Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Får veldig ofte ledig midtsete på Norwegian (og Wizzair). Frontsetene er såpass dyre at mange ikke vil betale, spesielt for midtsetet.

tobeornot999 liker dette
  2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke gi SAS noen gode ideer nå.

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    BA har seatblock som slår inn akkurat T-72 før avgang. Flyr jeg Y så har jeg nesten alltid ledig sete ved siden av meg på nødutgangen. De har også seat block i C, kun en annen gull medlem kan velge sete ved siden av

4. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    What. Er DU begeistra for BA? :p

Neida, det høres ut som en finfin ordning :)

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Haha:p:) Men ikke så rart da… Sykt bra lounger og masse andre gode benefits:) Men jeg holder jo meg til *A også da med bonusreiser. Velger det beste av begge programmene:)

Earl and veeegard like this.
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
  7. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Som jeg ville formidle i mitt innlegg, bestilte de to kollegene eksakt samme billett til eksakt samme pris via eksakt samme bestillingsverktøy på eksakt samme tidspunkt. De endte opp med forskjellige bokstaver på billettene der den ene fikk haike og den andre ikke.
    Mulig det ikke er sånn det skal funke, men virkeligheten var en annen for disse to, dessverre.

8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Og det fungerer. Fordi første rad er reservert gull, så har jeg på de siste flygningene jeg har hatt bare sett en person på hver side av første rad.

Earl liker dette
  9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, stemmer det. Ofte sitter jeg aleine på rad 1. i dag hadde jeg en annen gull medlem ved siden av meg. Men flott tur og jeg hadde med mitt eget glass til Champagne:D:p

D66BAD8C-A6B3-4A23-8383-99D38EC7C9E0.jpeg

Earl, RoadKing and jonss like this.
  10. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    53
    Seating algorytmen til Norwegian er relativt bra.
    Den vil prioritere ledige ledige midtseter til de som reiser alene og sette folk som reiser sammen i lag. Den vil derimot ikke tildele nødutgang/rad 1 før den absolutt må, som gjør at kabin besetningen ofte må flytte på folk.

Allerede før innsjekk åpner, så er det allerede tildelt "teoretiske" seter til alle.
    Den er dårlig på å seate folk med assistanse/dyr i kabin/barn som reiser alene riktig. Finnes regler på hvor disse skal sitte. Som regel er de bestandig satt feil og vi må flytte på dette som vil ødelegge for de teoretisk tildele setene.

Det eneste som fungerer svært dårlig er når folk har forhåndsreserverte seter igjennom reisebyråer, disse er som regel svært sjeldent på plass uten at jeg kjenner til grunnen for dette.

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i dag oppgradering til Plus i forbindelse med flybytte på SK1630 DUS-CPH, tror det må tilskrives diamant-status siden jeg hadde "billigste" billettype Go Bonus.

Var greit å få en liten matbit ombord da ATRen fra Xfly både var forsinket og brukte mye lengre tid i luften enn planlagt for CRJen som skulle flydd, så ramen-lunsjen jeg hadde sett frem til på CPH ble 2 timer senere enn planlagt. For øvrig var flyet stappfullt og de hadde begrenset utvalg/mengde drikkevarer, mens resten av hjemturen gikk normalt med softblock og gratis drikke.

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke umulig at de har havnet i forskjellige bokstaver selv om de har handlet samtidig.

Det er slik at tilgjengeligheten i hver "fare-bucket" som det heter er begrenset, slik at om det var kun 1 tilgjengelig vil nestemann komme opp i en høyere (og normalt dyrere) bucket.
    Jeg tok en kikk på OSL-CPH og det ser det ut som S og Y kan ha samme pris.
    S er normalt billigere enn Y og følgelig om det var veldig i Y og ikke i S på den aktuelle flighten kan man i teori komme i denne problemstillingen.

Så jeg sier ikke at det ikke er teoretisk mulig, men at det er noe SAS bestemmer på måfå i etterkant av bookingen som vedkommende agent skal ha sagt, det er ikke korrekt.
    Det er bokstaven som utgjør grunnlaget for hva du betaler for billetten, så den skal man kunne vite før man har fått billetten i hånda.

13. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt, det de betalte for billetten var eksakt det samme, men tross det ble det forskjellig bokstav etter de hadde bestilt, ergo ikke sammenheng mellom pris og bokstav.
    Heller ikke mulig å se bokstaven på billetten før man trykker kjøp, ihvertfall ikke om man bestiller direkte hos SAS, så det virker så absolutt veldig tilfeldig på meg hvilken bokatav man ender opp med.
    Om tilfeldigheten skyldes menneskelig inngripen eller en datamaskin er forsåvidt nokså uinteressant, all den tid man kan risikere å ikke få det man betaler for.

Last edited: 04. febr 2023
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,128
    Bonuspoeng:
    293
    Du finner bokstaven ved å trykke på i oppe i hjørnet her:
    Screenshot_20230204-124733.png

I dette tilfellet, S:
    Screenshot_20230204-124756.png

Insomnia4u, Eddie47, Henrik and 5 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Visste det selv, men dette er veldig nyttig info i forumet.

For man skal sannelig lete ganske nøye for å vite hvilken billett-klasse man får hos SAS.

Vil nødig høres ut som evig BA fanboy, men hos dem står det alltid veldig tydelig hvilken reiseklasse du blir plassert i - med flere alternativer og tydelig bokstav (som jo har mye å si for opptjening av bonus, muligheter for oppgradering osv)

16. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er galt med det??:D:p:)

Earl, tobeornot999 and jgroneng like this.
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,128
    Bonuspoeng:
    293
    Det skipet har nok seilt for en stund siden.. ;)

TravelManBiz, Are and tobeornot999 like this.
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, kanskje det :D

Men jeg har hvertfall @TravelManBiz på min side ;)

Earl, jgroneng and TravelManBiz like this.
  19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,072
    Bonuspoeng:
    183
    Motargumentet er vel at god UX innebærer å vise den informasjonen du (les: de fleste) trenger, og legge «støyende»informasjon tilgjengelig ved behov.

Forumet her er neppe representativt for hva menigmann er opptatt av i en bestillingsprosess.

jonss, OyvindN, paron and 1 other person like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, enig i det.

Men SAS viser masse informasjon man ikke trenger ;)

Og kunne lagt én eneste bokstav i parantes for oss som skjønner?

jonss and RoadKing like this.

Del denne siden