Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde nok dessverre ECO og dette var bonusbilletter så poeng hadde ingenting å si. Så heller ECO direkte enn stopp med Swiss for meg. Det som er så fint er at folk er forskjellige, så håper noen andre tok den turen. Fin helg folkens!

2. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg er litt hårsår her, men ikke imponert over purser fra LHR til OSL i kveld. Flight operert av SAS connect. Etter å ha besøkt toalettet fremme står både purser og en flyvert i galley. Jeg spør om en ekstra flaske rødvin hvorpå flyvert spør hvor jeg sitter( ja vet jeg burde svart seterad), men svarer uten å tenke meg videre om at jeg er diamant(med tanke på grstis drikke). Da bryter purser bryskt inn å svarer at det var sete han bad om og ikke hele livshistorien min. Jeg fikk vin, men gikk litt fortumlet tilbake.

WingmanWizard liker dette
  3. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sånt du bør si ifra om når du skal gi tilbakemelding om flighten.
    Jeg hadde ikke godtatt sånt uten videre.
    Å misforstå er greit, men ufin oppførsel skal man ikke godta.
    Regner med du fikk en link for feedback ?

4. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk beskjed om å vurdere flighten i appen etter landing. Skrev en tilbakemelding der

WingmanWizard and Eddie47 like this.
  5. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Apropos det overnevnte: jeg fikk pushvarsel i SAS-appen om å gi tilbakemelding på forrige flight jeg hadde, men jeg trykket vekk varselet da jeg ikke hadde tid der og da.

I ettertid har jeg ikke funnet igjen linken eller muligheten for å gi tilbakemelding. Har noen et triks her? Er fan av å gi tilbakemelding når det utmerker seg ene eller andre veien…

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan gi tilbakemelding ved å lete opp avgangen under Past Trips i appen.

Teknolai liker dette
  7. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk - hadde helt oversett den!

8. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål vedr. fordelen:

"Ingen bestillingsgebyrer for SAS-bonusreiser

Ingen gebyr når du bestiller bonusreiser via SAS Customer Service."

Gjelder dette også for star alliance bonusreiser og gjelder det for endringer?

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance-gebyr og endringsgebyr belastes som vanlig, men du slipper telefongebyr på kr 400.

oslo.to.unknown liker dette
  10. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, jeg sliter med å holde styr på gebyrene, hadde vært en fantastisk fordel om de bare scrappet samtlige for diamant.

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    892
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, men samtidig er jeg veldig glad i den flate 450 nok servicegebyret vs full charge. Det har gjort at jeg ofte makser antall legs og får prøvd flere flyselskaper, flyplasser og flytyper enn før

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,692
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager betalte man ingenting ved bestilling av bonusreiser… SAS tok alle kostnadene, avgifter og skatter. Bonusreiser kostet bare poeng!

Kristian, OyvindN, mrt and 1 other person like this.
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    892
    Bonuspoeng:
    113
    Alt var bedre i gamle dager :p

RoadKing and Eddie47 like this.
  14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Her på 16.mai fikk jeg med meg en kollega på separat PNR på en ombooking i gaten til tidligere flight, jeg antar de har bittelitt handlingsrom her ettersom jeg ser andre også har nevnt dette.

Kom heseblesende til gate closing (hvorfor får man alltid B-gates når man har dårlig tid?) så mulig hun ikke tok seg tid til å se så nøye når jeg bare klarte å si "diamond" da vi kom frem til gate.

Dette satt jo både min kollega og jeg pris på, så vi fikk tid til lå stryke bundasdsskjorter etc før den store dagen :-/

EndreD, OyvindN, Eddie47 and 4 others like this.
  15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,839
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager da man jobbet på Skøyen. Ringte Berg Hansen, bestilte billett t/r Frankfurt, satte seg på 31 bussen til Fornebu, hentet billettene og var på vei til Frankfurt en halvtime senere …

2 år senere så måtte man selv bestille på nett, ta toget til Oslo S, og så flytoget til ny-flyplassen. Pga rhoca-gil, eller mangel på sådan så ble det omvei via friluft.

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,860
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk endelig testet diamantfordelen CPH-OSL. Ankommer loungen i CPH og spør om det er ledig på et tidligere fly. 2 sekunder senere er jeg sjekket inn med sete 1C og blokkert midsete. Går rett til gate og boarding starter i det øyeblikk jeg ankommer gaten. Jeg ønskes hjertelig velkommen tilbake i det jeg setter meg. Jeg gjøres grundig oppmerksom på at jeg kan få så mye av alt jeg jeg måtte ønske. Bedre kan det ikke bli innenfor rammene til SAS intra europa.

Stuttfeiten, Lillegutt, Liza and 25 others like this.
  17. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha vist til informasjonen om at Pandion kan ombooke på gate så var svaret fra SAS oppsummert som: «Agenten var nok travelt opptatt med mange folk så da er det ikke alltid at de klarer å booke om. Sorry, case closed»

Insomnia4u liker dette
  18. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,936
    Bonuspoeng:
    113
    Oversatt til norsk 'Beklager, vi har ikke tid til å hjelpe de viktigste kundene våre'

Hvor my koster det SAS å si 'Her har vi ikke fulgt opp ordentlig og det beklager vi på det sterkeste. Her har du x,000 poeng som et plaster på såret. Vi tar med oss episoden til bruk i fremtidig opplæring.'

God kundeservice handler tross alt ikke om å ikke gjøre feil, men hvordan man hånderer eposider hvor ting ikke har gått helt etter planen/boka.

sutenai, themichael, OyvindN and 11 others like this.
  19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er faktisk sjokkerende mangel på kundeservice hvor man altså gjentatte ganger behandler SAS sine best betalende kunder slik. Hinsides arroganse.

OyvindN, tobeornot999 and magnusant like this.
  20. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot_20240610-090129.png Våknet opp til denne hyggelige overraskelsen i dag. Jeg hadde booket plus (med penger) og når jeg tok ut boardingkort i dag var jeg og min medpassasjerer på samme booking oppgradert. Jeg har ikke gitt bud heller. Jeg er diamant og min medpassasjerer er gull :)

johkon, Baldrick, Teknolai and 40 others like this.

Del denne siden