Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vært nevnt før et par ganger, men er ikke noe som kommer. Hvorfor skal SAS gi bort fleksibilitet gratis til sine beste kunder? Det er jo disse som skal KJØPE dette tilbudet.

mathiasfe liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Det de kjøper er å endre billetten any time. Mitt forslag er for gate change only, og bare når man ikke har bagasje. Veldig stor forskjell. De som kjøper for å endre, vil gjøre det uansett.

Insomnia4u and jayeff like this.
  3. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Man har kjøpt billett
    Møtet er ferdig tidligere
    Man møter opp på flyplassen
    Man har ikke bagasje
    Man kommer ikke til å betale de tusenlappene det koster for å komme seg 1 time tidligere hjem
    Men man er EBD og står ved gate
    Det er ledig plass på et tidligere fly

Jo.... Jeg mener man bør få lov å komme med det tidligere flyet.

Fredrik81, Mallamora, Bernd and 3 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,696
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har prøvd noen ganger på ARN å komme med et tidligere fly til Oslo, men tantene (dragene) bare rister på hodet og sier njet!! og jeg vet at det er god plass ...

Det hadde vært en god differensiering mellom diamant og gull dersom dette ble en mulighet ....
    I Norge har jeg betalt omtrent 150 TNOK for å fly når jeg vil, så dersom jeg kommer med et tidligere fly til Oslo kunne jeg kanskje kommet med to fly tidligere til BGO.

JA jeg kunne kjøpt fleksibel billett til noen tusen mer, men det synes arbeidsgiver er litt for mye luksus ...

Ursa liker dette
  5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ganske få som kjøper for å endre? Jeg kjøper ikke en billett fordi jeg skal endre, jeg kjøper pga jeg er usikker på når jeg skal hjem. Det er jo hit or miss med stort sett 1 avgang begge veier de gangene det benyttes.

Jeg forstår argumentasjonen din, men ser ikke helt hvorfor SAS skulle gjøre det. Hvor mange kjøper SAS PLUS billett pga de vet de skal endre og har med innsjekket bagasje?

Vil tippe at andelen som benytter SAS Plus av forretningsreisende er ganske høy når det kommer til 1) dagsmøter og 2) ingen innsjekket bagasje. Når du igjen slenger inn at de er EBD tror jeg ikke SAS har noe å tjene på dette.

Kjekt når gate lar deg endre, men som "uttalt" perk blir det nok for mye for SAS. I min jobb ville jeg "aldri" hatt behov for SAS PLUS lengre, kun tatt det med gate.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Om 8 av 10 kjøre Plus for å ha endringsmulighet, og 6 av de 8 kjøper Plus for å ha fleksibel reise hjem og de andre to fordi de syns det er digg å endre er ikke poenget her.

Mitt poeng når jeg sier at SAS ikke vil miste revenue på dette, er fordi du, som du sier, er usikker på når du skal hjem. Når du er hos kunden og finner ut at du blir tidligere ferdig og kan rekke tidligere fly, så ringer du / logger på, og endrer deg til det tidligere flyet fordi billetten din tillater det. Men om du ikke hadde hatt fleksibel billett, så hadde du neppe dratt ut til flyplassen 3 timer før, i tilfelle du kunne få reise med en tidligere fly, ville du? Tenker du hadde gått litt rundt i byen, tatt en kaffe, gått på kino, heller enn å ta sjansen på x antall timer på flyplassen.

Fordi de har så lite som skiller EBD fra EBG, dette er etter mitt skjønn en liten ting kostnadsmessig for dem, men som bidrar til å skille EBD fra EBG.

Aner ikke, men det vet nok SAS, og har dermed et grunnlag for å vurdere kost/nytte på et slikt incentiv :).

Mulig, men som jeg sa. Du har en dagsbillett til et møte i Oslo, så blir det ferdig, og du ser at hvis du er kjapp og rekker neste flytog, så kan du rekke et fly til BOO som går 2.5 timer tidligere. Men forutsetningen er altså at du da er ved gate i løpet av de neste 55 minuttene.
    Hvis du hadde en billett du kunne endre, og dermed være sikker, ville du gjort det der og da. Men hvis du hadde risikert å sitte i bollestua i 3 timer, ville du da gjort det? Du ville kanskje heller tatt en tur i byen, kafe, whatever?

Så, jeg tenker at de som kjøper Plus for fleksibiliteten, vil fortsette med det, fordi perk'n er så usikker. Dessuten, fordi om du kjøper Plus, så betyr ikke det at du har EBD.

