Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, fullstendig enig, og det sier mye om hvor dårlig plus er.

Spennende om noen måneder når de byr på ekte business :p

jgroneng liker dette
  2. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk oppgradert fra TRD til OSL sist når jeg gikk på gate og fikk bli med et tidligere fly.
    I tillegg fikk jeg poeng etter ny klasse.
    Det var helt fullt fly, jeg fikk siste billett.

FlyerOslo and EndreD like this.
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    "Available on charter flights". Må forhåndsbestilles (mot betaling) på rutefly.

Schlandy liker dette
  4. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk akkurat bestilt bonusseter i Business på retur fra Agadir tilbake til Trondheim i høst (etter nye biz lanseringen - blir gøy å teste ut!). På vei ned må jeg godta Eco. Mitt spørsmål blir da: Har opplevd som EBD å få courtesy-upgrade på Long Haul tidligere, men er det noen som har opplevd dette på flighter som ikker er til/fra USA/Asia? Er det mulighet å få courtesy-upgrade på SAS metall som ikke er av typen A350/330/321LR?

Flyturen fra CPH til AGA er jo nesten 5 timer, så i mitt hode klassifiseres det som en lengre tur, men samtidig ikke Long-Haul materiale. Evt. spent å se om nye Business ordningen utenfor Skandinavia vil gi mer courtesy-upgrades generelt og ikke kun på de lengste turene over dammen.

Tviler på at flighten blir fullbooket (med mindre det er andre surfeglade skandinavere som vil prøve lykken i Morocco) så satser ikke på en overbooket-Eco-upgrade... I værstefall får jeg unne meg med kaloriene fra åpen bar i eco.

PS: Jeg forventer ikke upgrades, bare gøy å ha et snevert håp om en hyggelig mail på avreisedagen.

5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,417
    Bonuspoeng:
    113
    Kun ved overbooking i Go eller lignende. Skjedd 2-4 ganger på 600 flighter som diamant.

Teknolai, Spielhaug and WingmanWizard like this.
  6. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Samboeren min gikk på en blemme og var 3000 poeng unna gull, men glemte ut perioden sin som startet på nytt 1 juli….(hun har fått kjeft)

jeg har allerede gitt bort mitt gavegull ettersom hun ville klare gull for første gang selv…

Er det noen som sitter inne med et gavegull og som er villig til å selge til min litt oppgitte samboer? Ta kontakt på PM

beklager litt off topic.

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er villig til å kjøpe et gullkort kan du like gjerne kjøpe de 3,000 statuspoengene hun manglet. Disse blir tilbakedatert slik at hun får gullkortet sitt.

PS, du må aldri kjefte på madammen. Selv når hun har gjort noe feil må du ta selvkritikk og beklage.

Baldrick, Jonkebassen, Bolle and 13 others like this.
  8. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Er du helt sikker på det? Altså at det det blir tilbakedatert?? Syns det står ganske tydelig overalt at du har 12mnd på deg til å oppnå status og at statusen varer 3 måneder utover perioden din, men at status MÅ opptjenes innenfor de 12 mnd perioden din er?

hvis det er tilfelle er det en no brainer

9. mariwing

mariwing Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    "Kvalifiseringsperioden er 12 måneder, og når du i slutten av perioden ser at du har behov for å kjøpe Nivåpoeng, kan du kjøpe disse. De poengene som du kjøper kommer til å bokføres på din konto 123 dager før kjøpet. Dette for at du skal ha muligheten til å kjøpe Nivåpoeng i opptil 3 måneder etter at kvalifiseringsperioden er gått ut. Du må være minst 6 måneder inn i din kvalifiseringsperiode for å kunne kjøpe Nivåpoeng."

(Siden jeg ikke har postet nok ganger her så får jeg ikke lov å poste linken til SAS kjøp poeng FAQ men den finner du på SAS Eurobonus shop sidene.)

JonathanI, AirMags, NoLimit and 4 others like this.
  10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,539
    Bonuspoeng:
    113
    Agentene kan gi 3000 poeng gratis til henne om hun møter på rett agent og spør pent. Verdt et forsøk

JonathanI, Gabface and tobeornot999 like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, mange har gjort det. 100% suksessrate.

JonathanI and Gabface like this.
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183

I følge SASsalesinfo er det en goodwill ordning som kan gi deg manglende poeng, 2 ganger pr medlem for å beholde status

Opptill 5000 for EBD og 3000 til EBG

https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/eurobonus-clm/keep-tier-level-exceptions-clm

upload_2025-7-8_11-29-3.png

Last edited: 08. juli 2025
  13. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter i Plus om bord på SK4094 fra Oslo til Harstad/Narvik nå (17.07.2025).
    Hyggelig svensk kabinsjef som kom og hilste på meg på 3F og ønsket meg spesielt velkommen om bord som diamant. Første gang jeg noensinne har opplevd noen oppmerksomhet som diamant på noen av mine reiser innenlands/Europa/USA. Har vært diamant i 3 år.
    Forøvrig fullt fly til Evenes.

14. EnriqueColina

EnriqueColina Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Får ikke postet link, men på sassalesinfo at man som EBD på Go Light kan ha med seg to innsjekkede bagasjer gratis. Er dette noe nytt? Trodde det kun var en carry-on.

JonathanI liker dette
  15. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel mellom 1-2 mnd siden de innførte dette. Sølv får én og gull får også to innsjekket på Go Light

EnriqueColina liker dette
  16. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    IMG_7260.jpeg Har opplevd mye bra på servicefronten som diamant i det siste, spesielt på CityJet og Links. Selv på korte flights, som SVG-BGO og AAR-CPH, har purser komt bort etter boarding og ønsket meg hjertlig velkommen tilbake med personlig hilsen og en vannflaske eller spørsmål om det er noe fra menyen jeg ønsker før takeoff.

Velkomst-serviett ved setet med en flaske vann er også veldig innafor, litt mer i tråd med norsk beskjedenhet;)

17. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt mulighet for å ringe inn for å få åpnet bonusseter som diamant?

Skulle hatt feeder flights til/fra LHR i desember fordi vi skal videre med Virgin til Cancun.

18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, tror det er mulig for pandion.

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg aldri fått til og jeg har vært diamant siden 2015 .....

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har aldri vært en EBD-fordel, men var mulig i perioden hvor enkelte på dansk support gav pandionservice til alle med status...

a3t and democomputer like this.

Del denne siden