I går ble 07-flyet fra Bergen til Oslo kansellert pga tekniske problemer, vi satt i flyet og måtte gå ut igjen. Alle fikk da beskjed om å gå til billettkontoret for ombooking. Men vi var en haug med erfarne diamanter som bare løp til gaten til 7.25 flyet, og fikk bli med der. De hadde få plasser igjen og leste opp fra liste, prioritert med EBP, EBD og EBG, var vel kanskje 5-6 diamanter som fikk plass i tillegg til crewet fra det opprinnelige flyet. Ble nedgradert fra Plus til Go, men fikk nødutgangsete ved vindu, beste setet på hele flyet. Alt i alt bortimot det beste man kan håpe på i en slik situasjon. Synes synd på de sas ansatte når slikt skjer, garantert mye stress, men de siste ukene har jeg hatt kanskje 16 flygninger hvorav flere har hatt teknisk trøbbel, lover ikke bra...
Min erfaring er at jeg som EBD ikke kan velge sete ved siden av kona som er EBG når vi har separate bookinger, men hun kan velge setet ved siden av meg. Mao EBG trumfer EBD.. Har også opplevd at to seter ved siden av meg har vært tatt og jeg har flyttet meg til andre siden av midtgangen for å se at vedkommende plutselig sitter alene på rekka..
Jeg har enda ikke (ufrivillig) hatt en person sittende i midtsetet ved siden av meg, etter at jeg fikk EBD. Satser på at det holder seg slik
Samme opplevelse her. Helt tydelig at det er noe feil i rangeringen, dette må SAS ordne opp i. Hadde oftere ledig midtsete som EBG enn EBD.
I følge en post her i en annen tråd opplyste visst Roald på et møte at det nå er 28 000 EBD og 100 000 EBG. Setter jo ting litt i perspektiv angående status-gjenkjennelse og Courtesy Upgrade. Lurer litt på hvordan prioriteringen er på sistnevnte siden jeg regner med at betalt forhåndsoppgradering går foran, mens det virker som at cashoppgrade ved check-in er etter? Eller setter de av et visst antall til sistnevnte?
BA har vel 4 nivåer i sine programmer (blue, bronze, silver, gold) + rockestjernenivået (BA GGL). SAS har også 4 + Pandion. Men nå jeg vet ikke om BA bruker Amadeus og om de har lagt inn prioriteringer mellom sine nivåer når det kommer til f.eks. setevalg.
CPH-ARN i morges: Jeg (og vedkommende i sete A) var de eneste uten ledig midtsete i Plus. Nekter å tro at hele Plus var fylt opp av diamanter.
Nei, det er nok dimlingen med gull/ diamant som aktivt har valgt B som er skyld i det. Håper du så stygt på vedkommende. Har mang en gang lurt på kutyme på setevalg. Som oftest er det ledig i midten på mine fly, men innimellom kommer det en fjomp som åpenbart "didn't get the memo" og velger 2B selv om 6ABC er ledig. I slike tilfeller påberoper jeg meg som oftest retten til armlenet som plaster på såret.
I dag endte jeg midt i en gjeng med asiatere. Lenger bak så jeg 6-8 andre som hadde ledig midtsete (samt 5-6 på 4 rader i Plus). Utrolig irriterende at Gull er prioritert over Diamant. Det må være en feil, og kan umulig være pga. Amadeus-funksjonsmangel. Da skulle det i hvert fall vært prioritet likt. Men ved setevalg ser man jo at det ikke er tilfelle.
vet ikke om det går an å be sas legge inn EBG prefix i stedet for EBD ved bestilling..... ?? EBD kortet må jo ofte vises uansett hvis man skal ha seg drikke, så liten vits i å ha EBD på bookingen
Det var akkurat dette som var tilfellet: En eller annen nisse mente åpenbart at det var bedre med midtsete et stykke fremme enn gang eller vindu på rad 6. Seteblokk burde slik sett også gjelde statuskunder, slik at de ikke kan velge helt fritt, selv ikke i Plus. Jeg har forøvrig også hatt gleden av å havne midt blant et nokså omfattende følge med kinesere i Plus, som ga stappfulle rader 1-5 og mye ledig 6-12. Her tror jeg det må ha vært et reisebyrå eller en eller annen automatisert setetildeling som plantet gruppen på ethvert ledig sete på de første radene. Heldigvis hadde jeg gangsete, slik at jeg kunne ta flukten til rad 8.
SK4173 AES-BGO. Det plinger for seatbelt off og plutselig står JetTime flyverten der! "Good afternoon Sir! You are our very special guest today. As a VIP I would like to serve you before the other passengers. If there is anything you need, please let me know at any time." Jeg svarer "Cola Zero, takk" men nyter den som om jeg har vært i ørken i 6 måneder.
What?! Aldri opplevd dette på Jet Time. Men da har jeg booket om to flights så det blir mer Jet Time i oktober og november *krysser fingrene*
Jeg har ikke reist med Jet Time, men jeg har noen ganger flydd med CityJet og servicen der har vært på det nivået! Aldri opplevd det samme hos SAS ...
Var egentlig booket med SK1472 CPH-OSL (Vip Plus) i kveld, men øverstkommanderende har hatt hendene fulle med vår lille baby i et par dager nå og lot meg forstå at jeg gjerne måtte komme tidligere. Prøvde først, for syns skyld, 05400 og ble prompte tilbudt ombooking for den nette sum av 1673. Dro allikevel ut til Kastrup med planer om å prøve meg ved gate, men slumpet innom transfersenteret, hvor jeg så mitt snitt i å gjøre et forsøk. Resultat: Booket om til SK460 med et forståelsesfullt smil og uten krav om mellomlegg. Hurra! Om det var pga diamantstatus vet jeg ikke, men det skadet neppe.