Skjønner nå at dette var et engangstilfelle. Måtte nå vise EBD kort fysisk på siste JetTime for å få Cola Zero!
EBD virker på meg å være dårligere enn EBG. Siden jeg ble diamant er ledig midtsete blitt en sjeldenhet og jeg har tilogmed opplevd å få folk i midtsete hvor hele rader er ledige et par rader bak (da det skjedde ble jeg så forfjamset at jeg måtte spørre sidemannen om han hadde satt seg på rett sete, hvorpå han viste boardingkort med at han satt rett). Skjønner etter å ha lest her at han sikkert var gull og dermed tok det setet. Hvorfor han ikke tok en ledig rad er et mysterium... I går toppet det seg for meg da jeg fikk en stor røslig kar som visste å ta seg nytte av armlenene i 1E da jeg hadde 1D: Igjen får jeg bare anta det var en gull? Sur over at EBD i praksis ikke gir noe mer enn Gull for min del sjekket jeg neste flight hvor jeg også hadde 1D. Det var riktignok Københavnflyet på fredags ettermiddag og det er alltid fullt så jeg hadde satt forventningene deretter, men så ser jeg dette: Her hadde altså noen fått en hel rad for seg selv og jeg tenkte at "OK, kanskje det er en Pandion eller Eivind Roald?". Vi hadde alle kommet ombord men rad 1 og 2, A-C var fortsatt tomme og folk begynte naturligvis å spørre om de kunne flytte på seg noe som ble avvist. Så... plutselig kommer det inn en svær kar med mange ryggsekker og håndhilser på crew. Han så ikke noe kjent ut, men etterhvert ser jeg han har politikort om halsen. Han blir stående å prate med crew samtidig som han kikker inn mot gaten, og jeg begynner å lure på om det er fangetransport og hvorfor de reiser i Plus. Like etterpå kommer det to til politifolk i sivil som går å setter seg på rad to. Og så... da kommer mannen som hilser på crew inklusive kapteinen og som har 1A: Kong Harald. Så det kan herved bekreftes at dersom du har status "Hans Majestet Kongen" så fungerer seatblock. :-D
Det er jo Jeg har forsåvidt sansen for at EB-HMK trumfer alle andre statuser (Kongegull farget kort får du da selvsagt) .....men jeg er helt enig dine andre observasjoner. Det er definitiv ikke noe oftere ledig midtsete for EBD - heller motsatt. (men ikke glem: gratis Cola i Go da )
Finnes det en forklaring på at jeg får velge sete på rad 5 og på SK491 i morgen, mens min reisepartner som er EBB ikke får velge sete på disse radene i det hele tatt? Stusser spesielt på rad 8... Screenshots er tatt helt samtidig, med innsjekk på samme reise. Har forøvrig hatt ledig midtsete helt siden jeg fikk EBD, med SK484 sist torsdag som eneste unntak.
Vært med på akkurat det samme tidligere, for akkurat ett år siden faktisk, på langdistanse. Vedlagt er samme fly for EBS og A3G. Fant aldri ut hva som var grunnen.
Mulig det er noe som nylig endret men jeg har testet nettopp med to separate bookinger på WF. Jeg har EBD og 5A, mens hun har EBG og 5D. Hun kan ikke velge setet ved siden av meg, men jeg kan velge setet ved siden av henne.
På returen fra HKG så ble noen av de rundt meg hilset på og takket for EBD medlemskapet. Tenkte til meg selv: Jada....jo versågod, not. Heia United!
Det ville i alle fall være et stort løft. Jeg for min del har fått bedre uttelling på seatblock i Go enn i Plus. Jeg tror bl.a. at de som har Cc-billett trumfer seatblock, og alle travelpass-gutta bookes jo i Cc...
Oooops, guilty as charged Neida.. Mulig dette stemmer for de som kjøper x-antall/unlimited flighter med travel pass, der blir vel alt automatisk booka i C. Jeg har den andre varianten av travel pass, pay as you fly, og velger selv mellom premium eco eller business på innelands når jeg booker gjennom Egencia. Så lenge det er ledig booker jeg da premium eco og får f.eks booking klasse A, B, J og P. Side spørsmål, hvorfor kan man hos Egencia booke SAS innenlandsbilletter i Business når business ikke er en egen klasse på flyet og vel ikke gir noen fordel utover Plus. Er det kun for å melke dem som trenger billett når alle andre klasser er utsolgt ?
Om jeg ikke tar helt feil, så er de billettene som går under "Business", Full-flex Plus-billetter. Med andre ord billetter du kan forandre uten å betale, i tillegg til at man får litt flere poeng for disse billettene. Hvorfor de fortsatt kaller de Business må du nesten spørre noen andre om. Vanlige Plus-billetter må man betale mellomlegget (hvis det er et) til den nye billetten, hvis man skal endre den.
Sånn ser ett eksempel på TRD - SVG ut for meg hos Egencia. TPC kan kun bookes i prem eco eller business, begge full flex i SAS Plus. Eksemplet er en 06.20 direkte flight TRD - SVG 23/1-17. Beklager at bildet havnet øverst, sitter på mobil akkurat nå
Forstår ikke helt hvorfor de kaller det "Fully flexible" i A. Men det kan være at de tenker den er "Fully flexible" i den forstand at man ikke betaler en avgift for å forandre billetten innenfor samme billettklasse, men man må betale hvis billettklassen som man først betaler for ikke lengre er tilgjengelig. Ser du på samme billett på SAS.no, så ser du at A-billetten heter SAS Plus, mens C-billetten heter SAS Plus Full Flex. Og at man opptjener 750 poeng (+25% gullbonus) for A og 1000 poeng (+25% gullbonus) for C.
Gleden ble kortvarig.. Morgendagens SK-flight viser opptatt midtsete på rad 2 - enda det er helt åpent på rad 6-11 (hva feiler det folk..?). Ved mindre det er en Pandion som har 2C skal jeg driste meg til å spørre 2B om hvilken farge vedkommende har på kortet sitt.
Det stemmer, men siden de "ikke har oppdaterte lister" må du sannsynligvis kontakte de hvert år for å få de til å godskrive de.
I rest my case her jeg sitter i 2F... D og E reiser sammen og jeg vil tro E er han med gull. Tror jeg må begynne å ta rad tre isteden for å unngå gullkalvene...
Jeg har sluttet å sette meg langt foran i klassen. Om det er nesten fullt ryker midtsetene foran i klassen først.. Dette er ikke noe svar på ditt problem... bare en generell betraktning.
Veldig vennlig crew på tur fra HKG til ARN i dag. FIkk alt jeg måtte ønske meg gratis, ikke bare drikke. Forøvrig må jeg bare skryte av maten i Go, den er langt bedre enn jeg er vant til fra eco hos andre selskaper. Jeg valgte å stå over en avgang på ARN-OSL i dag for noen kr, så jeg kuttet ventetiden på OSL ned fra 4 til 2.5 timer. Ble fulgt frem og tilbake av en ekstremt hyggelig dame på ARN som ordner alt jeg måtte ønske. Tommel opp hele veien, og åpenbart pga EBD