Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,996
    Bonuspoeng:
    183
    Takk

Var da mer praktisk med den rett på «me»

K

Malmo liker dette
  2. Hupski

Hupski Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Sitter nå på SK931 til Los Angeles i Business. Hadde booket en revenuebillett i Plus, men før avgang fra Oslo fikk jeg en mail om at jeg var blitt oppgradert til Business. Dette er tydeligvis en ren courtesy upgrade, da verken Go, Plus eller Business er helt fulle. Jeg er diamant og reiser alene.

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Samme opplevelse her tidligere i mai, hvor det tikket inn epost om oppgradering like etter innsjekk i Oslo og reisefølget og jeg var flyttet frem fra rad 20 til rad 1. Har hørt andre lignende tilfeller i det siste. Svært velkomment om det er noe ny policy om å fylle opp businesskabinen med courtesy upgrades uavhengig av belegg lenger bak.

Liten strek i regningen var at reisefølgets spesialmåltid forsvant i prosessen, men det løste seg heldigvis tålig greit ombord.

4. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    994
    Bonuspoeng:
    93
    Overskriften på tråden er «Diamant service». Vil derfor minne om at alle med diamant-status fikk mail om deltagelse i Broløpet fra København til Sverige gjennom SAS Diamond.
    Noen av oss var kjappe og meldte oss på.

Det vi får er en slags VIP-pakke til Broløpet: SAS henter ut startnummer for oss; vi får frokost før løpet starter; egen transport til start og privat transport av tingene våre til målområdet; lunch etter løpet; en T-skjorte og selvsagt påmeldingsavgift. Dette betaler vi 4000 poeng for….og poengene er fortsatt ikke trukket fra kontoen. Jeg synes dette er en fin måte å vise diamant kunder at SAS setter pris på oss.

Vi kan gjerne legge ut bilder etter løpet. Regner med SAS stiller med heia-gjeng også

JonathanI, obay, Preference and 14 others like this.
  5. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke ofte for tiden, men til tross for at både mitt eget fly fra TRD-BGO og mine foreldres fly fra CPH-BGO senere på kvelden ble kansellert i dag (samme flymaskin?), så skal kundeservice få litt skryt (og noe kritikk).

Først gatepersonellet hos Widerøe, som fikk meg meg på første flight som boardet i det jeg fikk meldingen om at SAS hadde ombooket meg på en mye senere flight fra Trondheim. Skulle kanskje bare mangle, men ettersom det forsinket avgangen noe og det var over avgangstid, så ville nok noen tatt en "tyvärr".

For mine foreldres det var det stryk for SAS-personellet som tar seg av disruptions, for de sendte bare en SMS i det de boardet første leg i Barcelona med info om at de ikke fant hotell til dem og at de var booket om til dagen etterpå. Transferdesken var stengt og loungen tenkte de ikke på før det var for sent. Ikke veldig reisevante på annet enn charter, så fikk jeg en telefon kl 23 fra noen som hadde tenkt å sove på gulvet på flyplassen, da en eller annen SAS-dame de hadde funnet gående på vei hjem fra jobb hadde sagt at de ikke måtte booke dyre hotellrom for det fikk de ikke refundert.

Jeg fikset dem hotellrom på Comfort Hotellet på Kastrup, til 3600DKK, som SAS kan prøve seg på å ikke ta regningen på, men med flight 08.10 var det bare en tur innom for å snu egentlig og ikke veldig attraktivt. Ringte derfor diamantservice (selv om det i appen står at den stenger 19 om man prøver seg på hurtigvalget), og spurte om de kunne være behjelpelige med å booke om for mine foreldre. Det kunne de, og ikke bare det, da hun ikke fikk igjennom bookingen fordi de hadde sjekket inn bagasje, ringte hun flyplassen, fikk tracket bagasjen, ombooket og fått dem til å tagge på nytt. Det synes jeg var godt over hva jeg hadde forventet, så legger de listen der kan det være diamantstatusen kan være verdt det framover..

Ble litt mer kritikk enn forespeilet når jeg skrev innlegget, men enden var god (så får vi se om bagasjen faktisk dukker opp) ;)

Er det forresten noen måte jeg kan finne ut om det var samme flymaskin som skulle fly meg i dag som den som skulle fly dem fra Kastrup? Sånn just in case SAS prøver seg på noe ekstraordinært, og vi ble fortalt at det var teknisk feil?

wilco, AirMags, Teknolai and 8 others like this.
  6. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Fløy TRD - OSL i går, hadde Plus billett og samboeren min hadde Go. I motsetning til meg så er hun litt engstelig for å fly, så spørte ved skranken om vi kunne sitte sammen. Det var helt uaktuelt å få oppgradere hun, så jeg måtte få ny billett i Go. Når jeg spurte om snacks så ble jeg regelmessig skjelt ut, pga jeg hadde frasagt meg alle rettigheter når jeg valgte å bytte til Go. Har gjort dette tidligere og aldri vært noe problem, fikk også mindre bonuspoeng. Når man gjør en endring av hensyn til medreisende burde SAS møte med forståelse og fleksibilitet - ikke bortfalle av betalte fordeler. Meget skuffende Diamant-service. Er slik riktig praksis? I såfall burde de se nærmere på slik praksis..

magnusant liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,207
    Bonuspoeng:
    293
    Lett å tracke maskin bevegelser på Flightradar.

