Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,636
    Bonuspoeng:
    183
    Imponert over de nye på diamanttelefonen. Skulle endre litt på en bonustur som jeg ikke fikk til på nett. Hun fikset det umiddelbart til dagen etterpå. Ingen nye trekk i bonuspoeng (hadde kjøpt på en kampanje som hadde gått ut) og ingen endringsgebyrer. Fantastisk service :)

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mail om en endring på en reise neste år (og det er tydeligvis fortsatt veldig vanskelig å skrive hva som er gammel og ny i denne eposten).

Finner ut at det er bedre om vi flytter turen til dagen før, sender epost til diamant-service med medlemsnummer, bookingnummer og ønsket fly, men får "tyvärr" tilbake. De kan ikke booke om på epost.

Altså, jeg kan til en viss grad forstå at de ikke ønsker å ta kredittkortbetaling per epost, men her var det jo ikke en gang noe som skulle betales. Vi skulle bare endre til et bedre fly etter at DE endret reisen. Det er så godt som ingen risiko å gjøre dette for dem.

Av og til lurer jeg på hva de KAN gjøre på diamant-mailen.

Hvis det var for sikkerhetens skyld, så kunne de vel ha sendt epost tilbake til min tilknyttede epostadresse for å bekrefte at jeg ønsket denne endringen?

Hvorfor denne sta holdningen til kundeservice og insistering på å bruke telefon?

markus liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen måte å verifisere at du er du over mail. Det er forholdsvis enkelt å spoofe en mail sendt fra din addresse. Har du prøvd diamantchat i appen?

Preference liker dette
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk en SMS som ga meg denne siden:

IMG_0895.jpeg

5. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,572
    Bonuspoeng:
    93
    I høstferien hadde vi opprinnelig booking ZRH-.CPH-OSL med avgang fra ZRH 1025 og landing i Oslo 1440. God tid slik at jentene kunne rekke Europe-konserten i Spektrum på kvelden. Så bestemte SAS seg for å innstille disse ZRH-CPH noen uker og vi ble booket om til direkteflyet ZRH-OSL med ankomst 1655 og ikke lenger så god tid til å rekke frem til Spektrum. Poengopptjeningen ble selvsagt redusert siden CPH-OSL ikke ble fløyet. Litt irriterende - og så tenkte jeg at jeg kunne ta det med diamant-mailen. I dag tikket det inn poeng for Plus Pro Bio CPH-OSL, de rettet også opp for jentene i samme omgang siden jeg inkluderte deres opplysninger og samme problemstilling.

For min del må jeg si meg godt fornøyd med responsen fra diamant-mailen, dette ble sendt inn torsdag kveld.

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Er godt kjent med epost og spoofing, har holdt på siden 1993 :cool:

Når man har mye å skrive så er diamantchaten veldig knotete. Hadde det vært en diamantchat når man var logget inn på sas.no hadde det jo hjulpet med tanke på copy/paste

Hvis man sender en melding fra appen til SAS så ser det uansett ut til at den sendes som epost til [email protected] med emnefelt: Message from SAS app user EB(mitt eurobonusnummer). Så den kunne jeg jo også ha spoofet hvis jeg ville.. :D

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hvis man klikker på linken og kommer til sin booking, så kan du være heldig og få opp. Men hvis det har blitt en liten endring i tidspunkt så ser du ikke hva som er endret ved første øyekast. Der gjorde Flyr en mye bedre jobb med å skrive tydelig hva som var gammelt og hva som er ny.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    0 priority boarding på SK 1467 OSL CPH idag :eek:

9. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,642
    Bonuspoeng:
    93
    Grunnet snøkaos og forsinkelser, eller bare en glemsk gateagent?

10. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde to bookinger på samme fly neste oktober innenlands, da det kun var to plus ledig da jeg sikret meg da billettene ble tilgjengelig. Nå i etterkant ble flere tilgjengelige, så jeg ønsket å få alle over på plus (på min bestilling med de fordelene det gir som diamant).
    Prøvde først å få dem til å flytte over de to siste familemedlemmene via SAS-appen. Men det var jo i praksis kun en epost, og den ble avvist med at de ikke kunne gjøre slikt via epost...
    Så ringte jeg dem, men de kunne ikke legge til flere personer på en eksisterende bestilling. Og det kom såklart 2 x 250kr i gebyr om de skulle gjøre om på den andre bestillingen til plus.
    Det er nok innenfor "slik det skal være", men trodde egentlig diamant skulle gi oss litt mer "ekstraservice" for å være ærlig. Hadde nok for store forventninger.

