Oppgradetert på CPH OSL i går, plutselig var sete forandret i appen ved boarding. Ingen ny lapp ved gate. Kom noen fortumlete reisende litt etterpå og ville ha tilbake sete sitt, dem hadde heller ikke fått beskjed om at rad 7 nå var biz...
Eneste som funker med SAS, uavhengig av status men det hjelper å ha minimum EBG, er telefon. Da kan du HUCA når du skjønner at agenten ikke skjønner noe som helst. På chat kan det ta 3 timer å finne ut det samme. På telefon er jalla agent synlig etter max 10 minutter og som regel langt fortere
Starter året med oppgradering fra 11C til 1C til CDG. Mistenker det først og fremst er pga fullt fly og noen måtte flyttes frem. Hyggelig uansett. La det bli en trend for 226.
Dette har jeg glemt... er det sånn at man kan gi bort et (gull)kort i opptjeningsperioden og et nytt når man bikker inn i neste periode som allerede kvalifisert diamant? Ble diamant ved månedsskiftet, perioden min nullstilles 1. februar.
Nei. SAS endret det for noen år siden til at man får gi bort ett gullkort (og sølvkort) for hver gang man kvalifiserer
Hmm. Er EBD, og har en en premium flex-billett i dag. Normalt sett burde det nå kommet opp "Same day change of flight" i appen, men det kommer bare en "change flight", som feiler fordi det "ikke finnes noen ledige billetter i min prisklasse". Dette er en retur-billett, tur i går lot seg flytte som vanlig. Er dette SAS IT? Bug?
Fint du spør, for jeg har samme problem i dag, og lurte på om det bare gjaldt meg, men da er sjansen stor for at det er en generell feil: Var naiv nok til å ringe, siden det står at man skal ta kontakt. Selv om jeg leste opp teksten til agenten, og forklarte at dette er en ny feilmelding, nektet han å hjelpe meg utover å tilby "vanlig" endring med full gebyrbelastning.
Ja, det er akkurat denne meldingen jeg får. Jaja, får stikke i loungen på OSL og fikse da. Det går jo det også. Oppdatering nå 11.33: Er på plass igjen. Ting fungerer som normalt.
x2 upgrade forrige uke, samme rute begge legs, trolig stappefulle fly. fikk oppleve SAS biz som hadde ikke ledig sete ved siden av (2-seter), men god mat og sjampis
Tydeligvis litt eterslep på Diamandmailen nå. Sendte en enkel henvendelse for noen dager siden om å få booket chamapgne på flight cph-yyz i premium, men ikke fått svar ettertre dager. Får overleve med øl og vin.
Sendte mail på mandag ang registrering av status i FQTV på en booking. Ingen svar. Ringte inn i dag og fikk en hyggelig herremann. 'Vi har dessverre litt backlog på epost'. Han hjalp meg med en gang. 'Kan jeg avslutte saken på eposten uten å sende deg en epost?' spurte han pent. Selvfølgelig sa jeg. Takk og farvel. Burde kanskje ringt i første omgang, men det hastet ikke og tenkte jeg ikke skulle belaste telefonen for mye med trivielle ting... Men er drøyt når det en så enkel sak tar mer enn 4 dager å få løst per epost og kun 3 min per tlf.
Hva er sjansen for at agentene friselger seter for EBD om dagen? Det er ledig CPH-ORD, men ikke SVG-CPH, verken direkte eller via Oslo. Kan fint ha økonomi til/fra CPH. snakk om for to pers
BHX–CPH, kveldens siste flight. Da flyverten måtte åpne en flaske champagne for én enkelt passasjer på Business, sporet han meg opp. Han ville nødig tømme ut en nesten full flaske og lurte på om jeg ville hjelpe til. Det endte med tre påfyll før jeg til slutt måtte takke pent nei til mer. Snakk om god utnyttelse av edle dråper!
