Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har fått tilbud om å endre en billett til dagen før + motta en voucher på kr. 350,-. Er det noen som har erfaring med å ringe inn og spør om å endre billetten til en annen dag? Jeg skulle gjerne ha endret den, men ikke til dagen før.
    Screenshot_20251010_190108_SAS.jpg
     
  2. Preference

    Preference EBD

    Innlegg:
    1,110
    Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er motsatt av alle andre nordmenn der, poengterer det gjerne ved behov :p:D Men på alle mine flights som Diamant i år (4 stk) så har de bare spurt meg hva jeg vil ha, og delt ut til meg og mine medreisende uten å stille noe som helst spørsmål om betaling eller status. Var ganske åpenbart at de hadde en oversikt ett sted, for de spurte bare noen her og der, og selvfølgelig flest på nødutgangen.
     
    AirMags, EndreD, Flyrlavt and 2 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    16,178
    Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært Diamant siden 2015 og det hører med til unntakene at jeg har måttet si at jeg er diamant og jeg ikke huske at jeg har måttet vise kortet.
    Men hva vet jeg, jeg har jo sluttet å fly .....
    Derimot synes jeg det er kleint når purser kommet langt bak til nødutgang setet og hilser og ønsker meg velkommen tilbake .... "si bare fra hvis det skulle være noe!"
     
  4. Jon_Noj

    Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever også at de stort sett vet. På en tur nylig så jeg at hun ble usikker på om hun skulle ta betalt eller ikke så jeg viste diskre status i SAS-appen på mobilen jeg satt med. Da sa hun "ja, jeg visste at en av dere satt her et sted" :)

    Men jeg har også opplevd at de som serverer i Plus ikke visste, og ville ha betalt for ekstra drikke ("syden-rute"), men de var generelt helt elendige på service og forsvant raskest mulig bak gardinen og ble der hele veien, på en 4 timer flight..
     
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,432
    Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Det er merket på seteoversikten de har på paden hvem som er EBD/P. Har observert at crew som er "på" har en gjennomgang før servering hvor de sitter, ev. har paden med oversikten med i trallen. Mens andre crew som du sier ikke har sjekket noe på forhånd. Som regel holder det å si jeg er diamond hvis de begynner å trykke på kortmaskin, slipper å åpne SAS-appen.
     
    EndreD liker dette
  6. Jon_Noj

    Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Litt morsom historie: Satt i økonomi og når vognen kom ba jeg om rødvin, fikk det og hun gikk videre til neste mann, full kontroll på at jeg var Diamant. Han ba også om noe og drikke og hun ba han om betalingskort, da sa han "men han betalte ikke" (ja, faktisk..) og flyvertinnen annonserte strengt "Sir, he is a Diamond customer" :)
     
    vippern, Cumulus, Kalsnes and 23 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er vel sånn ca 1/3 har blitt spurt og 2/3 så har de visst.
     
  8. McBuljo

    McBuljo Veteran

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    Ufint av medpassasjeren som forsøke å kaste deg under (air)bussen. Skulle han betale, så skulle jaggu alle andre bla opp også.. :p
     
    Cumulus and Jon_Noj like this.
  9. PederFTime

    PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Opplevde noe liknende forrige uke på en kort TRD-OSL tur, der jeg ble spurt om drikke, og tok en cola zero. Etterpå spurte en ung gutt som satt ved siden av meg om en fanta, og faren forventet ikke at betalingsautomaten skulle komme opp så de måtte avslå drikken. Etter purser hadde gått forbi oss, spurte jeg om en ekstra fanta fra flyverten som dyttet trallen, og ga den i skjul til gutten like etter.

    I ny og ne hender det at man sitter med hyggelige folk, og da «spanderer» jeg oftest noe å drikke til dem og (dog flere som ikke skjønner at det er gratis, og sier at de ikke trenger noe hehe).
     
  10. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    247
    Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Same day endre flight hjem. Skal fra LHR tol OSL, med baggasje, via CPH. Det er også en del som går OSL - LHR direkte samme dag. Mulig å få til det? Eller må jeg bite i det sure eplet og betale for ombookingen?
    Er bonustur OSL-CUN, btw.
     
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    2,133
    Bonuspoeng:
    93
    Kom inn til OSL med et forsinket fly fra JFK i dagmorges, og nådde akkurat ikke flyet videre til HAU (mener selv jeg hadde nådd det om vi hadde fått muligheten, men det er en annen sak).

