Du kan skjule nummeret ditt for et enkelt anrop ved å taste inn #31# foran telefonnummeret du vil ringe
Testet nå som EBG. Uten bruk av #31# og påfølgende tasting av EB-nummer måtte jeg igjennom mange tastevalg og fikk beskjed om lang kø på telefon, dog med mulighet for callback. Prøvde med #31# og tastet nummer, da forsvant valgene, og telefonen ble besvart ila 2-3 minutter. Callback fra den første samtalen ringte tilbake ca 20 minutter etter det igjen, så åpenbart at for de som ikke lenger får premium kunde-beskjeden så bør man ringe inn med skjult nummer og manuelt legge til EB-nr.
Har sett det omtalt før, men fikk for første gang beskjed denne uken på telefon med SAS at leg-for-leg bestillinger nå kun gjelder på diamanter. Det er en fordel jeg virkelig vil strekke meg for å opprettholde diamant for. Uten mulighet for å bestille leg-for-leg vil en bare kunne bestille det en finner på partner søkemotoren til SAS. Å legge til feeders for 150 kroner vil fremdeles være tilgjengelig for alle EB-medlemmer. Ikke mindre er kundeservicen på diamant-telefonen blitt 100%. De svarer med en gang, kan faget sitt, ser løsninger, er fleksible. Ja, 100%! Surt for de som ikke er diamant, men virkelig en fordel for oss som er diamanter.
Akkurat dette er jeg ikke enig i. Det er bare noen dager siden «diamant-telefonen» brukte 40 (!) minutter på å kansellere en innenriks poengreise som jeg ikke kunne ordne selv online. Ikke svarte de med en gang heller. Det er i beste fall variabel hjelp å få fra den kanten også dessverre, er min erfaring.
Var dette en engelskspråklig agent? Min erfaring er at de skandinaviske (in-house?) er de flinkeste, men noen ganger (sikker ved lang kø) så kan man også bli satt over til engelskspråklige agenter. Her har jeg mer blandede erfaringer. Den største nedsiden med å ta ting på telefon er at det virker som at alt tar ganske lang tid, til tross for at agentene virker til å ha god kontroll på jobben sin.
Enig i at diamantsupporten har blitt 100%. Skulle feks endre en flight fra eko til biz. Avreise var om 48t. Sier til den engelskspråklige agenten som var meget kompetent at det er viktig at back-office billetterer billettene raskt ettersom reisen er om 48t hvorpå hun svarer; I am the back-office Hun kunne utstede billettene selv der og da.
Nei, det var faktisk en norskspråklig agent denne gangen, om enn litt gebrokken. Kan hende jeg bare var uheldig da. Jeg fikk faktisk valg (og oppfordring) underveis mens jeg venta på svar, om å velge engelskspråklig da det ville medføre kortere ventetid, og valgte da det alternativet, men endte likevel opp med en norskspråklig agent etter noen minutter. Og da ringte jeg EBD "hotline" direkte fra appen.
Skal man dømme etter ventetid og kompetansenivå på agenten så høres det ut som SAS-telefonen ikke klarte å sende deg til Diamant-support i det hele tatt
Ja, har tenkt i de samme banene selv. Vet det er flere som har rapportert ulik erfaring med å ringe EBD "hotline" direkte fra appen i det siste. Noen må gjennom en meny med diverse tastevalg, noen kan/må taste inn EB-nummer, noen får svar fra engelskspråklige og andre fra skandinavisktalende, så det kan absolutt være det som har skjedd. Skal sende en e-post til EBD support nå om en annen sak som ikke haster, så får jeg se hvordan opplevelsen blir der (tidligere erfaringer derfra har også vært veldig varierende for meg).
Snarveien i appen går til samme telefonnummer uansett status. Hvilken kø man havner i avhenger av hvorvidt status er koblet riktig i telefonsystemet.
Kan anbefale diamant-chatten i appen. Virker som den kobles direkte til in-house premium support, i hvert fall i kontortid.
Om dette stemmer så er det bare å dra frem vinkelsliperen og kappe elite i to for alle uten diamant. Da vil det jo også bli umulig for alle uten diamant å booke open jaw?
Open jaw er ikke leg-for-leg, så finner man to enveis til og fra forskjellige flyplasser kan man mest sannsynlig ringe inn og få booket disse som open jaw. Men hvis man også trenger feeders blir det kanskje verre siden dette ofte innebærer å booke en reverse open jaw først og så legge til feeders. Og man kan jo ikke ha åpning i begge ender Men ja.. enig i at Elite begynner å bli et nisjekort
Jeg fikk bekreftet at alle kan ringe inn for open jaw. Jeg stilte ikke spørsmålet om hvordan det kan løses med feeders, men om du finner f.eks. t/r CDG med open jaw desitnasjon så kan alle ringe inn. Nytt nå var at jeg ikke fikk legge til feeders i økonomi i samme runde som selve business-bookingen. Jeg måtte legge på, for så å ringe inn på nytt, slik at de «fikk åpnet en ny sak». Det kan gjøre open-jaw mer utfordrende om det er destinasjonen som er open.
Har jeg misforstått eller er det en fordel som har blitt forbedret bort ettersom jeg har bestilt billetter for mor og far booket med min konto, men likevel får jeg ikke valgt gratis seteplass? Står det koster 219 kr å velge sete pr vei pr pers. Jeg flyr ikke med de på denne reisen og de er bare sølv og medlem akkurat nå.
Antar at det er bonusbilletter du skulle bestille siden denne fordelen kun gjelder da. Sist jeg bestilte bonusbilletter for andre så ville systemet til SAS ha penger under bestilling, men jeg fikk valgt seter gratis i mine bestillinger etterpå. Classic SAS IT der altså