Takk .. har funnet billetter i kveld .. litt mye KQ, har ikke reist med de .. men det går sikkert bra
Jeg har nettopp hatt en fantastisk samtale med en dame på CT telefonen. Siden jeg er så snill og grei at jeg flyr så alt for mye med SAS og dermed innehar et sånt EBD kort skulle jeg få Fast Track i telefonkøen. Mulig jeg hadde det(?), men det tok litt tid i kø! Men himmelen åpnet seg når en skjønn dame svarte, riktignok på engelsk, mistenker at hun egentlig var skandinav. Hun fremhevet i starten at hun ville gi meg VIP service! Jeg fremsatte mine ønsker og på hennes spørsmål svarte jeg at reisen ikke kunne bestilles som helhet på nett, men at jeg hadde funnet flygningene på SAS.no. Da får jeg finne dem leg for leg da, sa damen og (!) jeg ringer deg opp igjen når jeg har reisen klar, så tar vi det derfra. Etter en stund ringte damen tilbake og igjen fortalte at hun ringte fra VIP service. Hun hadde funnet alt, men fikk ikke opp CDG-BGO på hjemveien. Joda da jeg, den finner du med KLM fra CDG via AMS .. Ja sannelig kom den opp og da var vi i mål! Så tok vi alt det forretningsmessige og hun sendte billettene. Du verden .. (nei, hun het ikke Vibeke, men det var mye likt) Her var ingen Dennis eller andre Tyvärrrrr, enda ruten gikk via LHR .. Følgende reise ble bestilt i november 2025: BGO-OSL-LHR-NBO-MRU-NBO-CDG-AMS-BGO
Hadde en meget hyggelig opplevelse med nye VIP service på telefon nylig. Ringte inn til vanlig kundesenter på fredag for å legge til feeder flights på bookinger til USA i september. Det er 2 bookinger med 2 personer på hver pga bruk av 2 stk CT. En hyggelig norsk dame ved navn Jannike svarte og informerte at jeg var nå kommet til prioritert kundeservice. Forklarte mitt ærend og hun satt i gang umiddelbart med å finne feeders. Opprinnelig rute var LHR-LAX-SEA OG LAX-LHR, som kjent er LHR vanskelig å koble noe til. Hun fant kjapt frem både BGO-OSL-LHR og LHR-OSL-BGO i SAS Go, men det ble litt rot i systemet siden vi måtte finne plasser på samme flighter til begge bookinger. Vi fant til en, hun fikk betalingsopplysninger og satt i gang med neste. Der stoppet det litt opp, men uoppfordret foreslo hun å fortsette søket og ringe tilbake når alt var klart. Dette ble akseptert av meg, om enn litt skeptisk. Har hatt dårlige erfaringer tidligere med agenter som skulle ringe tilbake (dvs hørte aldri noe fra de igjen). Skepsisen var absolutt ikke nødvendig, siden hun ringte opp igjen 30 min senere, da var alle flighter lagt inn. Videre skulle hun sende det til backoffice og ta kontakt om det skulle være nødvendig med mer info. Jeg takket og bukket og ønsket henne en flott helg. Vi spoler frem til i dag (mandag) formiddag, og der ringer det fra SAS. Det var Jannike igjen som ville informere om at alt ligger klart, men hun ville bare dobbeltsjekk betalingsinformasjon igjen. Dette ble oppgitt, igjen ble det ønsket en god dag. 4 timer senere dukket nye billetter på begge bookinger opp i eposten, alt med korrekte flighter Om dette er den nye standarden så vil jeg applaudere SAS for å ha økt inntrykket mange hakk!
Fikk kun poeng for 1/3 flygninger med AF og KLM nylig. Sendte mail til diamant-mailen og ca. 3 timer senere kom poengene for de 2 andre flygningene inn på konto. God service dette.