Inkludert planlagte bevegelser. Men bare så langt som flyselskapet har lagt det inn i forkant. Som regel ikke mer enn max 24t i forveien.

8. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    113
    Klarer ikke å forstå at du måtte "ned" til Go for å sitte sammen med henne. Var det så vanskelig å finne ledige plasser? 100% enig i at man skal få det man har betalt for, selv om man sitter på "feil" plass.

Dette er bare dårlige systemer og prosesser.

magnusant liker dette
  9. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Nei det forstår ikke jeg heller, Plus-cabinen var ca halvfull men det var ikke mulig å få henne i den cabinen, så jeg måtte «ned» i Go. Har ikke noe betydning om jeg sitter i Go eller Plus sånn sett, men jeg skal da få det jeg har betalt for. Føler jeg bare ble straffet for at jeg viste hensyn.

tobeornot999 liker dette
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Her høres det ut som at gate har booket om billetten din til Go, dvs. ingen rett på servering ombord og umulig for crew å verifisere hva du "egentlig" har betalt for. Med endret bookingklasse og poengopptjening har du kanskje også fått refundert et mellomlegg?

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg reiste på Travel Pas Unlimited prøvde jeg noen ganger å flytte meg bak til min kone som satt i Go .... det fikk de aldri til .....

12. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Tok skjermbildet av gamle boardingpasset og viste det, men bare motstand å få fra purseren. Jeg trodde jeg bare beholdt alle fordeler, men bare skifte sete for å sitte sammen. Skal høre med SAS om å få refundert et mellomlegg her.

13. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Helt utrolig

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    En gang på en flygning fra OSL til BGO kom purser til meg i 1D og spurte om jeg kunne tenke meg å flytte bak i Go fordi en flyredd passasjer trengte å sitte på Setet mitt!
    Selvfølgelig sa jeg, men jeg vil fortsatt ha både full servering..... jeg fikk det jeg ville ha fra trallen, rett før vi skulle lande kom purser bak til meg og spurte om jeg hadde fått det jeg ville ..

15. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde det, men den stoppet etter den flighten som ble kansellert, så da må de ha planlagt en teknisk feil... Så det var kommet opp igjen schedule for dagen etterpå, da fra TRD, så det kan virke som om det oppdaterer seg med det som faktisk ligger inne, men at historikken på hva flymaskinen egentlig skulle forsvinner når det settes opp nytt fly.

16. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    249
    Bonuspoeng:
    43
    Gøy!

Når fikk du den e-posten? Jeg fikk den ikke :(

17. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    994
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det var i februar.....Ble utsolgt etter 20 minutter.....SAS sitt arrangement var bra. Tipper vi var et par hundre som løp med SAS logo. Veldig kjekt å ha et eget serveringssted med mat og drikke etter løpet.
    Sjefen for EuroBonus var til stede, og vi fikk vite at det neste arrangementet blir København halvmaraton neste år. Så d gjelder det å være rask !!

https://www.facebook.com/share/v/1ZuEg6Ge5R/?mibextid=wwXIfr

EndreD, Preference and obay like this.
  18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy OSL-LHR i går. Hadde booket Go Light ettersom EBD status gir meg alt jeg trenger. Hadde booket sete ved nødutgang slik jeg alltid gjør. Rett før avgang ser jeg at jeg er oppgradert til SAS Plus og flyttet frem til rad 6. Jeg ville heller sittet ved nødutgang. Det positive var at jeg fikk poeng og levepoints basert på SAS Plus.

19. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    De ganske det har skjedd for meg, så har jeg ikke mottatt flere poeng. Har til og med endt opp i midtsete framfor nødutgang, så da er det ikke mye oppgradering. Hva er egentlig praksis her? Jeg mente jeg hadde lest at man fikk poeng for opprinnelig klasse..

20. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Gikk fra nødutgang til midtsete i pluss hjem fra Gran Canaria en gang. 5,5t i midtsete føltes ikke som en oppgradering hehe...
    Hadde også med meg matpakke så servering var ikke nødvendig heller

Spielhaug liker dette

Del denne siden