Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok fordi det ikke er så mange som har det travelt med å komme til Bergen :rolleyes:

LL_Air and holmen like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,698
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sånn når vi reiser til TRD også .....

LL_Air, Hanen, holmen and 1 other person like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Stappfullt på flyet jeg forsøkte å komme med. Kom til flyplassen ganske sent, og da var det også stengt for å gjøre endring i innsjekkingsskranken - der forsvant muligheten når innsjekk formelt stenger 45 minutter før, sjekket ikke om de hadde noe åpent servicesenter.

Hørte ved gate og han virket villig til å gjøre det om det var noen no-shows. Også et par andre der med standby, sikkert pga. overbooking. Hadde kanskje blitt prioritert på standby?

Ble også flyttet fra 6F til 2E, som ikke kan regnes som en veldig solid oppgradering selv om det gikk fra Go til Plus.
    Får vel en sjokoladebolle til Ringien om noe.

Alt i alt dårlig litt utbytte av diamantfordeler denne gang, gitt.

4. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    På VNO hevdet de ved innsjekk at de ikke hadde myndighet til å flytte andre leg til en tidligere avgang. VNO-CPH-OSL. Har god tid i CPH og det er visstnok mye ledig på avgangen før. Men burde ikke de HS muligheten? Agenten hevdet dette innebar «re-ticketing» - og det kunne de ikke gjøre.
    Andre som har lyktes eller mislyktes her?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,688
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer bra det, de skal bare bytte et leg av gangen. Neste leg bytter du i København.

6. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Takker så mye.
    Fikk byttet til tidligere fly her i CPH til Oslo:)

På utreisen var jeg da kanskje heldig. Hadde OSL-ARN-VNO og fikk byttet til tidligere avgang OSL-CPH-VNO og sparte mange timer. Har skjønt at det ikke er fullt så vanlig å få bytte om slik, men at det skjer. Dette var i serviceskranken på OSL nær innsjekk. Utmerket service fra madammen som stod der :)

Teknolai and paramberg like this.
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot_20240507-190820~2.png Fungerer softblock også når EBD bestiller er bonus reise for andre? Ser nesten sånn ut. Foreldrene mine er maks EBS og reiste akkurat i pluss bonus, bestilt av meg, hvor jeg også valgte setene i appen min etter at reisen var bestilt (hjemmesiden ville ha betalt ved bestillingen). Ser at dem ikke fikk noen mellom seg i et eller ganske fullt fly mellom OSL og BGO

8. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    312
    Bonuspoeng:
    53
    Husk at det nok er mange med status som reiser OSL-BGO, som fører til mange blokkerte seter som du ikke ser der sia de kun er EBS.

stekus liker dette
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Der sier du noe. Burde ha sjekket med en egen booking hvordan det så ut da.

10. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg og testet ombookning samme dag. Ankom OSL fra AES på morgenen og hadde ikke videre fly til LHR før 17.10. Traff på ekstremt behjelpelig dame i SAS loungen som ordnet meg billett på nærmeste fly på under 5 min.

RoadKing, EndreD, 1884derby and 3 others like this.
  11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,766
    Bonuspoeng:
    113
    Ved innsjekk i Amsterdam på mandag fikk jeg byttet meg til tidligere fly videre fra OSL. Tok 1-2 min fra jeg spurte til alt var fikset. Veldig greit å kunne booke om allerede i AMS, og derfor kunne benytte utenlandsloungen og slippe styret med å gå ut med innsjekket bagasje på OSL for å få endret til tildligere avgang.

Spurte også pent og fikk byttet reisefølget på separat PNR som "bare" var EBG. Det burde vel ikke gått, sånn strengt tatt.

12. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde *A bonusbillet OSL til MAN med mellom landing i ZRH(alt Swiss) den 10.05. Spurte pent i servicedesken om det var mulig å ta SAS sitt direktefly istedet. Det var ikke noe problem, by far største oppsiden med diamantkortet for meg.

OyvindN, Teknolai, EndreD and 9 others like this.
  13. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,942
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som du traff på et pragmatisk hode hos SAS. Veldig fornuftig fra et forretningsperspektiv også, ikke bare fra et kundeserviceperspektiv. Nå slipper SAS å betale LX for to flighter, samt at de betaler langt mindre skatter og avgifter enn du har betalt for billetten. Hadde bare flere i SAS vært som vedkommende du traff på. Win win!.

OyvindN, Teknolai, EndreD and 5 others like this.
  14. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle på tur med min far og hadde egentlig små forhåpninger. Jeg trodde det kunne bli problemer som følge av at det var Swiss, at vi hadde mellomlanding og at det var bonusbilletter - men neida. Kommer til å teste dette videre for denne fordelen er mer verdifull enn jeg først trodde.

Rapolo liker dette
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    ... eller noen som ikke er drillet i regler for same day change og bare har prøvd seg frem i systemet.

16. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, mener du at dette egentlig ikke er innenfor "reglene"? Bare litt greit å vite hvor flaks jeg eventuelt hadde.

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelen gjelder kun ombooking av SK-flyvninger, og det skal etter reglene heller ikke fjernes eller legges til mellomlandinger.

tobeornot999 and WingmanWizard like this.
  18. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    OK, det er slik jeg også har lest infomailene. Det er lov å prøve seg som man sier og husk å smile. Flaks denne gangen.

trygveat liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,698
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg er sær, men jeg ville heller reist med Swiss via ZRH enn en direkteflygning med SAS. Europaflygninger med SAS er på servicemessig lavmål, i alle fall Swiss Business mot SAS Plus ..

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2024-5-10_21-6-35.png
    Billigste Eco i Europa er kongen om man ikke absolutt trenger statuspoeng.

Del denne siden