Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Funker tydeligvis på 2 stjerner også, siden det var det jeg ga.
    Kanskje jeg skal begynne med 1 for å være sikker

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,870
    Bonuspoeng:
    183
    For å være litt kontrær, er ikke den feedback-forespørselen for den spesifikke flighten og hvordan man opplevde det ombord? Jeg tenker det først og fremst går på KPI-er som ombordpersonalet måles på, og hvis de ser at det kommer mye "støy" inn i disse datasettene fordi det rapporteres lav score og feedbacken handler om EB-poeng, så tenker jeg det kan virke mot sin hensikt og kanskje også filtreres bort.

I mitt hode er poengopptjening noe som er en overordnet SAS/EB/strategi-beslutning, og ikke flightspesifikt, og da finnes det kanskje andre mer egnede måter å gi tilbakemelding om at man synes man får for få poeng.

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    For dere som har tilbakemeldinger om EuroBonus er det bare å google seg frem til navnene på de som jobber med dette og sende dem en e-post. SAS opererer med [email protected]
    Hadde jeg sittet i en slik posisjon og fått en saklig e-post hadde jeg nok i det minste lest den.

4. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens rett det du skriver, men når SAS effektivt har fjernet de korrekte kanaler for slikt, så blir det løsningen.

Edit:
    Å måtte google seg frem til personlig epost til de som kanskje kan ha med dette å gjøre, som foreslått ovenfor, er ikke aktuelt.
    Når SAS har gjort seg så innih.....e utilgjengelige for kritikk og innspill som de har, så får de jaggu finne seg i at man bruker bakveier.

Edit 2:
    Når man får spørreundersøkelsen etter man har gitt lav score i appen er det grei anledning til å spesifisere tilbakemelding innenfor flere tema, både møkkete flykabin, matrester i seter og på bord, crew som helst tilbringer mesteparten av tiden bak en gardin osv., samt også hvordan man mener SAS tar vare på sine stamkunder.
    Om SAS gjeninnfører en kanal for ris og ros som ikke er flightspesifikk, så bruker jeg gjerne den, men slik vil de altså ikke ha det.

Last edited: 08. aug 2025
  5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Leser stadig om noen erfaringer med blokkert midtsete som diamant, så jeg har vært nysgjerrig på å sjekke dette ut på vår flyvning hjem fra Syden nå til helgen. Dessverre tyder alt på at flyet er fullt (og sikkert overbooket), da det ikke har vært mulig å kjøpe billetter til flyvningen de siste dagene. Vi reiser på tre seter: to voksne, et barn og en infant på fang. Minsten er blitt ganske så aktiv, så det ledige midtsetet på vei ned i Plus fikk høy verdi. Jeg valgte opprinnelig 5ABC, men vurderte å velge 5ABD (meg i D) for å se om vi fikk 5E for oss selv også. Jeg er klar over at man fram til innsjekk åpner ikke bør bruke setekartet i appen som et tegn på at man får et ledig nabosete, men når jeg likevel forsøker meg fram så observerer jeg en finurlighet.

Opprinnelig setereservasjon: Vi har 5ABC, 5DEF er ledig
    Hypotetisk setereservasjon: Vi har 5ABD, kun 5C er ledig

Altså virker det som at meg (EBD) med infant på fang plutselig låser to naboseter, og ikke bare et? Jeg forsøker å bytte meg tilbake til 5C, og da blir 5DEF ledige igjen. Siden flyet mest sannsynlig er fullbooket, kommer nok ikke blokken til å fungere uansett. Jeg blir sikkert å bytte sete med 5C, om hen går med på det. Det er likevel interessant hvordan algoritmene kan slå ut. Her trengs det nok litt mer empriri :p

PS: med kun to rader i Plus som er åpnet til nå blir det spennende å se om noen/vi får gjennomslag for oppgraderingsbudet vårt. Igjen hadde det vært interessant å vite hvordan algoritmene er bygget opp for å få det til å gå opp. Ser neppe for meg at algoritmen vil tillate en ny Plus-rad i et fullt fly, med mindre de klarer å fylle hele raden. Og da bør vel algoritmen kreve litt mer mer enn 6 minimumsbud.

