Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Vindu ved nødutgang reservert, plutselig var jeg kastet en mil bak i bussen, på gøy sjekket jeg om det ikke var mulig å velge setet rett ved. Nope, bare å glemme.
    Rått.
    Må være gøy med pandion:)

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,108
    Bonuspoeng:
    183
    I dag fik jeg drikke utlevert (AMS-CPH) med et smil og ‘du er diamant, ikke sant?’, hvorpå jeg svarte ja. Så kom det ‘vi setter veldig stor pris på at du flyr med oss og håper at du fortsetter å gjøre det’. Ble litt satt ut av det, men setter pris på det.

På CPH-OSL spurte mannen ved tralla om det stemte at navnet mitt var [fornavnet mitt]? Hvorpå jeg bekreftet at det stemte. Ble ønsker velkommen ombord og spurt hva jeg hadde lyst på. Avsluttningsspørsmål var om jeg reiste alene i dag (sikkert for å sjekke om de to andre på samme rad skulle få).

Oppleves veldig mye mer personlig enn det jeg har vært bort i før.

Første flight hadde relativt god plass, andre var fylt til kanten. Reiste go.

Når det gjelder ombooking, nei, det gikk inne denne veien heller. Ikke ved mellomlanding heller, selv om flyet var fullt og neste hadde god plass. Bestilling med G Travel.

3. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Muligens litt off-topic, men fant ikke noe bedre sted. Om jeg reiser på SAS Go Light med et større reisefølge (7stk totalt), får alle gratis håndbagasje eller er det bare meg?

For å vinkle post'en litt bedre inn, så kan jeg samtidig også informere om at jeg hadde omtrent samme opplevelse som Flyingdutchman over, da jeg fløy ned fra Trondheim til Bergen forrige uke. Flyverten var veldig frampå, spurte om jeg var diamant, takket for lojaliteten og ønsket meg velkommen tilbake og bydde på både drikke og snacks i Go :) Kanskje de begynner å legge godviljen til i disse statusmatch-tider? ;)

EndreD, OyvindN, tobeornot999 and 2 others like this.
  4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,201
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en hjemreise kansellert i kveld pga teknisk. Kaos med hotell og taxi, så ga opp og ordnet selv. Ble automatisk ombooket til 1,75 døgn senere. Ringte kundeservice ca 23 på kvelden. Traff på en av de virkelig dyktige engelskspråklige som du bare fra første sekund får tillit til. Hans første utsagn når han fikk bookingkoden var at 19. juni er jo ganske lenge til (17. juni i dag). Ombooket og billettert på 2 min, og avsluttet med om han skulle hjelpe med å velge seter. Kan SAS hver så snill permanent bemanne kundeservice med de engelskspråklige som tar kveldsskiftet? Ikke første gang jeg har truffet på sånne folk på kvelden. Istedenfor å være sur på et døgn forsinket hjemkomst og ubrukelig flyplass som ikke fikset hotell eller taxi, er jeg blitt mer glad i SAS.

cooolcatz, magnusant, EndreD and 13 others like this.
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Tipper det kommer til å stå "no-hand luggage" eller noe lignende på boardingpassene til de som ikke har status. Samtidig vil det stå at de har boardinggruppe 1 om de er på samme booking som deg. I praksis tror jeg det betyr at de får med seg en trillekoffert ombord om de ikke stiller noen spørsmål ved gate.

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      15
    tmolvik liker dette
  6. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Ja var det jeg egentlig håpet på. Om vi får samme boardinggruppe, så kan jeg aldri tenke meg at de vil stoppe oss med håndbagasje. Takk for svar.

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ukens Diamantopplevelser:

Tidlig morgenfly i Go, 07:00 OSL-SVG en tirsdag. Stille og rolig. Har egentlig hele ABC på nødutgang for meg selv, mens det er fullt på DEF. D får beskjed av flyvertinne om at han kan ta C.
    Ber om en eplejuice og får god, gammel Ringi og ikke den nye, så både litt pluss fordi Ringi er digg, men også litt minus fordi jeg er nysgjerrig på ny meny.

På vei hjem har jeg en 600-kroners Go-billett og har fått et møte som gjør at jeg har behov for å flytte til flyet en time senere. Det pleier å være en veldig dyr og populær avgang på SVG-OSL i 16-tiden. Får endret selv på mobil og alt er fryd og gammen, og får booket meg fint nødutgangssete.

Helt topp! Kommer også e-post om at flyet er stappfullt og at man gratis kan sjekke inn bagasje, så fint gode det her og bra fleksibilitet.

Så skal jeg bare sjekke boardingtid før jeg drar fra kontoret, og oppdager at jeg er oppgradert til Plus! Meeeen har gått fra 10F på nødutgang til 2E. Får heldigvis endret raskt til eneste ledige midtgangssete på 5C.

Så bra utbytte av Diamantstatus her. Har også Go Light-billett men drasser meg med ordentlig trillekoffert så det er jo egentlig også en grei fordel.

8. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Kryss i taket! Tredje år med diamant og i dag fikk jeg min første oppgradering innenlands!

Var riktignok bare KRS-OSL, så de rekker ikke servere annet enn kaffe uansett men... Oppgradert!

Smekkfullt fly, og midtsete, men nå sitter jeg fremmi!

Og litt mindre benplass enn vindusplassen jeg hadde ved nødutgangen, men nå fokuserer vi på det positive!

