Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Blir straks EBD. Kan jeg gi bort ett gullkort da og ett til når ny opptjeningsperiode begynner?
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dessverre ikke sånn lenger. Nå får du ett gullkort å gi bort hver gang du rekvalifiserer
     
    Nuvolari liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Jorge sier så kan du ikke gi bort mer enn ett gullkort.
    Men du må ikke gi det bort med en gang, jeg gir bort mitt gullkort ca 14 dager etter min kones grace-periode er gått ut og hun er nede på sølv igjen. Da får hun gullkort i mer enn 23 mnd.
    Mottaker får ut opptjeningsperioden + ett år + 3 mnd grace.
     
    MissX, Insomnia4u and Jorge like this.
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte å gi det til fruen dag 1 i hennes opptjeningsperiode. Da har hun vel gull i 27mnd.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kan ting ha endret seg, men jeg husker at i begynnelsen så fikk man bare gavegull i 12+3 måneder hvis man fikk det i første måned av kvalifikasjonsperioden. Men til gjengjeld så kunne man gi vekk kort i graceperioden, så min erfaring er gammelt nytt.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Vente en mnd ekstra for sikkerhetsskyld kanskje.
     
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Tror vi har konkludert med at forskjellen er om vedkommende har gull allerede eller ikke. Jeg gav bort gull helt i starten av opptjening til et sølvmedlem. Det ble gull i to perioder pluss grace. Andre har opplevd som du at man må vente til grace er over for å få to perioder med gull.

    Så med riktig timing kan man holde to personer med gull hvis du har kontinuerlig diamant.

    K
     
    Eddie47 liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gjort dette i flere år (siden 2015) og min kone har hatt EBG kontinuerlig siden da, med unntak av 2 uker mellom utløp av graceperioden og nytt gavegull.
    Innimellom har et av mine barn fått gavegull, men nå er det unødvendig siden de flyr nok på egenhånd.
     
    democomputer liker dette
  9. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte SAS om dette for ett års tid siden og fikk beskjed om at det varte ut min periode, underforstått at om jeg hadde gitt det bort med to måneder igjen som diamant, så ville gullkortet til vedkommende vart i to måneder. Her her jeg da altså (igjen) blitt forledet av en som ikke visste hva vedkommende snakket om. Er det da slik at jeg bør se mer på når den jeg skal gi det til trenger det enn å bry meg om eget utløp?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Vedkommende hadde ikke peiling!
    Kundeservice visste i dette tilfelle ikke hva du snakket om, mottakers gyldighetstid har ingenting med din å gjøre!
     
  11. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Ga bort gull til fruen som hadde "ekte" gull med utløp 31.10 og grace-periode til 31.01.24. Etter at hun fikk gavegull har hun utløpsdato 31.01.25. Det samme så jeg i fjor da jeg ga bort til datteren min, hun fikk (sin) inneværende periode, ett år til og så grace-perioden. Så langt har jeg ikke sett noen effekt av å gi bort inne i eksisterende periode for mottaker, men har forsøkt å unngå å gjøre det i grace-perioden.
     
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge vedkommende er inne i ny periode blir det vel tilnærmet 2 år ? (inneværende + ett år ) - selv om det er i grace perioden. Hvis man har gull fra før spiller det jo ikke noen rolle om man får den etter grace - men hvis man IKKE har det så gir det vel lengst gull periode å gi kortet uken etter "årsdato" (dvs. første uken i grace ?)
     
    OyvindN liker dette
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Aldeles tipp topp å tilbringe et par timer på 29C en fredags kveld. GT og oppfølging uten spørsmål og ny rekord i treg bestilling. Det var «aldeles ikke» for sent med en whisky tre minutter før «cabin crew take your seats».
    IMG_2969.jpeg
    Rakk å drikke opp før vi parkerte.

    Veldig god stemning da jeg takket for turen. Alltid stas med smilende CC på slutten av en lang dag.

    God helg!

    K
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det ble sagt på "konversasjonsaftenen" at agentene med mest erfaring skulle betjene diamantkunder? Vel, jeg lurer på om de allerede er i gang, for de 5-6 siste gangene jeg har ringt har det virkelig vært top notch.

    Jeg vurderer å utvide ferien i Thailand med noen dager, og ringte inn nå kl 20.30. Kom til en engelsk agent som virkelig hadde stålkontroll. Hun kunne fortelle at Thai nå har utvidet "liggetiden" for bookinger til 72 timer, så det var bare å booke og bestemme seg i morgen. Hun fant dessverre ikke connection for det siste strekket LHR-OSL selv om jeg kunne se dem på Awardfares. Men hun la til en separat booking BKK-LHR for begge (!) dagene jeg vurderer, og sa jeg kunne ringe Eurobonus i morgen tidlig og se om de fikk det til. Så nå sitter jeg faktisk med hele tre alternative hjemreiser i bookingen min. Det er en første gang for alt...
     
    AirMags, ingie, EndreD and 6 others like this.
  15. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Kan avkrefte dette.
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    At de ikke sa det, eller at det ikke er iverksatt? Det var flere som var til stede på samlingen som rapporterte dette, og på meg virker det i hvert fall som det har blitt en markant forbedring. Men jeg kan jo bare ha vært heldig :)
     
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    At det er igangsatt.

    https://insideflyer.no/forums/threa...r-fra-virkeligheten.17482/page-15#post-498623

    Måtte innom 5 "bare-si-noe-tilfeldig-tull-for-å-gjøre-han-fornøyd-så-får-nestemann-fikse"-agenter før jeg endelig kom til en som kunne jobben sin.
     
    Rscott liker dette
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme erfaring sjøl for ei drøy veke sidan. Hjalp sjølvsagt å stå lite i kø som diamant, men måtte ringe 5 gonger før det ordna seg. Og spriket mellom dei flinke og dei elendige var stort!
     
    Last edited: 13. juni 2023
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke noen erfaring med at de som svarer EBD er noe flinkere enn andre. (Eller, hvis de "vanlige" er mindre flinke enn de jeg snakker med, da er det virkelig ille..)

    Har ringt inn noen ganger siste uken for å fikse litt på en tur til HND i april, men det er visst veldig vanskelig for dem. Hittil har ingen ødelagt bookingen (heldigvis), men jeg har flighter som ikke henger sammen, og er flere ganger blitt lovet at det nå er ok. Men den gang ei. Siste gangen i dag, hvor han jeg snakket med mente at det bare manglet å betale gebyret på 150kr, så var det i orden. Det mente hun forrige også.. Aner ikke hva de driver med, men det er noe feil iallfall.

    For noen måneder siden synes jeg alt var topp på telefonen, nå er det labert.
     
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat DET kan vi være hjertens enige om :)
     
    kiev and Staralliance like this.

Del denne siden