Jeg er uenig. Det er mulig du ville levd med risikoen, men jeg tror mange ikke ville gjort det. Spesielt ikke når arbeidsgiver betaler.

Bernd, Eddie47 and Chrisbgg like this.
  7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, tror ikke vi blir enige om akkurat det her. Det vi derimot er veldig enige om, er at SAS skiller alt for lite mellom EBG og EBD :) Der savnes noen tiltak. Jeg klokket reise 115 med SAS i går på denne opptjeningen, og havner på 120-130 før den er over. Forskjellen mellom 45 og 120 er forsvinnende liten :)

no-backpacker and RoadKing like this.
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nå nå.. Ikke undervurder en gratis cola light!

Synes faktisk at man har noen fordeler i Go, og ikke minst at man kan gi bort en gullkort. Kona setter stor pris på dette, så gjør jeg når jeg er på reise i Lufthansa lounger med begge ungene :)

Bernd and samirunway like this.
  9. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd på mine siste to turer:

- Bestilte en del mat og drikke. Ca 200,- totalt. Vertinnene skulle ha betalt alt for mye, så jeg viste Diamond diskret for at de kunne slå av 100,- for drikke. Ingen kunne reglene, så jeg forklarte de, men de lot meg få alt gratis. Hyggelig slutt, om enn noe forvirret crew med voksne damer.

- Gratis frokost i Go. Skjer en gang i blant. Settes stor pris på.

Bernd, Ursa, Petter B-C and 1 other person like this.
  10. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Op-up fra Go til Plus på forrige longhaultur. Det pèp ved boarding, men selve oppgraderingen skjedde en god stund før avgang (fulgte med i app). For fremtiden er jeg likevel usikker på om jeg vil bli oppgradert når jeg sitter på rad 30 ved vindu når alternativet er f. eks. rad 23 vindu. Beinplassen er markant bedre på rad 30 og som EBD får man det man vil ha av drikke uansett. Beinstøtte og bredere seter betyr lite for meg, som en slank og lang nordmann.

Skal bli morsomt neste gang ved gate når jeg ber om å bli nedgradert igjen :D

Fikk ellers bytte siste innenriksflight ut fra TRD til tidligere avgang med innsjekket bagasje uten noe diskusjon. Spurte pent ved innsjekk. Var booket i A-klasse med en prisdifferanse på 900 kroner opp til billigste tilgjengelige Plus-billett på endringstidspunktet.

Ursa, Eddie47 and RoadKing like this.
  11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har ca. 10-12 "frokost-turer" i Go som EBD. Aldri opplevd... Har kjøpt en 4-5 ganger og kastet i meg smoothie resten.

I dag fløy jeg i Plus, som EBD, og ba om smoothie til frokosten, og fikk svar "Hva er det du skal ha, sa du? Smoothie, ja, det kan du kjøpe". Det var visst bare frokosten som var gratis før 9... Sa jeg også var EBD og at alt skal være inkludert i pluss. Da fikk jeg muffins også...

NoLimit liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. Godt opplæringen ikke avsluttes når uniformen er på..

wilhelm, Anton80 and NoLimit like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,696
    Bonuspoeng:
    293
    .... i Plus kan du drikke Smoothie hele veien uten at det koster deg noe .... enten du har EBD eller ikke er Eurobonus medlem ...

14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, bare i primtallsuker når det er fint vær, men ikke i skuddår og i alle tilfeller bare når du har kjøpt billett i appen.

Chrisbgg liker dette
  15. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig!!!! Og det kan noen ganger føles nærmere sannheten enn man først skulle tro. Haha

16. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,432
    Bonuspoeng:
    183
    Har du virkelig opplevd at du måtte betale for Smoothie i Plus?

17. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var jo konge da :)

Capture.PNG

18. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Blir snart Diamond og må si jeg er spent på hva jeg kan forvente meg! :)

Xxx.

RoadKing liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,696
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser du BGO-OSL kan du forvente deg lite forskjell ...i morges hørte jeg riktignok damen si at alle diamanter satt foran og derfor trengte ikke damene bak tenke på dem ...

Litt rart er det til og fra Stockholm, at damen stirrer i papirene sine når jeg ber om noe å drikke absolutt må få bekreftet at jeg er diamant.

20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg merker forsvinnende liten forskjell på å være EBG og EBD. Greit nok med en gratis Ramløsa eller hvitvin i ny og ne, men har fremdeles til gode å få CU på IC. Hvis reisemønster gjør at man uansett får EBD, så kan man ta det, men jeg ville aldri i verden gjort en MR for å beholde denne statusen.

TomF66 liker dette

Del denne siden