9. Staralliance

Staralliance Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Så flott. Jeg har vært Diamant i 3 år, og reist en del. Har enda til gode å oppleve noen form for oppgraderinger. Har reist både langruter, europa- og innenlandsruter uten noen form for oppgraderinger. Skal sies at jeg enkelte ganger har fått et ledig sete ved siden av, det er jo en "fordel".

tobeornot999, Kristian and Eddie47 like this.
  10. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    988
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp er CU fra EWR til OSL, så nå blir det en god natt på vei hjem, kan ikke klage på det :-D

EndreD, Teknolai, Rscott and 7 others like this.
  11. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten EBD

Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kunne godt bruge lidt EBD kulance. Jeg er på 10.år EBD, var udsat for et uheld, som betød at jeg ikke har kunnet rejse i et nogle måneder.
    1) - Jeg spurgte om der kunne gives lidt goodwill med at forlænge min EBD optjenings periode for at optjene point til en 11.periode. Desværre nej.
    2) - Herefter spurgte jeg om sas ville godskrive status point til min konto, hvis jeg købte det antal billetter, som jeg ville mangle for at nå op på 90.000 point.
    SAS skulle således beholde det totale beløb, jeg ville ikke benytte reservationerne, som sas skulle annullere. Desværre nej. Det ville have været et win win deal for begge parter. a) jeg ville få point og bevare EBD til et 11.år b) sas ville modtage et stort beløb uden at skulle betale 7 lounge besøg i zrh samt uden at skulle betale diverse lufthavns afgifter.
    3) Jeg kan måske godt forstå, at man ikke kan tildele fordele til enkelte rejsende. Det ville nok kræve en for stor administration.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange poeng mangler du? Du kan kjøpe opptil 30000p til 1 SEK per poeng på https://www.saseurobonusshop.com/:

Screenshot_20240622-120520.png

PENSIONISTEN and Nordlands like this.
  13. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten EBD

Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg mangler mange, jeg har 210.000 xtra point som giver 21.000 status point og så kan jeg købe 9.000, men det er ikke nok. Jeg ville gerne, at man udvider 30 000 grænsen, så man kan købe ubegrænset. - Vi i Danmark har nemlig ikke de samme muligheder som i Norge med flere status givende kort. Vi har kun MasterCard med 6 000 point pr år. Derfor burde vi kunne købe et højere antal end blot 30.000. Det ville være fair.

tobeornot999 liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Samme!

Aldri oppgradering etter flere år som EBD, men når sant skal sies var det ikke så ofte jeg ikke allerede var i pluss heller.

Fikk derimot ledig nabosete på minst 60 av det som må ha vært 75-80 flights sammenlagt på 2 år.

Stresset ikke med diamant etter jeg var vekk fra fly i drøye 3 mnd sist år, men oppnådde "hederlig" EBG (altså ikke soft landing).

Alt er som forventet helt likt, bortsett fra at det ble bom-stopp på ledige nabo-seter. SAS IT er med andre ord godt innstilt på dette (eller er det Amadeus theoretical seating?)

Sant, jeg har ikke fritt bytte av fly samme dag - men ville nesten aldri brukt det uansett siden jeg ikke flyr domestic. Og på utenlands-rutene er det ikke SÅ mange avganger pr dag å velge blant jevnt over :p

Staralliance liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Godt forslag til OP!

Når ett poeng er verdt ca 0,1 kr - blir 30.000sek for den samme mengden poeng veldig dyr moro.

Da er en helgetur til USA i "eleverte" klasser (hmmm, hark, SAS business) en riktig billig måte å få poeng på istedet. Under forutsetning av at man kan reise, selvsagt.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    I dag var det min tur å få glede av den nye diamantfordelen.
    Pga havarert bobil som blokkerte E6 og ditto kapasitet på elbil rakk vi ikke å sjekke inn bagasje.
    Hun i skranken på Hell Int var litt usikker men min standhaftighet kombinert med at kollegaen hennes støttet meg så ble billetten splittet (var bare 2 ledige på neste og siste fly) og to av oss reiste med alle kolli på siste fly.
    Ble litt senere hjem enn planlagt, men det får gå. Priser denne nye komponenten veldig. For meg er denne opplevelsen en boost for å fornye EBD.

October, Henrik, Olelink and 13 others like this.
  17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Det nye serviceteamet er helt topp.
    Oppdaget at jeg manglet et par Counscious Traveler-steg, så tok en oppsamling med 3 stk., og tror en eller to av de kanskje var litt for tidlig til å kunne etterregistere, sånn egentlig.

Så har de jammen meg oppdaget at jeg mangler vanlige poeng og segment for turene og proaktivt fikset det. Hadde nok ikke oppdaget det selv, er på slutten av kvalifiseringsperiode nå og har 114541 statuspoeng, så 2x125 poeng hadde nok gått helt ubemerket hen.

Helt topp!

IMG_0601.jpeg

btm, EndreD, Teknolai and 7 others like this.
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig raust! ;)

19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,893
    Bonuspoeng:
    93
    Har diamond mailen tatt ferie? Sendte en epost om ett manglende conscious trinn og biofuel poeng for 1 uke siden, fortsatt ikke besvart..

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,907
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte to eposter 10. Juli. Fikk svar på den ene 15. Juli, og den andre i går. Går litt sakte der nå i juli tydeligvis.

Nordlands liker dette

Del denne siden