Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,059
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk nylig svar etter 17 dager.

joskje liker dette
  2. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Kvalifisert til Diamant siden 2020 og har ligget rundt 100 flyvninger innenriks hvert år+ noen få i europa. Reiser alltid på Plus pro, og eneste fordelen jeg har fått som Diamant er lounge ved ankomst. Ellers finner jeg ingen fordeler for meg som reisende ift Gull. Aldri fått noe som en hilsen annet det vanlige "hei" i døren når man går ombord.

Hadde til sammenligning 6 flights med LH denne uken som SEN. Alle disse var i eco, men valgte meg sete ved nødutgang. Hadde på 5/6 flighter ledig midtsete, og fikk personlig hilsen på 3/6 flights. På alle flights fikk jeg tilbud om ekstra drikke siden jeg tross allt var senator.

For min del kunne sas forbedret produktet betydelig ved å lage en liten diamant/pandion del på innenriks lounge for den er rævva atm. Går heller til OSL lounge som er roligere, har påsmurt mat, bedre stoler og ikke minst Pepsi max. Hvem drikker Coca cola???:eek: Hadde selvfølgelig også vært stas med en liten hilsen, eller en annen gest (vannflaske? etc) ombord før takeoff...
    I tillegg kunne de definitivt blitt bedre til å holde boarding gruppe 1 for seg selv og gitt tydelige instrukser til de som ikke er i boarding gruppe 1 til å trekke seg unna. Er så irriterende med alle i boarding gruppe 3/4/5 som bare må presse seg fremover før boarding for så å lage kø.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det som trengs er helt egen kø for boardinggruppe 1 og 2. Ingenting annet kommer til å funke

4. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo fine ønsker men problemet er jo at det er helt sykt mange som er diamant. Kunne jo satt av hele nåværende lounge til kun diamant uten problem.

Frode789 and Olelink like this.
  5. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Ja det kan godt hende, de har jo gjort det vanskeligere å blir diamant nå, så de burde gi noe mer tilbake. Føler personlig at jeg ikke får noe igjen for å være diamant i forhold til hvis jeg hadde vært statusløs og flyr plus pro.

Sammenligner man igjen med LH gruppen, og om det var de som hadde kjøpt sas og tatt de under M&M. Da hadde jeg vært til å ta noen ekstra turer kun for å få HON siden fordelene er såpass bra. Bare den servicen hvor du faktisk føler deg satt pris på som kunde. Det er jo selvfølgelig min mening og mitt bruk. Men jeg venter en god del på OSL også, så er litt lei av de trasige loungene om man sammenligner med LH sine.

6. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Forresten, var plaget for ca ett år siden med at man bare fikk servert 1 drikke og en 1 snacks i plus hos sas på flyvninger i Skandinavia. Ser ut som de har lettet på det igjen nå, da jeg fikk både smoothie, vann, proteinbar og sjokoladeball på fredag. Andre som har vært borti dette?

NoLimit and Skarven like this.
  7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,809
    Bonuspoeng:
    350
    Har aldri opplevd restriksjoner i plus på annet enn en alkoholenhet innenlands.

8. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her og egentlig, har «fast» smoothie og vann, men var en periode hvor jeg kun fikk en av de. Men har fått både og den siste tiden.

9. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    De hadde begrensninger på alkoholholdig i PLUS til LPA for litt siden også. Skriver ned hva folk får og en foran meg måtte betale på enhet 4-5-6-7.. (Noen drikker så jævlig hardt ombord) Mens vi hadde ingen begrensninger på alkoholfritt.

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ikke ned problemer med fyll på fly, men samtidig, en mann på 115kg kan drikke en 0.33 øl i timen og knapt ha stigende promille. Så vi trenger med info;)

11. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe var ikke ment som kritikk til noen altså, blir bare like overrasket hver gang noen klemmer ned 3 glass rødvin på BGO-OSL ;)

Frode789, Insomnia4u and Spielhaug like this.
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113

:) Men, 3 glass, det er jo 1 1/2 flaske ca. Lar de resten ligge?

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,036
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, teknisk riktig selvsagt.

Men det betyr jo at det egentlig bare er Norden-hovedstedene som er aktuelle utenom innenriks i den samme sonen. For meg som flyr mye til/fra UK, er det såpass få fly pr dag at det aldri egentlig har fristet meg å bytte fly på samme dag til en avgang over en håndfull timer unna.

Her som alltid; alle har sine behov - og for meg gjør ikke diamant noen forskjell. Men jeg ville ikke landet under gull, heller.

14. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,809
    Bonuspoeng:
    350
    Begrensning på 3 enheter alkohol i plus til «syden» har det vært i mange år. Begrensningen gjelder ikke Diamond

elgaaen liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,752
    Bonuspoeng:
    293
    Rent bortsett fra at man alltid må belære kabinpersonalet om unntaket.

Stuttfeiten liker dette
  16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    113
    Står dette noe sted? Jeg har aldri opplevd noen begrensning, men greit å ha noe å vise til. Det står ikke listet opp som en av diamantfordelene, så vidt jeg kan se.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det stor ikke spesifikt, men det ville vært litt rart om Diamant hadde gratis drikke i GO, men grense på tre enheter i Plus :D

Cumulus and Rscott like this.
  18. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har hørt 4 enheter av en flyvertinne-vennine i SAS for diamant.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg opplevde det senest da jeg reiste til AGP i april. Etter mye okking og aying, så ga de seg. "Jaja, du er jo diamant da"...

Last edited: 20. sept 2024
    tobeornot999 and Rscott like this.
  20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    113
    Det gir jo mening :)

Del denne siden