    Neste fly til HAU gikk i 2-tiden, men ble heller booket om på et overbooket bergensfly (de ba folk om å stå over), deretter videre til Hau og hjemme 11:30 i stedet for 16:00.

    Kan aldri tenke meg dette hadde blitt resultatet uten status.

    Når det er nevnt er bagasjen igjen i Bergen. :rolleyes:
     
    vippern, JonathanI, EndreD and 11 others like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,716
    Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    De lager mye rote-logistikk for seg selv.

    Men smart måte å selge flere billetter til (antatt) høyere pris enn bare +350 kr...
     
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Senior Medlem

    Innlegg:
    699
    Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har ikke jeg vært diamant mer enn et par måneder, men kun første gang (familien på vei til Alicante) viste jeg appen. Alle andre flighter har de visst at en eller annen på raden har vært diamant og da har det gått uten spørsmål.
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,800
    Likes mottatt:
    28,263
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha lest at dersom man har en enveisbonusreise, kan man legge til returreisen selv om det ikke er tilgjengelige bonusbilletter. Er dette en Diamant-fordel? Og om det stemmer, antar jeg at returen da kun tilbys i Go, uavhengig av hvilken klasse utreisen er bestilt i?
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,391
    Likes mottatt:
    115,762
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, det stemmer ikke.
    Kundeservice KAN åpne seter, men det er ingen offisiell fordel og noe som hører til skjeldenhetene.
     
    Norwegian_Traveller and Maggie like this.
  16. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer det, tidligere – da det stort sett alltid var mulig å finne bonusreiser uten store problemer – hendte det ofte at kundeservice åpnet seter for Diamant-medlemmer som en uoffisiell fordel.
    Etter innføringen av SkyTeam og endringsgebyret som skulle "forbedre tilgjengeligheten", har det derimot blitt nærmest umulig å finne noe som helst.
    Den praksisen forsvant samtidig.
     
    EndreD and Maggie like this.
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Får i første omgang mulighet til å velge melllom alle flighter lhr-osl i morgen for same day flight change, men får beskjed om at ombooking failed. Antagelig er det fullt, men kan det også være en it-glitch siden muligheten kommer opp i første omgang? Mulig å booke om på nett, eller bare i app?
     
  18. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel kanskje litt sent, men et søk i Expertflyer viser hvorvidt det er ledig eller ikke. Det burde være nok plasser både foran og bak gardinen til å bytte, kanskje med unntak av SK811.
    upload_2025-11-2_8-32-57.png
     
    kongenamundsen liker dette
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    2,055
    Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja, da kom aller første Courtesy Upgrade for min del, fra Plus til Business til SFO. Tidligere hatt noen op-ups på short haul men aldri CU på mail. Heftig live budrunde som jeg ikke deltok på, var nr 20 fikk jeg beskjed om kvelden før og de solgte 6 seter i C. Bud avvist på morgenen, så på flyet til CPH kom CU mailen. Meget overraskende da de tidligere fortalte meg at jeg var nr 20 i budkø (med ukjente algoritmer) at de ville hedre en stakkars EBD som aldri har fått det før.

    Jeg må si det ble god stemning for min del, og slikt går langt hva gjelder lojalitet. Hadde vurdert å gjøre ting litt annerledes fremover etter et hyggelig første år med rekval av Senator, men ser at jeg også bør beholde EBD uansett. Med rykter om Lifetime EBD på trappene neste år er det også enda mer aktuelt.
     
    Lillegutt, Kalsnes, McBuljo and 13 others like this.
  20. obay

    obay Veteran

    Innlegg:
    1,677
    Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Aner ikke om dette var en "premium" fordel eller tilfeldighet, men i dag var det strålende hjelp fra en svensk/finsk agent.

    På sas (både vanlig sas award og allianse) var det ledig award med melkeruta TRD-OSL-CPH. Dvs ingen ledige direkte avganger til CPH med de 2 flightene som evt hadde passet. Fortalte greia og at at jeg hadde funnet en mulighet. Agenten forslo heller direkte TRD-CPH med minst mulig layover. Ble litt paff at han fant (eller åpnet?) men slo til sporenstreks.

    Tilfeldigvis eller har de mulighet til å åpne om en bruker kodeordet "feederflight"?
     

Del denne siden