Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dog kanskje mulig at de håndterer noen stakkarslig EBGer når det er lite å gjøre..

tobeornot999 and Hanen like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke umulig det nei.

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,991
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg som EBD ringe SAS en lørdag å bestille CT billetter?

4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,683
    Bonuspoeng:
    183
    Nja... Kanskje, men book alt først så spør om CT til slutt :rolleyes:

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,991
    Bonuspoeng:
    293
    Takk .. har funnet billetter i kveld ..
    litt mye KQ, har ikke reist med de .. men det går sikkert bra

6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,683
    Bonuspoeng:
    183
    Det går nok bra, er nok litt i samma gate som ET:rolleyes:

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,991
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har nettopp hatt en fantastisk samtale med en dame på CT telefonen.
    Siden jeg er så snill og grei at jeg flyr så alt for mye med SAS og dermed innehar et sånt EBD kort skulle jeg få Fast Track i telefonkøen. Mulig jeg hadde det(?), men det tok litt tid i kø!

Men himmelen åpnet seg når en skjønn dame svarte, riktignok på engelsk, mistenker at hun egentlig var skandinav.
    Hun fremhevet i starten at hun ville gi meg VIP service!
    Jeg fremsatte mine ønsker og på hennes spørsmål svarte jeg at reisen ikke kunne bestilles som helhet på nett, men at jeg hadde funnet flygningene på SAS.no.
    Da får jeg finne dem leg for leg da, sa damen og (!) jeg ringer deg opp igjen når jeg har reisen klar, så tar vi det derfra.

Etter en stund ringte damen tilbake og igjen fortalte at hun ringte fra VIP service. Hun hadde funnet alt, men fikk ikke opp CDG-BGO på hjemveien. Joda da jeg, den finner du med KLM fra CDG via AMS ..
    Ja sannelig kom den opp og da var vi i mål!

Så tok vi alt det forretningsmessige og hun sendte billettene.

Du verden .. (nei, hun het ikke Vibeke, men det var mye likt)
    Her var ingen Dennis eller andre Tyvärrrrr, enda ruten gikk via LHR ..

Følgende reise ble bestilt i november 2025:
    BGO-OSL-LHR-NBO-MRU-NBO-CDG-AMS-BGO

Last edited: 16. des 2024
    Olelink, Earl, Flymunda and 38 others like this.
  8. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,116
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en meget hyggelig opplevelse med nye VIP service på telefon nylig. Ringte inn til vanlig kundesenter på fredag for å legge til feeder flights på bookinger til USA i september. Det er 2 bookinger med 2 personer på hver pga bruk av 2 stk CT. En hyggelig norsk dame ved navn Jannike svarte og informerte at jeg var nå kommet til prioritert kundeservice. Forklarte mitt ærend og hun satt i gang umiddelbart med å finne feeders.

Opprinnelig rute var LHR-LAX-SEA OG LAX-LHR, som kjent er LHR vanskelig å koble noe til. Hun fant kjapt frem både BGO-OSL-LHR og LHR-OSL-BGO i SAS Go, men det ble litt rot i systemet siden vi måtte finne plasser på samme flighter til begge bookinger. Vi fant til en, hun fikk betalingsopplysninger og satt i gang med neste. Der stoppet det litt opp, men uoppfordret foreslo hun å fortsette søket og ringe tilbake når alt var klart. Dette ble akseptert av meg, om enn litt skeptisk. Har hatt dårlige erfaringer tidligere med agenter som skulle ringe tilbake (dvs hørte aldri noe fra de igjen).

Skepsisen var absolutt ikke nødvendig, siden hun ringte opp igjen 30 min senere, da var alle flighter lagt inn. Videre skulle hun sende det til backoffice og ta kontakt om det skulle være nødvendig med mer info. Jeg takket og bukket og ønsket henne en flott helg.
    Vi spoler frem til i dag (mandag) formiddag, og der ringer det fra SAS. Det var Jannike igjen som ville informere om at alt ligger klart, men hun ville bare dobbeltsjekk betalingsinformasjon igjen. Dette ble oppgitt, igjen ble det ønsket en god dag.

