Dette har alltid vært en svakhet, og forsterket av at "alle" ruter starter på CPH (for oss utenfor OSL i hvert fall...) Kanskje overgangen til nye serviceklasser kan løse problemet? Nå vil det uansett ikke være 100% samsvar mellom domestic og Europa (Premium vs Business). Hvis du som Diamant klarer dette uten gebyr, bør det også være mulig for EBG med begrunnelsen at reisen ikke kan bookes på nett. Lykke til! Jeg holder ikke pusten mens jeg venter
Hehe, prøvde å ringe nå, blir anerkjent som premium kunde og alt, men angivelig 2 timer ventetid, etter et kvarter gikk jeg lei. Mulig det fortsatt er Amy kaos hos kundeservice?
Fulle fly mellom SVG og OSL idag. Tok en sjans å møtte opp på Sola til 0730 avgangen. Fikk ikke bare være med, men CU til IUM. Hadde i utgangspunktet fly 2040 ikveld.
Nesten full balje til LHR i går, men blokkert sidesete holdt seg til boarding. Drikke til familien (5pax) og ikke noe spørsmål om betaling, så antar hun hadde kontroll.
Nå fikk jeg omsider Daniel fra Sverige i tale. Det var som jeg fryktet. Han insisterer på at man må ha samme klasse på alle flygninger på utreisen og på alle på hjemreisen, men utreise og hjemreise kan være forskjellige klasser. Da blir det nok heller til at jeg bestiller hele reisen i Eco light, siden det er ok priser der og beholder poengene til noe artigere
Det er visstnok sånn at det nye systemet for booking av bonusbilletter med Skyteam ikke takler dette. Så agenten må booke strekningene i business først og så endre reisen for å legge til feederflights i økonomi, noe som medfører endringsgebyr. Om du slipper unna dette som diamant kommer nok an på agenten siden diamant vanligvis må betale endringsgebyr. Men i dette tilfellet er det jo en del av en unødvendig komplisert bookingprosess...
Men nå er jo alt med SAS, skjønner ikke det skal være så innviklet da? Mulig jeg venter til i morgen og prøver en gang til, kanskje jeg får noen med litt mer evner på tråden?
Ah. Da er det andre regler. Husker ikke om det da skal gå eller om du da ikke får lov i det hele tatt.
Nå som Business er innført med drikke i glass og champagne osv, fikk dere i Go (med EBD) også servert drikken i glass og samme drink utvalg som Biz, eller er det samme servering som tidligere?
Sikkert miljø-tiltak Og ikke et helt dumt et heller. Glass til gjenbruk er bra, men resirkulerbar papp er forsåvidt forståelig også siden det sikkert koster mye mer å vaske glassene (+logistikk) sammenlignet med å kjøpe/resirkulere papp i eco class.
Kjapt spørsmål. Eller 2 stk. Booket i sommer bonusreise i desember til CUN. Gjorde det selv på nett. Så la jeg til feeder flights i august, betalte 150kr i gebyr per pax. Nå kom det bedre connectibg flights, og endret dette igjen, fikk da 750kr i nytt gebyr per pax, er dette riktig? spørsmål nummer 2. Har business på sas til og fra lhr fra osl, men må betale for å booke sete, er dette riktig? Er EBD.
1. Var begge feeder-flyvningene med SAS og med avreise samme dag? 2. Du skal ikke betale for setevalg. Har du lagt inn EuroBonus-nummeret på alle strekninger i appen? Det kan være grunnen til at du ikke får booket sete gratis.
Du kan prøve å kontakte kundeservice og be de legge inn ditt EB-nummer i FQTR på feeder, tipper det feltet står blankt. De glemmer ofte dette når man endrer/legger til legs ved å ringe inn.