Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Vibeke fikset det flere ganger for meg.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Vibeke gjorde mye godt ....

Liza, Kristian, McBuljo and 2 others like this.
  3. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    De åpner bare seter for diamond ved irrops, inkl freesell av SK shorthaul om en partner har kansellert - så om du da finner et alternativ til en annen europeisk hub kan de freeselle en SK flight for å få deg hjem derfra. Men SK longhaul er uaktuelt med mindre det var SAS som kansellerte en longhaul.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    Var tipp topp, og hun var strålende på kundeservice. Til meg også.

Etter hun har sluttet, er det fristende å tro at SAS trakk inn fullmakter fra KS.

Det skal mye hell til for å treffe en som (antagelig uvitende) drar på med lignende fiks nå. Selv det å hekte på en feeder er ifølge KS skikkelig vanskelig eller umulig.

5. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk det til for et par uker siden, men først via diamant e-posten. Fanny svarte raskt og ringte meg opp og åpnet/reserverte faktisk 2 seter i business, selv om jeg bare ba om økonomi (tenkte det kanskje ville hjelpe å be lavt). Skal nevnes at dette egentlig er en Pandion-fordel, så det kan komme an på hvorfor du spør. Jeg opplevde en teknisk feil på nettsiden og setene forsvant fort, så kan ha vært litt flaks, men de har absolutt mulighet til å ordne det!

Fanny ordnet alt med et smil! :D Jeg hadde også kjøpt en betalt billett i økonomi på vei ned for å sikre en ok pris, og selv om det var godt over 24-timersregelen, sendte hun det til backoffice og fikk refundert hele beløpet da biz-setene ble reservert.

yki, biaop, jgroneng and 7 others like this.
  6. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Skal sies at jeg forsøkte å kontakte kundeservice mens den tekniske feilen pågikk, men siden det var helg, var det ingen diamant-service tilgjengelig. Kom bare gjennom til engelsktalende agenter som enten sa at det ikke fantes bonusreiser til Agadir (som er feil), eller at de ikke kunne booke for meg og ba meg vente til feilen var løst...

Fikk altså ingen hjelp, og setene ble ikke holdt av. Da jeg endelig fikk kontakt med EBD på mandag, var alle bonussetene borte og dermed kom den håpefulle e-posten min til Fanny.

JonathanI and Gabface like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror diamantsupporten har ganske store fullmakter til å fikse ting når «the shit hits the fan». Husker godt da vi skulle til Thailand i vinterferien for halvannet år siden og ikke rakk utreisen med thai airways fra Istanbul grunnet vinter på Gardermoen. Da ble bonusbillettene med thai airways på returflighten også kansellert siden vi ikke tok utreisen (ble booket om til Lufthansa)

Jeg så det tilfeldigvis i appen noen dager senere - at returflighten var borte. Jeg ringte derfor diamanttelefonen og Jenny (tror jeg hun het) skjønte umiddelbart problemet og sa hun måtte sjekke litt før hun skulle ringe meg tilbake. Bare det å bli ringt opp igjen av SAS kundeservice er jo ikke noe de fleste kundene er vante til..

Jenny holdt ord og ringte meg igjen etter en liten stund. To ganger, faktisk siden jeg ikke fikk med meg første gang hun ringte. Da fikk jeg fritt valg om når jeg ønsket å fly hjem. Hadde ingenting å si når det var ledige bonusbilletter, noe det ikke var på noen av avgangene. Flyet vi ble byttet til var til og med overbooket så noen andre måtte stå over. Da ble jeg imponert over SAS kundeservice. De kan hvis de vil!

Olelink, biaop, eventyrer and 22 others like this.
  8. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mange av oss som aktivt bruker tilbakemelding etter endt flight til å uttrykke litt frustrasjon over dårlig uttelling på nivåpoeng?
    Etter tips fra en annen her inne gjør jeg det hver gang.

Får ikke akkurat følelsen av at SAS bryr seg voldsomt om oss som er lojale og flyr mye med dem.
    Greit nok med boost av vanlige poeng, men nivåpoengene er ikke mye å rope hurra for.