Ikke diamant, men er gull og den servicen jeg har fått denne uken er....spesiell. Hadde booket en reise LHR-JFK med Virgin på to PNR og brukt 2xCT, og ventet på at billetter SVG-LHR skulle bli tilgjengelig. Natt til onsdag dukket de opp og jeg ringte inn 09.02. Første agent kunne ingenting. Han ante ikke hva jeg snakket om da jeg sa jeg ville legge til feederflights på en eksisterende booking. Ikke fant han flightene jeg fant, som han selv også fant på sas.no til slutt, og ikke kunne han booke bare retur som han fant i sitt system. Han lovet å ringe meg tilbake i løpet av dagen. Ringte selvsagt ikke. Andre agent var langt mer kompetent. Han fant flighter, etter mye om og men, og la alt til billettering. Så skjedde det ikke mer. Han lovet førøvrig å ringe tilbake om noe gikk galt. Ingen epost. Ingen bekreftelser. Ingen omregning av skatter og avgifter. Ventet til i dag (48t) og ringte først. Fikk engelsktalende agent som fra første sekund hardnakket påsto at billettene mine var helt i orden og grunnen til at jeg ikke hadde fått bekreftelse var en feil i eposten min. Hun sendte meg pdf-er av begge bookingene og det sto faktisk confirmed på alle flighter. Kvittering ba jeg også om og hun skulle sende denne på epost. Etter noen timer mistet jeg tålmodigheten for jeg ante fortsatt ugler i mosen. Chattet med kundeservice først, og de skulle sende meg kvitteringer. Da forsto jeg jo at noe var alvorlig galt. Kvitteringen inneholdt kun LHR-JFK t/r og gamle skatter og avgifter. Telefon igjen. Etter 30 min ga jeg opp og brukte chat. Agenten nå skjønte ikke hva jeg ville, jeg ville jo bare ha en bekreftelse, og jeg måtte forklare at hvis alt var ok så skulle jeg ha penger tilbake. Det skjønte hun ingenting av, og så avsluttet hun chatten. Ringte enda en gang og ba om å bli oppringt. Det tok cirka 40 minutter. Engelsktalende agent som ganske raskt fastslo: Du har ingen billetter utenom LHR-JFK. Altså akkurat som fryktet. Billettene ikke billettert enda. Agenten fikset dette og skal ha sendt til backoffice (nok en gang). Nå går jeg og venter på bekreftelse..... Så: Frykter du at det ikke går gjennom....hold dem i ørene og ring inn. Ikke ta alt for god fisk av svar du får, fordi de fleste aner ikke hva de snakker om. PS! Jeg blir ikke prioritert på telefon fordi systemet deres ikke kjenner igjen EBG-status. Jeg kan derfor ikke ringe utenom ordinær åpningstid, eller får prioritert eller bedre agenter....de skulle fikse dette. Holder ikke pusten mens jeg venter.
Kan du ha familiemedlemmer eller en duplikatprofil med ditt telefonnummer registrert? Isåfall kan det hende at du blir feilkoblet når du ringer inn. Løsningen min før jeg fikk fikset dette var å ringe SAS med skjult telefonnummer slik at jeg fikk spørsmål om å taste inn EB-nummer i starten av samtalen.
Godt tips! Skal sjekke om det med familiemedlemmer kan være en årsak. EDIT: Familiemedlem (barn) var årsaken. Rettet og alt virker nå. Tusen takk for tipset. Mange år siden den profilen ble opprettet, så gått helt i glemmeboken.