Teknolai and kongenamundsen like this.
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun tillatt med et infant per treseter. Denne logikken slår litt rart ut når du selv prøver å bytte plass, slik at naboseter blir grået ut når du allerede sitter der.

Vanlig seat block slår for øvrig inn tidligst 72 timer før avgang. Dette er ikke synlig når du med EBD slår opp setekartet, da setene kun blokkeres for de med lavere status.

PederFTime, Teknolai and btm like this.
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan observere blokkerte seter med setekartet på Awardfares etter innsjekk har startet. Ser flere ganger at en som sitter ved midtgang har fått begge de to setene ved siden av seg blokkert. Så mulig Diamant alltid får blokkert to så lenge det finnes plass? For jeg ser ikke egentlig for meg at begge de på flyvningen min i morgen har med seg infant, men det kan jeg jo kjapt se i morgen!

btm liker dette
  8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Ref hvordan dette oppleves i appen. Hadde to separate bookinger til OLB for meg (EBD)+1 (EBG). Jeg hadde booket oss på nødutgang D og F. Via min booking lå midtsetet som grønt (ledig), mens via min samboers booking lå dette grått (blokkert). Det endte også opp tomt.

btm, jgroneng and trygveat like this.
  9. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,996
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det som er forskjell før og etter 72 timer?

Jeg reiser stadig på fly sammen med andre som har egen booking og ikke har diamant eller gull. Både før og etter 72 timer før innsjekk kan de statusløse ikke velge setet ved siden av meg, det er grått i appen. Jeg (EBD) kan velge fritt.

Mitt inntrykk er at det kun blir tilgjengelig når det er fullt, at det blir delt ut av gate/sas til de som ikke har valgt sete og får tildelt ett ved innsjekk.

K

SK927 liker dette
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Basert på hvordan setekartene fremstår (her fra seats.aero) er det kun avganger innenfor de neste tre døgn som har blokkerte seter, dette stemmer også overens med informasjon om Theoretical Seating-modulen i BA-forumet på Flyertalk. Har dog sett det i effekt på long haul business på tidligere tidspunkt, mulig oppsettet varierer?

Screenshot From 2025-08-08 22-35-37.png
    Screenshot From 2025-08-08 22-36-39.png
    Screenshot From 2025-08-08 22-36-50.png
    Screenshot From 2025-08-08 22-36-21.png

Last edited: 09. aug 2025
    democomputer and Eddie47 like this.
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Endring samme dag, gjelder dette kun diamantmedlem eller også en annen person på samme booking?

12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Du endrer for alle reisende i samme booking

snus_mumrikken liker dette
  13. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med i utgangspunktet samme PNR, men ble splittet i 3 PNR pga bruk av CT?

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,318
    Bonuspoeng:
    293
    Da gjelder det bare for de som er på samme PNR.

mrt liker dette
  15. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg var redd for.:(

16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Bud for reiser med infant blir avvist

btm liker dette
  17. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan se ut som denne nye undersøkelsen blir sendt ut til alle nå. Jeg var ganske fornøyd med siste flight, gav dem 4 stjerner og fikk likevel undersøkelsen :)

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Diamant kan bestille bonus reise uten telefon gebyr. Men får jeg noe glede ut av det i følgende situasjon?
    Ønsker å bestille en bonusreise TOS CPH X (Europa), alt med SAS. Ser et par destinasjoner som er relevante i Europa og har ledig biz sete, men TOS CPH har kun Eco seter for poeng da.
    Klare kundeservice på telefon å legge sammen Eco og biz og trekke meg for rett antall poeng (fly premium) eller er det bare å glemme det prosjektet med en gang?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,318
    Bonuspoeng:
    293
    Er det opplest og vedtatt? Har det alltid vært sånn?

20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen bestillingsgebyrer for SAS-bonusreiser

Ingen gebyr når du bestiller bonusreiser via SAS Customer Service.

https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/

holmen liker dette

Del denne siden