Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    Opplever jeg noe Diamant? Tja ..
    CPH-LAX ble jeg oppgradert sikker på grunn av 30% diamantboost.
    Hjem igjen .. ingen!
    Damene var sure og gretne og forsvinner før jeg får spurt om noe .. cognac til kaffen?
    Da var damen borte!
    Før jeg hadde tenkt å gå til ro gikk jeg bak for å få meg en GT, ble da spurt om jeg ville kjøpe en?
    Jeg sa jeg ikke hadde tenkt å betale noe, jeg sitter i Plus og dessuten er jeg diamant.
    Da glefset en av tantene til: Det er 35 diamanter her ombord og vi kan ikke holde styr på dere alle!

    Ja ja om man er diamant eller ei så er det jo mulig å smile og være blid.
     
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde de kjørt drikketralla 1-2 ganger på plus longhaul så hadde det øket opplevelsen på dette betraktrelig. Det å balansere 8-11 timer drikke på et brett og kalle det for en "plus opplevelse" er ganske håpløst.
     
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    35 EBD ombord - er det ikke det, som SAS kæmper for ? så mange high status som muligt - hvis ikke det, så burde selskabet ikke køre så mange kampagner, som udvander deres eget koncept. - I øvrigt har besætningen en Cabin Information List over specifikke passager-kategorier, så ingen undskyldning, at der er 35 EBD ombord.
     
    Norwegian_Traveller, Eddie47 and Are like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg fått et par ganger på Europa-flights.
    Egentlig en rimelig håpløs kommentar, men det er kanskje også et utløp for frustrasjon rundt en overveldende arbeidsmengde eller manglende systemstrukturer?

    Helt klart en ubehagelig opplevelse for oss som flyr mye og i de fleste tilfeller heldigvis ikke får noe slikt slengt etter oss, men heller får innfridd forventningene om at dette er notert og registrert et sted, slik at det går av seg selv..

    Ironien er jo klar, jo flere som får til dette, jo større selvfølgelighet er det for oss at det skal gå av seg selv, og jo større blir kontrasten til de som ikke får det til. Og desto flere ganger må de glefse etter oss som sitter der ydmykt og ønsker noe å drikke og deretter bare sitte i fred og ro.. :oops:
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    I mitt hode burde jo CC være sjeleglad for at 10% av passasjerene på en sånn flygning var svært lojale kunder slik at de hadde en jobb å gå til.
     
    EndreD, magnusant, themichael and 7 others like this.
  6. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Du verden...!
     
    Eddie47 liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs hva slags gull du har sammenhengende da.......

    :rolleyes:
     
  8. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om det var diamantstatus eller bare mer kapasitet på kundeservice, men fikk min voucher etter en kansellering utrolig raskt denne gangen. Sendte inn skjema søndag kveld, og fikk voucher fem over sju mandag morgen. Jeg ble i alle fall imponert.
     
    EndreD, Rscott and chrt like this.
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle til å velge voucher ved en forsinkelse her om dagen. "Our best deal" stod det på alternativet. Tenkte at de kanskje fortsatt ga dobbelt for voucher fremfor cash, og ringte inn. Men nei da. Fikk kun samme som kronebeløp. Spurte hva som var "best" med den dealen, men det kunne hun ikke svare på. Valgte poeng i stedet, og de dukket i hvert fall opp i løpet av to-tre dager. Skal komme meg adskillig lenger med dem enn med voucher :cool:
     
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    What? Merkelig. Fikk følgende på mail her om dagen:

    "Please note that if you choose a voucher instead of monetary, the amount on the voucher will be twice as high as if you choose monetary."
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Se der du. Ja, jeg tenkte at hun jeg pratet med muligens var litt talentløs. Men fikk i hvert fall nesten 37.000 poeng for +/- 3000 kroner. Kommer meg en vei til LAX i biz samt en bonustur til AES i Pluss på FP4 for det.
     
    Insomnia4u, tobeornot999 and Mysterio like this.
  12. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg opplever god service. De siste to måneder har jeg tatt åtte flyreiser på økonomi, Europa. Hver gang jeg har spurt om en øl eller GT, har det bare vært smil og hygge
     
  13. fridolin

    fridolin Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk veldig god service i dag. Ankom på innland og skulle ikke videre, men ønsket å ha ett par timer i loungen. Forespurte om å komme inn på utenlandsloungen, og ta med min kone som kom med annen flight fra annen destinasjon. Det fikset de - ringte fra innlandsloungen til utland og ventet oss når vi kom ✌ og her sitter vi, 5 timer seinere
     
    Insomnia4u, EndreD, chrt and 2 others like this.
  14. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Dumt spørsmål, men hvorfor sitter man 5 timer i en lounge om man ikke skal videre?
     
    Hanen, markus, veeegard and 1 other person like this.
  15. fridolin

    fridolin Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Godt spørsmål Det er fordi loungen var ett godt sted og strande når man ikke skulle på middag i Oslo før kl 21, og landet 15.30.
     
    TravelManBiz, rgn, OyvindN and 3 others like this.
  16. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med erfaring knyttet til innsjekket bagasje når man velger å stoppe noen timer i loungen ved ankomst? Blir kofferter alltid satt vennlig til side for senere opphenting?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot 2023-03-09 at 10.26.08.png

    Er du sjokkert over at kundeservice tar feil igjen? Lurer forøvrig på om den teksten der blir borte hvis man fyller inn skjemaet på mobil, noe som kan være kilde til forvirringen.
     
    Staralliance and Rscott like this.
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    I dag var Diamant mailen virkelig behjelpelig!

    Kort bakgrunn:
    Vi reiste i fjor juli til London. Flyet var 2 timer forsinket ved landing. Pga teknisk defekt ble vi stående langt unna gaten og måte bli evakuert med bus. Totalt var forsinkelsen 3,5 timer (pluss ytterlige to timer til vi fikk bagasjen).

    Kundeservicen insisterte først at det var under 3 timer forsinkelse og at jeg kunne prøve å sende inn ny klage (ved å bruke "Other" som kategori). Deretter skjedde det ingenting i lang tid. Etterhvert sendte jeg dette til flyklagenemnda, men dem hadde ikke myndighet til å gjøre noe, da utreise var fra Danmark.


    Jeg orket ikke å ordne klage via dansk klageinstans. Men på fredag sendte jeg en kort purring til Diamant mailen og etterspurte statusen på denne klagen. I dag kom melding om at dem ikke hadde innsyn i saken, men at dem purret internt. Bare tre timer senere kom det nå en voucher på nesten 17 000 kroner!

    Selvfølgelig burde det ikke ta såpass langt tid å håndtere en klage, men det er i hvert fall klart sammenheng mellom min purring til Diamant mailen og voucheren jeg fikk nå.

    Det er sikkert lett å tro at jeg er svært glad over utfallet nå :D.
     
    EndreD, OyvindN, Kristian and 6 others like this.
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med godt oppgjør.

    når du skriver diamantmailen mener du da [email protected]?
    For jeg får kun svar fra gold når keg skriver til diamond:oops:
    Og de har forøvrig ingen «diamant service»:(
     
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg skrev og fikk svar til/fra [email protected].
     

Del denne siden