4 timer senere dukket nye billetter på begge bookinger opp i eposten, alt med korrekte flighter :)
    Om dette er den nye standarden så vil jeg applaudere SAS for å ha økt inntrykket mange hakk!

Teknolai, Olelink, JonathanI and 30 others like this.
  9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk kun poeng for 1/3 flygninger med AF og KLM nylig.
    Sendte mail til diamant-mailen og ca. 3 timer senere kom poengene for de 2 andre flygningene inn på konto.
    God service dette.

JonathanI, Eddie47 and obay like this.
  10. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke diamant, men er gull og den servicen jeg har fått denne uken er....spesiell.

Hadde booket en reise LHR-JFK med Virgin på to PNR og brukt 2xCT, og ventet på at billetter SVG-LHR skulle bli tilgjengelig. Natt til onsdag dukket de opp og jeg ringte inn 09.02.

Første agent kunne ingenting. Han ante ikke hva jeg snakket om da jeg sa jeg ville legge til feederflights på en eksisterende booking. Ikke fant han flightene jeg fant, som han selv også fant på sas.no til slutt, og ikke kunne han booke bare retur som han fant i sitt system. Han lovet å ringe meg tilbake i løpet av dagen. Ringte selvsagt ikke.

Andre agent var langt mer kompetent. Han fant flighter, etter mye om og men, og la alt til billettering. Så skjedde det ikke mer. Han lovet førøvrig å ringe tilbake om noe gikk galt. Ingen epost. Ingen bekreftelser. Ingen omregning av skatter og avgifter.

Ventet til i dag (48t) og ringte først. Fikk engelsktalende agent som fra første sekund hardnakket påsto at billettene mine var helt i orden og grunnen til at jeg ikke hadde fått bekreftelse var en feil i eposten min. Hun sendte meg pdf-er av begge bookingene og det sto faktisk confirmed på alle flighter. Kvittering ba jeg også om og hun skulle sende denne på epost.

Etter noen timer mistet jeg tålmodigheten for jeg ante fortsatt ugler i mosen. Chattet med kundeservice først, og de skulle sende meg kvitteringer. Da forsto jeg jo at noe var alvorlig galt. Kvitteringen inneholdt kun LHR-JFK t/r og gamle skatter og avgifter.

Telefon igjen. Etter 30 min ga jeg opp og brukte chat. Agenten nå skjønte ikke hva jeg ville, jeg ville jo bare ha en bekreftelse, og jeg måtte forklare at hvis alt var ok så skulle jeg ha penger tilbake. Det skjønte hun ingenting av, og så avsluttet hun chatten.

Ringte enda en gang og ba om å bli oppringt. Det tok cirka 40 minutter. Engelsktalende agent som ganske raskt fastslo: Du har ingen billetter utenom LHR-JFK. Altså akkurat som fryktet. Billettene ikke billettert enda. Agenten fikset dette og skal ha sendt til backoffice (nok en gang). Nå går jeg og venter på bekreftelse.....

Så: Frykter du at det ikke går gjennom....hold dem i ørene og ring inn. Ikke ta alt for god fisk av svar du får, fordi de fleste aner ikke hva de snakker om.

PS! Jeg blir ikke prioritert på telefon fordi systemet deres ikke kjenner igjen EBG-status. Jeg kan derfor ikke ringe utenom ordinær åpningstid, eller får prioritert eller bedre agenter....de skulle fikse dette. Holder ikke pusten mens jeg venter.

Last edited: 20. des 2024
    RoadKing and haifinn like this.
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,752
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ha familiemedlemmer eller en duplikatprofil med ditt telefonnummer registrert? Isåfall kan det hende at du blir feilkoblet når du ringer inn. Løsningen min før jeg fikk fikset dette var å ringe SAS med skjult telefonnummer slik at jeg fikk spørsmål om å taste inn EB-nummer i starten av samtalen.

12. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Godt tips! Skal sjekke om det med familiemedlemmer kan være en årsak.

EDIT: Familiemedlem (barn) var årsaken. Rettet og alt virker nå. Tusen takk for tipset. Mange år siden den profilen ble opprettet, så gått helt i glemmeboken.

Last edited: 20. des 2024
    RoadKing and trygveat like this.

Del denne siden