Tar en uke å få tyverr svar fra EBG mailen også i disse dager. Samme folk som svarer EBD var erfaringen min som diamant. For en sjelden gang hadde jeg behov for dem 2 ganger på 2 uker. Begge svar tok 1 uke, og innholdt ingen løsning. På veldig enkle spørsmål.
Fikk positivt svar på svensk i går med en beklagelse for sent svar Var da 11 dager siden jeg sendte epost.
Jeg har flere som fortsatt er ubesvart 1-2 år senere.. Virker som man enten får tyvär ganske kjapt, ellers får man aldri noe svar ..
Jeg bestilte en reise for et par uker siden for å låse en tur i påvente av noe bedre. Det var en betale med poeng, og ikke bonusreise, så det kostet nesten 300k poeng. Etter hvert fant jeg et noe bedre alternativ. Men av en eller annen grunn så får jeg ikke kansellere via web (selv om SAS Go Pro skal tillate dette). Jeg ringer kundeservice, og de sier at jeg skal prøve igjen i morgen, da de har hatt noen problemer.. Jeg venter et par dager, og fortsatt ikke mulig å avbestille. Kundeservice klarer å avbestille etter litt om og men dog. Så ser jeg at poengene ikke kommer tilbake med en gang. Via chat sier de at det kan ta opptil 7 dager(!!??). Jeg ringer kundeservice etter 5 dager og sier at jeg må ha poeng snart. Får beskjed om å vente 7-10 dager.. Nå etter 8 dager ringer jeg kundeservice og kommer til engelsktalende kundebehandler. Han sier at her er noe galt, og han skal ordne med backoffice. Noen timer senere så er poengene der. Men, når jeg nå prøver å bestille, så kommer det alltid opp beskjed om at reisen ikke er tilgjengelig lenger (siste ledd før betaling). Og neste timen eller to så er ikke reisen der heller (2 stk SAS plus bonus). Så kommer den tilbake. Så min reservering låser dem, men noe feiler. Jeg prøver så en noe dyrere variant med betale med poeng (men ikke bonusreise), og der kommer jeg til betaling, men den feiler hver gang. Det er akkurat som om poengene er tilgjengelig i frontend, men ikke i backend. Jeg ringer kundeservice, og de sier at de ikke kan bestille reise for meg med betaling med poeng (som ikke er bonusreise). Stemmer virkelig dette?? To forskjellige tyvärr-svensker sa det samme. Den ene leg'en er betal med poeng, mens retur er vanlig bonus. Begynner å hate SAS.. Og er diamant, så poeng-bestilling er noe billigere enn uten status. Heldigvis kort ventetid på kundeservice om ikke annet. Mulig det er pga status. edit: prøvde igjen idag, og får bare "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse."
Svært fornøyd med dagens diamant-service på CT-telefonen. Hadde opprinnelig prøvd meg på Wien-trikset, og booket VIE-ZRH-LAX. Men jeg fant ikke noen flighter som passet fra OSL, og det gjorde heller ikke SAS da jeg fikset på dette første gang. Så resultatet var OSL-CPH-VIE på kvelden, overnatting, VIE-ZRH-LAX. Vel og bra det, men ikke helt optimalt. I forrige uke kom det varsel om endring av denne reisen, men jeg skjønte ikke umiddelbart hva som var endret. Det viste seg at det var OSL-CPH som var kansellert/flyttet til et tidspunkt som gjorde det umulig å komme til VIE. Ble derfor flyttet til et fly som gikk kl 0700 eller noe sånt til CPH, 8 timer layover, og så videre til VIE. Altså en hel ekstra dag på tur. Lite nødvendig, tenkte jeg, og ringte CT-telefonen med håp om å få det endret til OSL-CPH-ZRH, overnatting, ZRH-LAX. Svært hyggelig svenske som svarte, og alt var ja og ha og selvfølgelig skal vi fikse opp i dette. Han søkte og ordnet og fikset, men fant ikke noen flight som jeg hadde funnet. Eneste mulighet var tidlig på morgenen dagen før, og da ble det lenger enn 24 timer i ZRH. Og det gikk ikke. De flightene jeg hadde funnet fikk han ikke koblet opp på eksisterende booking. Så sa han at han hadde en ide, men han måtte sette meg på hold mens han undersøkte litt. Det varte og rakk, og jeg fikk booket et par hoteller mens jeg ventet. Ca et kvarter senere kom han tilbake på tråden, og beklaget at jeg måtte vente så lenge, men han hadde gode nyheter. Trodde han. Han måtte bare teste om det fungerte. Jeg fikk håp om at han ordnet OSL-CPH-ZRH dagen før, dette skulle bli bra.. Men neida. Han sa at jeg hadde jo sånne diamant-fordeler, så han hadde fått åpnet opp seter på direkteflight til ZRH samme dag som ZRH-LAX. Vi slipper dermed overnatting underveis, og reiseruten ble OSL-ZRH-LAX. Vi utvekslet high five over telefonen, og han takket for en veldig hyggelig samtale med meg. Og jeg var overlykkelig. Så ja, SAS kan hvis de vil!