God service og voksenopplæring! Fruen har uttalt at hun vil tilbake til Mauritius og La Reunion og da er det bare å adlyde. Alltid kjekt når hun ønsker å reise langt og ikke bare til Trondheim! Vi har billetter med Kenya Airways (KQ) tur/retur til Mauritius i november, men av ulike grunner kan det bli for tidlig og har derfor hatt varslinger på flygninger til MRU og RUN en stund. Kjøpte 2 billetter CDG-RUN med Air France (AF) online rundt nyttår for 99000 poeng + CT. På torsdag dukket det opp 2 billetter MRU-CDG med KQ og straks jeg oppdaget det ringte jeg CT-telefonen, siden jeg da har dette diamantkortet ble jeg prioritert. En hyggelig NORSK dame svarte og lurte på hva hun kunne hjelpe meg med, etter litt frem og tilbake hvor hun bl.a beklaget at hun ikke kunne finne AF mellom RUN-MRU. Jeg måtte jo fortelle henne at AF ikke fløy der og jeg ikke skulle fly fra RUN, men fra MRU og hvilke fly jeg ville ha og da fant hun dette. Jeg måtte fortelle henne at jeg hadde betalt 99000 pluss en CT (Amex Voucher) og at når returen ble lagt til ville det bli 165000 +CT, hun hørtes litt i villrede men lovet å se på dette og ringe meg tilbake når hun hadde vært på et møte. Hørte ikke mer på torsdag, men fredag morgen ringte hun tilbake og fortalte meg at jeg dessverre hadde regnet feil og at det hele ville koste 330000 poeng! Hun hadde løftet det hele til høyere makter og lurte derfor hvordan mitt regnestykke var. Jeg gikk gjennom regnestykket i detalj med CT og 99000 poeng som måtte trekkes tilbake og så rekalkulere med CT-en og hvordan det da ble 165000 .....Dette skjønte hun ikke helt, men ville ringe tilbake. I går morges ringte hun tilbake og sa at vi kunne fortsette planleggingen av reisen. I går morges hadde jeg fått varsel om at AF hadde lagt ut billetter RUN-CDG og jeg sa hun skulle sjekke det, hun repliserte med at måtte jo bli en mye enklere retur enn via NBO. Plutselig sier hun "Oj der kom Amex Voucheren frem!, da kan jeg gjøre slik du du har lært meg med å regne ut dette!" Så gikk vi fort gjennom reisen og det hele, kredittkort detaljer før hun sa at hun dessverre måtte sende meg en kode på SMS slik at jeg kunne bekrefte bestillingen. Til slutt sa hun at jeg helt sikkert ville klare å finne tilslutningene til CDG når SAS åpnet for dette siden jeg var så god på dette. Og så takket hun igjen for opplæringen. Du verden.... Det eneste hun glemte var å legge inn EB numrene våre og derfor krevde AF vel 1800 kr for setevalg .... dette har jeg nå fixet.
Ble tiltalt ved navn nylig. Vinterferie-uke, reise en søndag fra populær turistdestinasjon, så sikkert ikke nevneverdig mange EBD-er ombord. Hyggelig at purser tok seg bryet med å memorere navn, si "Hei Henrik, har du lyst på noe å drikke?" og ved en annen anledning ønsket velkommen og takket for at jeg fløy så mye med SAS.
Jeg har nettopp hatt en hyggelig samtale med Nina igjen, der var som å snakke med en gammel kjent … like hyggelig og hjelpsom som i februar! I mellomtiden har jeg hatt noen samtaler med agenter som ikke har kunnet hjelpe meg og har vært mer eller mindre avvisende .. Men som sagt har jeg i dag fått Nina på telefonen igjen, hun noterer og fikser…. vi var enig om budskapet og endringer. Kredittkort nummer og (nesten) alt! Det siste hun sa «det er så lett å gjøre endringene dine for du vet jo alt …» Da vi hadde lagt på sa jeg til min kone at hun ringer nok igjen fordi hun glemte å sende SMS med sikkerhetskode og glemte å spørre om koden på kredittkortet. Vel en halv time etterpå ringte hun, liker hyggelig og vi fikk utvekslet tall og koder. Nå er endringene gjort og alt er ordnet slik jeg vil ha det! Nina er min nye helt på CT-telefonen og hun er etterhvert blitt godt opplært!