Er Diamant og fikk booket familien i plus t/r til NYC under halv poengpris kampanjen til Sas. På veien hjem er det et bump med noen timer på ARN. Om jeg skulle fått en mer optimal booking, blir da poengprisen regnet på ny?
Poengene trekkes på nytt etter gjeldende prisliste ved endring i forkant, ville heller satset på gratis endring samme dag i appen før bagasjen sjekkes inn i NY.
Ved gratis endring, gjelder det hele reisefølget? Må det være ledig kapasitet samme reise klasse på en tidligere avgang, eller kan jeg få en tidligere avgang også i Go?
I tillegg er jo dette en regel som gjelder innenriks i hele Skandinavia, og ihvertfall danskene er jo ganske mye mer liberale på alkoholpolitikken enn det vi er.. Så kjøper ikke den teorien med ikke lov å gi bort alkohol. Det er nok heller en unnskyldning som brukes ombord for å slippe å bruke så mye tid på diskusjon.
Jeg (diamant) har endret en avgang for meg og partner (gull) på samme PNR fra plus til go en gang. OSL-TRD. De fikset det i loungen og vi fikk ikke bare dra med det flyet vi hadde siktet ut (for å ha OK tid) men med et fly som hadde begynt å boarde allerede. Var veldig kjekt å komme hjem en god del tidligere.
Det gjelder alle på samme PNR. Rekorden min er 5 stk til London. Da ble vi i tillegg alle oppgradert til Plus. Men i utgangspunktet er det samme klasse og du kan ikke ha sjekket inn bagasje før endringen gjøres.
Må ikke gjøres før innsjekk av bagasje. Jeg gjorde det hos service på ARN med innsjekket bagasje fra CUN/IST. K
Sikker på at dette ikke bare var goodwill fra SAS? Jeg ville ikke gamblet på det, ganske sikker på at dette egentlig ikke er innafor. Finner dessverre ikke vilkårene i farten.
Retningslinjene på sales info sier at fordelen ikke kan benyttes etter at bagasje er sjekket inn. I praksis er nok dette avhengig av goodwill, hvor god tid man har og hvor i systemet bagasjen befinner seg.
Kan godt være at dere har rett der. Uansett ikke så viktig, når SAS sine vilkår sier at det ikke er tilgjengelig på innenriks
Om du har lang layover i ARN, så ber du agenten i NYC sjekke inn bagasjen kun til ARN. Så går du til serviceskranken og bytter til et tidligere fly, og sjekker inn bagasjen på nytt. Funket ihvertfall for meg når jeg kom fra YYZ.
Da har de "forbedret" hva de gir i erstatning for slike tilfeller også, jeg har tidligere fått 3000 EB når jeg har klagd på manglende servering av kaffe...
Sannsynligvis varierer det fra agent til agent. Jeg fikk 1000p på en europaflyvning der det ikke var lastet sprit og Hedth sjokolade (det var vanlig "innenriksservering" pluss matboks). Egentlig godt fornøyd. Jeg hadde gjerne fått disse poengene for hver tur i bytte mot alkoholen.
Leser i en annen tråd at det er opprettet en "EBD+" kø på SAS kundeservice. Man blir da prioritert i køen og skal treffe ganske kompetente kundebehandlere. Er det fremdeles en oppfating at dette bare gjelder Diamant og Pandion? Er bare gull, men på alle tre touchpoints i går fikk jeg velkomsthilsen, beskjed om at jeg blir prioritert, kom svært raskt igjennom og traff bare kompetente folk som fikset alt - og på toppen av det hele tilbød seg å ringe tilbake dersom det var noe (og faktisk ringte tilbake, men jeg så det ikke og tok ikke telefonen). Betyr det at EBG også nå er velkomne her, eller har SAS klart å lage en algoritme over "valuable customers" generelt?
Det er et nytt og bedre liv nå som EBD. SAS skal ha skryt for dette tiltaket. Min erfaring er at svartiden er bra, kunnskapen er god, viljen er til stede, saker blir løst slik man forventer dem skal bli løst.
Ja, kjempebra. Meg jeg er bare Gold - så spørsmålet til fintfolket her er om VIP-linjen gjelder "EBD og Pandion", eller "High Value Customers". Det er to ulike ting. Det ene er en flat liste, det andre en algoritmisk tilnærming.
Du har jo svart på dette selv med at du får prioritert service. Jeg forstår det slik at det gjelder fra EBG og oppover.