Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det var kanskje en nyansatt og ikke en av de gode vennene ...
     
    mathiasfe, TOS and Scandipendler like this.
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hun var antakeligvis fersk.

    I beste fall sitter hun nå på bakrommet på CPH og får en overhøvling av dimensjoner for å ha brutt med selskapets retningslinjer overfor dets minst likte statuskunde. I verste fall har hun allerede fått sparken. Stillingsvernet er tross alt vesentlig dårligere i Danmark enn i Norge.

    Jeg er i alle tilfeller tilbake på norsk jord, men det gjenstår å se om øverstkommanderende hjemme gir meg samme behandling som en viss SAS-ansatt nå altså antakeligvis får på Kastrup. :D
     
    fmel, TOS, RoadKing and 2 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det er alltid et slit å bli konkurranseutsatt hjemme ..
     
    Henrik, fmel, Scandipendler and 2 others like this.
  4. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Har flydd mye den siste tiden, utenfor normale forretningsreiser, og har ikke trengt å vise Diamant status en eneste gang. Fått en smoothie hver eneste avgang. :)Veldig bra.
    P.
     
    rkvalvaa liker dette
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, har ikke trengt å vise kortet de siste 5 reisene. Alltid like gøy når man ser crewet står og blar i lister, eller man kan høre dem si "det var 11F, ikke sant?", eller "var det han der som var diamant? Jeg tror det, han så ikke ut som at han hadde tenkt å betale" osv :p
     
    Petter B-C, ostgei and rkvalvaa like this.
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes jeg jevnt over har fått både fritt midtsete, selv med nokså fulle fly, crew som er obs på hvem som er EBD, osv. De siste 8-10 flightene kan jeg ikke huske at jeg har vært nødt til å vise kort. Ser veldig bra ut nå for tiden. :)
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    De siste par flightene i M har crew som kommer bakfra tatt frem kortmaskinen, legger den bort når jeg sier "Diamant", uten å spør om bevis. Crew som kommer fra front har listene, så nødutgangsete er litt utsatt for jante og sidemannen som f.eks nettopp betalte for sin drikke...
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Du er alt for beskjeden. Jeg ber alltid (og får) minst to stk drikke.
     
  9. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Får ikke til å starte ny tråd så poster her.

    Satt i plus på fredag på rad 1 fra OSL til SVG. Det var jo helt utrolig hvor lite varer de hadde å tilby. Det var helt skrapet på tralla. Er det helt bingo hva de tar ombord av varer? Det var rett og slett ingen ting i menyen som var tilgjengelig.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En ny fordel jeg oppdaget, antakeligvis inspirert av Nord-Norge, er at flyvertinnen banner lavt når man bestiller mer enn 1 stk drikke i Plus.

    Jeg var såpass grådig at jeg bestilte cola, hvitvin og potetgull på en flight. Flyvertinnen sa klart og tydelig "å herre gud" mens hun begynte å servere.

    La merke til at dette var spesielt rettet mot meg, så tydelig at et svært religiøst rituale å servere et slikt herremåltid til en EBD i Plus :)
     
  11. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Da har vi vel svaret der. Fløy med 17.10 flyet.
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min hunch er at hun skammer seg så mye over den skrekkelige Stellenhoek-hvitvinen hun tvinges til å servere at hun håpet ingen ville bestille den. Derfor var hun nok mest av alt nervøs for reaksjonen din, og grep derfor hen til herren og overtroen.
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Omvendt akkord da, kanskje?
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan kanskje noen ganger mistenke at CC trekkes en tier fra lønna pr. enhet gitt fra tralla og en femmer pr. passasjer som bruker dassen foran. Eller kanskje rettere sagt: De må donere en femmer til fagforeningens vinlotteri pr. passasjer som bruker den. Slik blir det selvjustis av.
     
    Last edited: 08. nov 2016
    Jan Fredrik, Eddie47 and RedLine like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er din skyld?
    De leser her inne at vi andre kommuniserer med deg ..
    kanskje de har venner innen luftfarten som de sier det til .. en vet aldri
     
    anders82 and Scandipendler like this.
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Oslo -> Barcelona...... hadde 3C...... Kommer til sjekkin: Har 10E....

    Dessverre alt er fullt - kan ikke gjøre noe ..... litt småforbanna på flyet nedover i 10E. Tenker mest på Lufthansa Biz med ledig midtsete og porselen servise når jeg får pappboksen.

    På hjemtur senere denne uken ser det sånn ut på seatmap

    upload_2016-11-8_22-22-38.png

    Hva f...... er det sånn at det er en 15- 16 pandions med flyet da eller ? Det ser ihvertfall ikke ut til at det er noe seatblock i funksjon. (ja eller det er kanskje det for alle de andre...)

    Nå kommer jeg på hvorfor jeg liker SAS best på langdistanse.....

    Så opplever jeg noen "diamond service".....ja - jeg er jo redd for at det er det jeg gjør.....
     
    mathiasfe liker dette
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ......njja....ikke når det er jeg som kikker på oversikten er min erfaring.... jeg vedder på at det sitter en der når jeg setter meg :)

    Edit: Sjekket expertflyer også....det står X - blocked på alle midtsetene bortsett fra på min rad.....
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg som gull kan fint velge midtsetet ved siden av deg, men du som sølv (eller EBB) kan ikke velge midtsetet velge midtsetet ved siden av meg. Det er i alle fall slik seatblock fungerer for meg.
     
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Har nesten uten unntak hatt ledig midtsete de siste 10-12 flightene mine. Dette selv med omtrent helt.fulle fly. Dette som EBD.

    Jeg har i grunnen vært veldig fornøyd med det SAS leverer. Kanskje bedre karma enn før...? :)
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk nå at EBG blocker EBD..............
     
    Scandipendler and RoadKing like this.

Del denne siden