9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Ble flyttet frem til plus på CDG-CPH med AF-billett og AF-codeshare sist uke. Madammen (Gavegull) ble også flyttet til Plus fra FCO til OSL tidligere i sommer.
    Så kan man alltids diskutere om Plus med sidemann er en oppgradering fra nødutgang med ledig midtsete.

tafta, EndreD, Teknolai and 2 others like this.
  10. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Satt ved siden av en fyr på Go i sted som ble nektet gratis drikke som Diamant. Han dro opp fordelslista og prøvde å krangle med flyvertinna, til ingen nytte. Var veldig tydelig at dette var et gjentakende fenomen, og at han var ganske lei av å ikke få perksene han hadde krav på. :p

Har noen av dere opplevd lignende?

11. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    736
    Bonuspoeng:
    83
    Nei, ikke opplevd, men hvilken rute var dette?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss. Har jeg aldri opplevd.

13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,273
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg ble nektet rødvin en gang mellom OSL og CPH i GO. Det er ikke lov med gratis alkohol og det må dere diamanter snart ta å lære dere fikk jeg bryskt beskjed om når jeg prøvde å forklare. Det var null rom for diskusjon. Endte med at jeg betalte og sendte claim i etterkant.

Nordlands liker dette
  14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har nå kommet med presisering angående alkohol på innenriksflighter og at det gjelder maks 4 familiemedlemmer eller 1 venn (medreisende) så lenge man sitter sammen.

Det er med andre ord ingen begrensning på alkohol utenlands, og heller ingen begrensning på antal enheter, gitt at man ikke er overstadig beruset. Det er heller ingen krav til at man må være på samme PNR.

Jeg har kun opplevd problemer en gang, da endret jeg flight helt i siste liten og listen over diamanter var tydeligvis ikke oppdatert. Tidligere har de pleid å ha en håndskrevet lapp på vognen hvor diamantene sitter. Jeg prøvde å vise appen og billetten med samme navn, men dragen gjorde seg vanskelig siden det ikke stod på lappen hennes. Hun kom senere og bekreftet at jeg var diamant. Vanligvis sier jeg bare at jeg er diamant om det kommer med betalingsterminalen, så nikker de og smiler.

Fra SAS.no

Drikke er inkludert når du reiser med SAS Go når vi tilbyr salg om bord, med unntak av alkoholholdig drikke på innenlandsflyvninger. Dette gjelder også for en venn eller opptil 4 av dine nærmeste familiemedlemmer, hvis de sitter sammen med deg.

EndreD, AirMags, Teknolai and 3 others like this.
  15. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Har du lenke til hvor dette står? Fant det ikke ved Google søk selv med spesifisering av resultater fra SAS.no..

16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Preference liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    Næh. Har gjort det før.

De maser so gale om feedback etter hver eneste flight, men har aldri hørt noe eller følt jeg har bidratt til (ikke-eksisterende) endringer.

Så jeg har sluttet.

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    I forbindelse med at VS endret på LHR-CUN ruten ble videreforbindelsen brutt i LHR. Det varte og rakk med automatisk ombooking, så jeg sendte en e-post til diamantmailen for å høre hva de kunne få til.

Fikk først forslag om ny retur med SK via OSL, som jeg ikke fant ledig for poeng. Kudos allerede der. Dette innebær nærmere 5 timer på LHR, så jeg spurte om de klarte å booke oss til flyet som går halvannen time tidligere siden jeg, som diamant, mest sannsynlig vil kunne komme med denne flighten pga endring samme dag.
    Fikk til svar at de skulle få til det.
    Nye billetter på mail før jeg fikk svar igjen fra SAS om at dette er ok.
    Får dog ikke refundert ca 500,- NOK i forskjell på skatter og avgifter for to pers ved å fly via OSL heller enn AMS, siden det var en invol change.

EndreD, Eddie47, Teknolai and 2 others like this.
  19. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Begynner faktisk å tro at noen leser feedback.
    Jeg ga en ikke altfor bra tilbakemelding etter siste flight, og fikk etter en dag tilsendt en ny spørreundersøkelse pr. mail der det var flere spørsmål og god plass til fritekst.
    Ga også der uttrykk for hva jeg mener SAS ikke gjør så bra.
    Senere samme dag fikk jeg mail fra kundeservice der de beklaget seg og lovet at tilbakemeldingen blir sendt videre opp i systemet.
    Jeg kommer derfor til å fortsette med å gi tilbakemelding, så om mange nok gjør det samme, får vi muligens gjennomslag for noe.

Insomnia4u, Eddie47, Teknolai and 3 others like this.
  20. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt inntrykk også. Gi en stjerne i appen, da kommer det en mail med mulighet for mer detaljert tilbakemelding.

Teknolai liker dette

Del denne siden