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Snøkaos vet jeg ikke om jeg ville ha sagt. Men vi sto lenge ved gate fordi det tok lenger å få bagasjen når det snør, og vi står enda på de-ice. Er Norge ikke et vinterland lenger?

I det minste ledig sete ved siden av meg her på Mitsubishien... Men skulle bare mangle, ikke spesielt fullt fly

12. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,824
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er bonusbilletter så kan du ikke legge til på eksisterende bookinger nei, og det går ikke for noen, diamant eller ei.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Går ikke å legge til personer/kombinere bookinger av ordinære billetter heller

Synes i det minste kundeservice kunne vært greie og lagt til plassreservasjon for de to på den andre bookingen. Det er jo strengt tatt det eneste de mangler uten en med status i samme booking etter en oppgradering til pluss.

Norwegian_Traveller liker dette
  14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal være gratis setereservasjon på awardbookinger booket med en EBG/EBD/EBP konto, uavhengig av status til pax i bookingen.

Gull/diamantmailen burde klare å fikse det..

Fra SAS sales info:
    upload_2023-12-21_15-34-52.png

Cumulus, KRS, stekus and 1 other person like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
  16. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært policy lenge og noe man bare bør forholde seg til i steden for å irritere seg. Jeg velger å se på det med et positivt syn. Nå som man slipper å taste EB når man ringer inn og jeg personlig aldri har ventet noe særlig lenger enn 10 sekunder på svar så er endringen troligvis unnagjort fortere enn du rekker å skrive mailen:)

17. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    På long haul også?

Edit: ah, har ikke samme PNR som reisefølget. Jaja, det ordner seg.

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk noen nye diamant bagasje tags før jul. Etter to reiser er begge knekt av og ødelagt. Har jeg bare vært maks uheldig eller er de blitt elendig kvalitet på tagsene? Eller er dem bare til pynt / skryt på håndbagasjen?

19. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,572
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at de er forbruksvare. Spesielt når det er kaldt ryker de lett siden plastikken blir litt sprø. Kompensasjonen er å jevnlig bytte de ut etterhvert som de ryker og alltid ha et par stykker i reserve. Om det er noen trøst, er ikke gull-tags bedre. Fruen og vesla må også bytte ut sine med jevne mellomrom...

20. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,085
    Bonuspoeng:
    183
    Fant disse i skuffen

IMG_2099.JPG

Dette er 2017 årgangen av utsendte kort, mulig disse er av bedre kvalitet :)

Er nok mange som opplevde det som jeg skriver om under, men er kanskje en artig historie for nye medlemmer etter denne tid.
    Disse bag taggene ble ervervet en Juni kveld 2017.
    Etter tips her inne på IF i forbindelse med overføring trumf-ebp fikk man plutselig 1000 statuspoeng per 72 trumfkr man overførte.

Det var den gangen man fikk 13,9 poeng per trumfkr.
    Hvis man da hadde noen trumfkroner på konto, kunne man denne kvelden gå fra null status til diamant på 123.
    Jeg ble diamant etter en gjeng med 72 kroners overføringer fra trumf til eurobonus denne kvelden, kunne dele ut gullkort til junior og sølv til konemor.
    På den tiden var det også velkomstgave som diamant, valgte 4 whiskeyglass.
    Disse kom i posten

IMG_2100.jpg

Etter noen dager ble jeg oppringt fra trumf som lurte på hvorfor jeg hadde utført disse små transaksjonene, svarte at jeg hadde lite å gjøre på det tidspunktet.
    Mistenkte jo at de ville beskylde meg for en slags svindel, og den antakelsen var ikke feil.
    Benektet kjennskap til denne glippen, men det tok ikke mange dagene før status ble trukket tilbake.

https://insideflyer.no/forums/threads/mail-fra-sas-om-tilbaketrekking-av-eb-poeng.8325/

Vel vel, dette var en tur ned memory lane.

Personelig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å henge disse bag tagene på håndbagasjen sin.
    De tagene har jo absolutt ingen annen betydning enn å være show off på flyplassen ;)

Ps. Hvis noen ønsker 2017 versjonen tilsendt? Send pm :D

Edit: 1 gull og 1 diamant er allerede i en konvolutt

Last edited: 05. jan 2024
    AirMags, kongenamundsen, Earl and 9 others like this.

Del denne siden