Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har på flygninger innenriks flere ganger bestilt Mikkeler og til dags dato fortsatt ikke betalt en krone. Senest nå sist fredag.

tobeornot999 and Ololsen like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,727
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert noen som har fått tilsnakk for servering innenriks og vil unngå å gjøre feil. I slike tilfeller er det nok like greit å betale og sende inn claim i etterkant.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å bytte til tidligere fly fra OSL nå på ettermiddagen. Appen lot meg velge avgangen jeg ville ha men kom så opp med oooops, ingen ledige seter. Selv om man fortsatt kunne kjøpe seter. Så da var det å stikke innom betjent sjekkinn. Men der gikk det først ikke, så ringte dama til noen og fikk da en pris på å endre. Jeg minnet henne på at jeg er diamant og det skal være gratis. Når ho sa det i telefon var flygningen plutselig minus 2. Spurte hvordan det kan være mulig for penger men ikke gratis, men fikk da et oppgitt svar om at jeg kunne levere kalge.
    Gikk og satt meg i loungen, og jammen var det fortsatt et ledig sete til salgs på hjemmesiden. Men nå var jo bagasjen sendt.
    Ikke akkurat imponerende

Spielhaug and Nordlands like this.
  4. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,481
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, jeg fikk gratis vin forrige gang på tur mellom Ålesund og Oslo… Uansett, jeg skrev en kommentar på review av flighten.

RoadKing liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Sladra du? :eek:

petrate liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    For å riktig gni det inn, så har fruen og jeg hatt ledig midtsete på nødutgang begge veier denne helgen :). Det er god uttelling på EBD fordel da :)

Eddie47 liker dette
  7. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,481
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, at du driver å får frynsegoder skal vi ikke ha noe av! Neida, gjaldt kun min flight isolert!!

RoadKing liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,727
    Bonuspoeng:
    183
    Billetter til salgs på nett betyr ikke nødvendigvis ledige seter på flyet, da SAS gjerne overbooker på ruter med høy frekvens. Screenshot_20241208-171806.png

Cumulus, Eddie47, Xflipper and 5 others like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke være gratis innenriks, viser klippet til @trygveat oppover i tråden.

Som forsåvidt stemmer godt med norsk alkohol-politikk: det er ikke lov å gi bort noe med alkohol i. Man kan (og bør) mene at det er en dum regel, men sånn er det.

SAS kommer seg unna med det i plus, ved å si at prisen for 1 enhet er betalt for inkludert i billetten. Men flere enheter koster penger.

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Nuvel, i dag var det slutt. Måtte betale. :(

11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Innenriks??

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde forøvrig en slags anerkjennelse av at de visste jeg var diamant og frua gull.
    Vi satt på 11 D og F. Før avgang kom crew og spurte om man var klar over at man satt på nødutgang og hva det inne bar, til de på 11A,B,C 12A,B,C og 12D,F. Men ikke oss. Kan jo ha vært en forglemmelse, men jeg tror ikke det.

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp

Schlandy liker dette
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,727
    Bonuspoeng:
    183
    Unntaket for fri alkohol på innenriks har vært der siden lanseringen av EBD for 10 år siden. Lett å se for seg at crew forvirres av ulike regler fra flight til flight i løpet av en arbeidsdag, dog imponerende om du ikke har måtte betale før nå :)

RoadKing liker dette
  15. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,481
    Bonuspoeng:
    93
    Det var nok fordi jeg varslet om @RoadKing. :p

:p

Cumulus, RoadKing and trygveat like this.
  16. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i det minste noe usikker om det stemmer? Det er meg bekjent ulovlig å gi ut gratis alkohol når hensikten er å markedsføre/fremme salge av et alkoholholdig produkt. Men det er ikke hensikten til SAS. Ellers vil jeg tro at det heller ikke hadde vært fri flytt av øl og vin i innenriksloungen. Kan det være så enkelt at SAS rett og slett ikke ønsker å betale for alkoholholdig drikke på innenriks (som sikkert er avgiftsfritt ved grensekryssende flyvning) ;)?

17. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    53
    Erfaringen sier at systemet prioriterer EBD hakket mer - men dersom de reiser sammen med andre så oppgraderer den ofte heller noen på EBG som reiser alene - er vel derfor det er satt opp med lik prio på «papiret». Ofte så trenger man kun 1 eller 2 stk

Også tar systemet en del flere faktorer/regler med når den skal velge ut de «heldige» - hadde nok blitt en veldig lang manual om alle disse faktorene skulle noteres ned i manualen som beskriver det. Samt at de blir jo justert flere ganger i året.

Last edited: 09. des 2024
  18. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    53
    VIP reiser alltid i pluss uansett.
    VIP skal man egentlig aldri endre noe på, verken seating eller klasse.

Rapolo, Eddie47 and trygveat like this.
  19. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    53
    Skal ikke spekulere for mye siden jeg ikke kjenner til booking tallene på den gjeldene flyvningen - men vært borti en lignende situasjon selv.

EBD kunde kommer opp og får ikke til å bytte - reiser SAS Go.
    Fortsatt seter til salgs.
    I SAS Go har jeg overbooking med -2 og 4 ledige seter i pluss.
    SAS selger fortsatt biletter i begge klasser, fordi det er fortsatt 2 ledige seter på flyet.
    Jeg har ikke lov å booke om EBD fordi han sin klasse er overbooket - men setter på waitlist (som jeg har lov til).

Med andre ord: SAS er villige til å selge biletter i en overbooket klasse så lenge det er tilgjengelige seter i høyere klasse - for i worst case må man bare kjøre upgrade på noen. SAS er i utgangspunktet ikke villige til å videre overbooke et fly med å flytte folk. Det høres teit ut, men slik fungerer systemet.

stekus, Rapolo, Spielhaug and 7 others like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal sies at jeg ikke alltid har bedt om øl. Som regel har jeg kjørt bil i andre enden, og da har det ikke vært noen problemstilling, men som sagt, fram til i går så har jeg sluppet. Har nok vært veldig heldig.
    Han som brøt mønsteret, var en svenske. Kanskje det hadde noe å si?

trygveat liker dette

Del denne siden