Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,127
    Bonuspoeng:
    183
    Opplever det ofte. 60-70% av flyvningene i år ( ca 30 av dem så langt). Rutene er ofte OSL-BGO t/r og OSL-AES t/r. Softblock med same day change er i mine øyne de beste fordelene.

Lnbre liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,851
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her også, mens jeg fløy masse innenlands og var EBD.

Sluttet med begge deler for minst ett år siden nå :p

3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,959
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, men så sjekker jeg jo også setekartet meget hyppig helt frem til ombordstigning og flytter meg rundt i tilfelle ikke ledig...

tobeornot999 and DJasko like this.
  4. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    I dag hadde jeg en snodig greie.

Hadde booket BGO-KRS-BGO (via OSL) i helgen som TPC Premium (klasse P). Skulle fly KRS-OSL-BGO i morgen. 19:00-19:50 på KRS-OSL, og 20:35-21:30 på OSL-BGO. Fikk melding i kveld 20:02 at OSL-BGO var kansellert. 20:03 fikk jeg melding om at jeg var booket om på en tidligere avgang. Som går 19:35, som da er 15 minutter før jeg lander fra KRS…. datasystemet til SAS har tydeligvis en tidsmaskin:

IMG_3959.jpeg

Ringte til diamantsupport, fikk en engelsktalende agent ganske kjapt (midt i en pinsehelg, så er vel ingen skandinaviske i det hele tatt?). Hun stusset også litt på ombookingen.

Men hun sjekket litt, og tilbudte tur på Widerøe direkte KRS-BGO 15:30. Hun forsikret meg også at jeg skulle få poengutbetaling som om jeg reiste på original rute (dette var nytt for meg at var en mulighet når de booker oss inn på andre non-partner selskaper).

Satt meg på hold, og der ble jeg værende i 10+ minutter, og deretter ble det lagt på (eller brutt). Ringte tilbake, og fikk snakke med en annen. Da var ikke Widerøe en opsjon lenger, siden de kun hadde ledige økonomi-billetter (og ombooking MÅ være samme klasse, i følge henne).

Ba henne om å beholde OSL-BGO 19:35-20:30, og booke meg på KRS-OSL 15:50-16:40. Dette var også HELT umulig, da det kun var «business» ledig (klasse C). Jeg trodde «alt» rundt business var fjernet på innenlands, men mulig det bare er meg som har misforstått? Virker uansett veldig rart. Hun hadde kun opsjon på noe 06-something på morgenen, eller dagen etter.

Var ledig på hele reisen som TPC Premium (men det dukker opp som C etter bestilling, så hun hadde sånn sett «rett» at det var P vs. C). Bestilte bare dette, så får jeg krangle med de når noen skandinaviske folk er tilbake igjen på kontoret.

Edit: Fikk kvittering på utreisen nå. Der er det bookingklasse B (ikke P som nettsiden sa). Nå er vel både B og P samme (Premium Economy), mens C i denne kontekst kanskje er «full-fare» (selv om det også i praksis er «Premium Economy»). Virker uansett rart at support tilbyr kjøp av billett fra konkurrent, men ikke fiksing innenfor samme kategori (både B, P og C i denne kontekst er jo i praksis «Premium Economy»).

Last edited: 25. mai 2026
  5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,314
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er et kjempeeksempel på hvor lite pragmatisk det kan være. Hadde SAS gitt tilstrekkelige fullmakter til sine ansatte burde dette vært løst med at du ble booket om til WF eller at billettklasse ikke skaper krøll så lenge kabinklasse er den samme.

f1y and kongenamundsen like this.
  6. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, dette koster de mer i både tid/merarbeid og penger, enn om de bare kunne løst det der-og-da på telefon. Snakket med en svenske i dag, og hun bare ristet på hodet og beklaget så meget. Siden begge bestillingene allerede er effektuert/betalt, ble eneste løsning å sende inn et claim.

7. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Og der var claim godkjent/trykket gjennom. Så de skal ha for å være "på ballen" (sammenliknet med mange andre claims som gjerne blir liggende i mange uker/måneder).

kongenamundsen liker dette
  8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,388
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte epost til diamantsupport hvor jeg ba om ORC pga IRROPS og ombooking til ikke-skyteam flyvning. Fikk svar (og poeng på konto) i underkant av ti minutter etterpå.

De kan hvis de vil.

Cumulus, obay and btm like this.
  9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,314
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en irrops i april hvor SAS kansellerte pga vær. De ville ikke booke meg om til DY, men heller ha meg på hotell og fly meg morgenen etter. Jeg booket egen billett med DY og fikk SAS-billetten refundert. I dette tilfellet ville de ikke gi meg poeng for flyvningen jeg hadde intensjoner om å ta.

btm liker dette
  10. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her! Tok riktignok en dag før jeg fikk svar, men til gjengjeld fikk jeg beholde poeng for en ekstra flight jeg måtte ta på grunn av ombooking.

Fikk også EU 261 kompensasjon uten krangling, fikk ikke en gang svar, bare penger på konto..

Del denne siden