Enkelt og greit skulle jeg og Jr fått 11000 nivåpoeng hver (pga julekalenderen) på OSL-CPH-DUS-CPH-OSL. Men pga kansellert fly DUS-CPH hjem ble vi booket om med Eurowings til ARN, og SK til OSL. Med ny vunnet diamantstatus etter 6 mnd i gullavdelingen, sendte jeg en mail til diamant mailen tidligere i uken for å få godskrevet opprinnelige rute. Det ordnet seg sånn delvis. I stedet for business flex A, hadde de lagt inn business A som er 500 mindre nivå poeng enn business flex A. Altså 1000 mindre med julekalenderen. Sendte en ny mail for å få det korrigert, og her har det virkelig godt i krøll for en ansatt. 2x DUS-CPH + DUS-ARN 2g biofuel ble det også, kjøpte en før hjemreise på t/r billett. Så mitt regnestykke er at vi har fått 3k nivåpoeng for mye. Turen endte da med at vi fikk 28k nivå poeng og 43375 bonuspoeng totalt på meg og jr. Ikke at de ekstra nivå poengene spiller noen rolle for meg, men for jr gjør det det. Valgets kval: Skal man si fra og kanskje få en stjerne i boken, eller skal vi la det ligge? Diamant mailen ordnet dette fra mandag kl 18:50 til fredag kl 10:47. Ekstra service er alltid kjekt
Det er litt som med småbeløp mellom venner, i det lange løp jevner det seg ut, og hvem har vel tid til å finregne på alt?
Det er ikke alltid jeg mener sas leverer på det jeg har krav på, og ender med å la det ligge. For det er begrenset hvor mye jeg orker å bruke av tid på slikt. Og. Noen ganger så går man i pluss. Oftest med reruting av bonus som blir revenue. Er ikke i nærheten av å skamme meg over å sitte stille i båten. Og har ingen tro på at man for noe goodwill som kan brukes til noe. K
+1. Har også noen poeng tilgode som jeg ikke orker å kjøre en lang runde på. Så helt ok at du får dem @kjeeli
Hva er diamantservice? Denne bør leses som en betraktning og kanskje et hjertesukk mer enn kritikk. Men hva er diamantservice og hvilke fordeler gir det egentlig? Ja, det er jo kjekt med 75% flere bonuspoeng. Samme med gratis drikke i økonomi. Og så er same day change of flight helt gull. Men hva er diamantservice sånn egentlig? Jeg må innrømme jeg savner tiden da Vibeke og gjengen virkelig ga premiumservice til både gull- og diamant medlemmer. De fikset ting, småting, større ting og du følte deg godt ivaretatt. Selv om de ikke kunne ordne alt, så ble du hørt og de prøvde, sjekket og kom med en kompetent tilbakemelding. Nå er det stort sett nei å få. Eller «tyvärr» og «computer says no». På telefon leser en stemme opp «takk for at du er premiumkunde hos SAS» men det er ikke mye premium kundeservice lenger. De fleste jeg har snakket med på telefon, selv på dagtid, har svært lav kompetanse, og har heller ikke mandat til å gjøre en eneste ting. De fleste telefonsamtaler ender med uforrettet sak. E-posten er jo ubrukelig. Det som før var en glimrende måte å være i kontakt med de beste kunderådgiverne er nok blitt som en chatrobot som kan svare på en begrenset mengde spørsmål og som ikke har myndighet til noe. Jeg har ikke noe behov for anerkjennelse for statusen, men samtidig har det vært svært interessant å se hvordan en del andre selskaper anerkjenner status. På mine to langturer de siste helgene har jeg henvendt meg til folk ved serviceskranker, transferskranker, innsjekk og gate. Noen av dem har fått spørsmål der status kunne vært en del av svaret. Eller påvirket hvordan jeg ble møtt og besvart. Kun én sjekket eventuell status. Og det er mer status å ha status på short haul enn long haul, virker det som. Min konklusjon er at det som driver meg for å opprettholde diamant videre er same day change of flight, og egentlig bare det. Det andre er nice to have. Nå er jeg kvalifisert for ett år til, men jeg er sannelig ikke sikker på om det er verdt det utover det.
Hør hør. Savner Vibeke! Men det er noen lyspunkter innimellom. Da flyet vårt ble kansellert mens vi var på CPH for en uke siden, så var det veldig digg å slippe å stå i kø med alle de andre som sto der. Og vi ble booket om før det hadde gått 5 minutter fra melding om kansellering. Flyet sto fortsatt ikke som kansellert på tavlen. For meg er også det at poeng ikke går ut på dato ganske viktig. Iallfall nå når man har MYE poeng som ikke er så alt for enkelt å bruke. Det må sies at nå mangler jeg 4400 poeng for å bli LTD (om det blir lansert snart?), så jeg kommer nok til å skaffe meg de poengene uansett. Ikke veldig vanskelig å bli EBD, egentlig.