Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,224
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skryter "aldri" av SAS, og synes de generelt får til lite.

Men akkurat re-routing er de veldig gode på etter min erfaring også. SMS og konkret ny rute ordnet nesten før man rekker å tenke det selv.

...i bunn og grunn skal re-routing helst ikke skje, da :p

Norwegian_Traveller liker dette
  2. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    521
    Bonuspoeng:
    93
    Diamant-gjengen litt opptatt om dagen mon tro? Sendte epost til dem i forrige uke, og har ikke fått svar enda.
    Har en bestilling til DXB via AMS som jeg ikke får valgt seter på. Prøvde å slette EB for å legge inn igjen (har hjulpet før), men den godtar ikke mitt EB i hverken format kun tall, EB eller EBD når jeg skal legge tilbake. Får ikke lagt inn via KLM-app heller.

Ringte dem i går, og de sa da at de hadde fått lagt inn nummer på begge personene i bestillingen.
    Går inn på bestillingen nå via SAS (og KLM), og nå ligger ingen EB inne på noen av oss..

Må vel ringe igjen da. De svarer heldigvis kjapt på telefon om ikke annet, men litt skuffende "kvalitet" på service denne gangen.

3. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    28
    Må si at gårsdagen var en Diamant-preget dag. Ankom CPH rundt kl. 13 (mye regnvær i den danske hovedstaden og to møter kansellert) så tenkte å prøve å komme med et tidligere fly til TRD. Jeg hadde egentlig plass på flyet som gikk kl. 23 om kvelden, men oppdaget et annet fly kl. 17:25. Gikk så til transferdesken som informerte om stappfullt fly (faktisk overbooket), men likevel klarte de å skvise plass til meg. "Vi fikser alltid plass for Diamantene våre, hvertfall når jeg er på jobb! Vi setter stor pirs på din lojalitet og at du velger SAS". Supert! Så da var det tilbake til loungen og soveværelset.

Boarder så flyet. Purser kommer bak til meg etter boarding, hilser og ønsker meg velkommen tilbake med en flaske vann, og legger til "Jeg tok meg friheten til å endre setet ditt (20A) til nødutgang, håper det går fint. Vi trenger en erfaren wing-man der" og lo litt. Det var visstnok en eldre dame som ikke kunne sitte der, så noen måtte bytte med henne. Oppe i luften fortsatte den hyggelige stemningen, og hun beklaget for hvor gammelt CRJ flyet var, og skylder på at det har vært i Lufthansa sine hender tidligere. Bordet ved armlenet fungerte ikke, så purser kom innom flere ganger og ga meg (uoppfordret) påfyll av snacks (chips, nøtter, sjokolade, muffins og gummibjørner) i tillegg til diverse drikke, uten at jeg nødvendigvis spurte om noe mer enn én ipa og cola zero første gangen. Var mye snacks jeg ikke rakk å åpne før flyturen var slutt, så resten ble med hjem. En god start på uken!

Flymunda, Kristian, Liza and 28 others like this.
  4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Er på MR-dagstur til LHR, og reiser på det billigste man kan finne av billett. Ble akkurat oppgradert til «business» på veien tilbake til ARN. :)

OyvindN, Kristian, Lillegutt and 10 others like this.
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,505
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra service hos kunderservice i dag, skulle booke reise men retur var ikkje tilgjengelig (ghost) spurte om ho kunne ringe meg opp igjen. Ringte tilbake og hadde uoppfordra prøvd alle mulige kombinasjoner, også flyplasser i nærheten. Veldig imponert over velviljen sjølv om booking ikkje gikk i boks heilt enda.

OyvindN, Lillegutt, AirMags and 10 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,301
    Bonuspoeng:
    183
    Var på tur GDN-CPH-BGO-TRD på søndag. Kun håndbagasje.
    Fra CPH går det et fly direkte til TRD i samme tidsrommet som flyet til BGO. BGO var forsinket og alle seter i økonomi var opptatte. Hadde god tid på å bytte fly på BGO, så forsinkelsen var ingen problem. TRD flyet var bookbar og hadde minst 5 ledige seter ifølge SAS appen.
    Tok derfor en tur til transfer senter og spurte pent om vi kanskje kunne bli med på direkteflyet. Kjempetrivelig mann i skranken, som var velvillig til å hjelpe, men fikk nei fra (det jeg antar er) en overordnet... så gikk han til en annen (også?) overordnet og prøvde igjen men fikk også nei der. Sto ikke på innsatsen i alle fall, og jeg vet at å bytte to legs til en ikke er en diamantfordel (noe jeg innledet med) så absolutt ingen sure miner her.

På vei til gate ble først jeg oppgradert, og noen minutter senere fruen også. Flyet var 100% fullt og er usikker på om noen måtte stå igjen ved gate.
    En oppgradering på en light billett tror jeg ikke at jeg har opplevd før, men jeg flyr sjeldent light.

Teknolai, OyvindN, Kristian and 7 others like this.
  7. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    585
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr nesten utelukkende light og blir oppgradert ganske så ofte. Litt for ofte etter min egen mening, da det ofte blir fra nødutgang til midtsete i "Premium". Da blir det omvei via skranken for å forklare at det ikke er noen oppgradering for diamant, med mindre jeg har et eksepsjonelt behov for en pose nøtter, og at jeg gjerne vil ha min opprinnelige plass tilbake, så kan de heller gi oppgraderingen til en som setter mer pris på den. Der skal de ha for at de stort sett fikser (eller finner noe annet enn midtsete).

AirMags, Teknolai, OyvindN and 7 others like this.

Del denne siden