om det fylles helt opp. Noe ledig i Plus også, så bank i bordet får de plass til meg og en liten koffert på flyet. Fin fordel, men litt misunnelig på de jeg reiser med som har flexbilletter hos Norwegian og kunne garantere seg et sete tidligere på dagen etter at planene endret seg - jeg må leve i uvissheten enn så lenge med billigste Go-billett. Gleder meg til det kommer selvbetjent løsning så slipper man ihvertfall å henge loungefritt på distriktsflyplassene om det ikke er nok ledig plass.
Fikk i dag endret til ett tidligere fly OSL-CPH (full rute er OSL-CPH-HND) i loungen selv om vi hadde sjekket inn baggasje. Trodde dette ikke skulle være mulig, men lounge personalet tok noen telefoner og vipps hadde vi nye billetter, samtidig som bagasjen også på magisk vist ble tagget om, og kom med på samme fly som vi reiste med
Nope. Kommer an på belegget. Frua og jeg velger ofte A-C eller D-F, som regel kommer noen. Jeg er EBD, hun EBG.
Dette er rart. Vi er i samme situasjon, og jeg tror aldri vi har opplevd å få noen mellom oss, med unntak av et overfylt Norwegian-fly hvor vi hadde betalt 600 kroner for setene foran..Hun som ble plassert i midten og kona ble perlevenner, og jeg fikk litt velfortjent alenetid, så det var egentlig bare vinn-vinn.
Jeg har lært en ting iallefall, det er ikke lurt å satse på ledig midtsete på de fremste radene i Plus. Da er sjansen større for at noen tar det. På turen i dag (bestilt for lenge siden) har vi valgt rad 6 mht det. Fikk beholde midtsetet ledig i en relativt full Plus kabin. Jeg hører veldig dårlig på 30000 fot, så jeg får uansett alenetid
Jeg er EBD, og samboer EBG. Når vi reiser bruker vi velge A-C, med ledig midtsete. Erfaringene så langt er å unngå de fremste radene i Plus. Virker som mange foretrekker å sitte i midtsete på rad 2-3, versus ha en ledig 3-seter for seg selv på f.eks, rad 7.
Jeg bestiller alltid 1D og 1F til min kone og meg når vi flyr med slike fly ….. det hører til sjeldenhetene at vi har noen i midtsetet.