Hmm, kanskje vi aller nådigst får lov å få noen gratis bagasjelapper som Diamant og slipper å kjøpe? (Eller så er det bare en dårlig oversettelse av SAS; litt 50-50)
Noen som har hørt om at noen gar fått complimentary upgrade fra plus til C hnd-cph. (Som diamantfordel)
CU gis ut stadig vekk, det er vel ikke noe spesielt med HND-CPH for dette. Det avhenger vel av ledig kapasitet.
Spørsmålet var om noen hadde opplevd det på akkurat denne ruten. Jeg vet det skjer stadig vekk på andre ruter, men ikke hørt at noen har fått det her.
Dette er jo en av de meste populære rutene, om biz kabin blir fylt med vanlig award, direkte salg og upgrade så gis det naturlig nok ingen CU. Mye mer sannsynlig å få CU på kortere turer med mindre belegg og hvor folk er mindre villige til å betale for upgrade. Har også lest en plass at tidlig CU kun gis hvis det er fullt/overbooket i plus for å frigjøre plass der. Men om du følger med så slippes det ofte flere bonus-seter 1-4 uker før avgang, det er sikreste måte å komme med i C. På mandag ble det f.eks. sluppet hele 9 seter i C HND-CPH 20.sep.
Noen som tenker at SAS må gjøre noe for Diamantkundene sine? Ser ikke helt poenget med å videreføre Diamant-medlemskapet mitt all den tid det gir meg null extra fordeler kontra gull. Eneste jeg ser er bytte av fly om du ikke reiser fullflex med denne fordelen, ilag med noen extra bonuspoeng. Man har vel samme prioritet mht telefonnummer som Gull? Om SAS skal videreføre Diamant, må dem komme på banen med noen "godbiter" som lavere gebyrer på av/bestillinger eller noe annet juizy Kanskje jeg bare er litt negativ i all virvaret med bytte av allianse, bonusmatch, kredittkort med gull etc.?
For egen del ser jeg at jeg fort sparer inn avgiften på en av kredittkortene som skal til for å beholde diamant bare på at jeg kan endre reisetidspunkt på en del SAS innenriksreiser. Spesielt fordelaktig er det å kunne bestille bonusbillett på ubekvemt tidspunkt og så endre til faktisk ønsket tidspunkt, har bare en gang opplevd helt utsolgte fly som forhindret endring. Når det er sagt misliker jeg at jeg får opp setevalg for 1700kr på første bestilling med Skyteam langdistanse når jeg har fått valgt sete gratis på alle *A bestillinger jeg har hatt gjennom SAS.
Nå er jeg personlig talt godt fornøyd med alle fordelene jeg fikk gjennom EBD (husk gavegull, gratis drikke, eksperter på hotline og ikke minst av og til et personlig hilsen om bord), men om SAS ønsker å forbedre EBD, så kunne dem gitt ut en voucher som kan brukes en gang for å bestille bonus seter på SAS flyvninger som ikke har ledige seter når man (re-)kvalifiserer til EBD. Men det er egentlig noe for ønsketråden.
Alle har jo sitt reisemønster. Men for min del har muligheten til å booke om fly på avreisedagen vært helt nydelig. Har gjort det tre ganger siden sommerferien allerede. Jeg vil si den fordelen alene er et stort steg opp fra tidligere. Nesten verdt Diamant alene.
Denne er rett og slett genial. Den andre fordelen jeg likte var lounge ved ankomst. Falt til gull nylig men håper å komme meg opp igjen i neste periode
Har nå ventet over 2 uker på svar fra diamantmailen(.no) - på 3 ulike henvendelser. Hva skjer? Burde jeg heller sende til .se eller .dk eller har det ingenting å si lenger?
Jeg fløy masse internt i Norge før, og da var denne konge! Som du sier:alle har sitt reisemønster, og siden jeg stort sett flyr utenlands eller Norden er ikke dette noe jeg har nytte av. Og jeg har latt meg synke til gull av samme grunn.
Fordelen fungerer vel fint både utenlands, innenlands og i Norden? Så lenge det går mer enn en flyvning om dagen til destinasjonen da...