Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Tvilsomt at dette kan kalles diamant service, men siden jeg antar?? at problemet oppsto pga at jeg er diamant, legger jeg det inn her alikevell.

    Skulle dra fra BGO-KRS med WF i går. Hele familien på 4 og hadde booket hele 7raden. Når jeg skulle borde fikk jeg plutselig endret sete! (kun meg) til 2F. Flyet var stappfult.

    Min teori er: WF har også "plus" seter foran, selv om det ikke finnes noen forskjell ombord. Jeg antar jeg ble "oppgradert" til plus, (kaller det plus, alle vet hva jeg mener) og ble dermed splittet fra resten av familien. Heldigvis ordnet det seg ombord....

    Synspunkter/teorier?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Widerøe er notoriske på å flytte folk rundt.
    Dette kommer av vektbalansen på flyet.

    Jeg for min del flyr som regel CPH-OSL-KRS med SAS istedenfor å fly direkte pga dette.. Sitter heller lenger og komfortabel enn kortere og most...
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Vektbalanse? Flyet var fullt.... Håper ikke vekta mi ligger inne hos SAS:)
     
    Last edited: 22. des 2016
    BendikHa, DanH, dkvt and 4 others like this.
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke like ille som meg men hadde det samme på min siste tur ARN-LAX. Hadde plus med vindu og ledig sete ved siden. Kun to ledige i plus når boarding begynner hvorav det ved meg er et av dem.

    Viser seg at det er et følge med eldre folk, hvorav to ankommer i rullestol (begrenset bevegelighet, ikke lam). Alle med GO billett og reiser sammen. Resultatetet er at gaten oppgraderer den mest skrøpelige til setet ved meg, sikkert fordi det skal bli kortere vei å gå.

    God diamantservice for meg hver gang jeg måtte på toalettet da jeg følte meg enormt til bry når jeg måtte forbi.
     
  5. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    To rader med plus CPH-ATH i dag. Plusupgrade denied. Men jammen ble vi (3 pax) oppgradert ved check-in KRS uten varsel/spørsmål. Bingo!
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel kanskje noe å si at du får litt ekstra poeng og segmenter også?;)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det skader ikke, men tror fortsatt jeg ville valgt den mest komfortable routingen selv om det ville gitt 250 poeng mindre ;)

    90 segment er godt innenfor rekkevidde for mitt vedkommende så trenger ikke ekstra segment heller. Selv om det alltid er hyggelig å nå EBD halvt år før perioden går ut :D
     
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si meg dypt uenig! Mennesker med sykdom bør til enhver tid få den enkleste reise..
    At du ble brydd om å spørre om å gå forbi i et plus sete(!) LH er beyond me! Og sier vell mest om deg...
    Der er det mer enn god nok plass til å komme forbi...


    Hilsen 100% frisk Diamant som gjerne tar en "skrøpelig" person ved min side..

    C
     
    MadsVaHa liker dette
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg innser dette er å potensielt helle bensin på et bål men når ble alderdom en sykdom?

    Ellers må jeg bare beklage for at jeg gav uttrykk for å like å sitte alene. Det skal selvsagt ikke gjenta seg.
     
    Insomnia4u, kiev and NoLimit like this.
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Vi liker alle å sitte alene, men når du blander inn EBD i det hele, som om det var en menneskerett.. så blir det litt feil i min boks..

    Jeg har hørt nok av folk på krykker etc. Be sin bønn om å få sitte i pluss, og fått beskjed om at da burde de bestilt pluss... så her var det nok et reelt behov som gjorde at det ble vist barmhjertighet fra crew... Alt handler ikke om deg min venn! Fredelig jul ;)

    C
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    En fordel kom ut av dette..... Fikk plutselig poeng for bonusreisen! Så min mistanke om at jeg ble oppgradert til klasse C ble styrket. Burde i såfall blitt oppgradert til CI eller Cx, men tydeligvis skjedd en feil, så ble det Cc i stedet. Veldig fornøyd 1250 grunnpoeng på bonusreisen :D
     
  12. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Forstår jeg det riktig at man som Diamant opptjener bonuspoeng på reiser betalt med poeng, så lenge de er bestilt 14 dager i forkant? Betyr det indirekte at man får flightsene også?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Kun for "beste tilgjengelighet" billetter.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Beste pris = ingen poeng
    Beste tilgjengelighet = poeng og segment som vanlig reise

    Beste tilgjengelighet koster mer og er mindre fleksibelt.
     
    chberge liker dette
  15. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Oi, det var ganske stor prisforskjell ja. Billigere å bestille vanlig reise på ungdom enn via "Beste tilgjengelighet"!
     
  16. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om det var tilfeldig, men både på turen BGO-OSL på mandag og i dag på OSL-ALC hadde jeg ledig midtsete ved siden av - på flighter hvor det var mer eller mindre fullt. Eller kanskje det var fordi jeg hadde en heftig diskusjon på diamant mailen om fjerning av lounger ute i Europa, og SAS ønsket å gi meg en positiv overraskelse...?? :D
     
  17. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    På helt full flight i dag morges fra SVG til OSL fikk jeg ledig midtsete, derimot på returen i kveld fikk jeg ikke ledig midtsete til tross for lite belegg på flighten. På den positive siden, er lenge siden dragene har bedt om betaling for vannflasken min :)
     
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg flydde hjem fra CPH, til BGO, i eco på torsdag var det voldsomt god service. Opptil flere ganger fikk jeg spørsmål om jeg ikke skulle ha noe mer enn cola-lighten min.

    C.
     
    kaijoar and RoadKing like this.
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusbilettar kan endrast inntil ein arbeidsdag før avreise. (Og kan ikkje endrast etter utreise.) Men har to gongar i løpet av dei tre siste vekene fått lov til å reise heim tidlegare enn planlagd. Sjølvsagt med formaning om at "dette er eigentleg ikkje mogeleg, men sidan...."

    Berre desse to tilfella er eigentleg ei god belønning for å ha slite seg til eit diamantkort. Så får gratis cola zero heller vere ein bonus resten av året.

    (Men aldri, SAS, om eg tilgjev massakren av lounger og fast tracks!)
     
    BendikHa, Petter B-C, Eddie47 and 3 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    I dag opplevde jeg det jeg alltid har trodd .. dragene i serviceskranken på innland har en litt underlig innstilling til statupassajere ..
    SK 287 var forsinket over en time pga flyet kom svært sent inn fra Molde ..

    1. Tilnærming for å endre til et annet fly var i serviceskranken .. damen ristet på hodet og sa at da måtte min kone betale gebyr(!!!), hun hadde bonusbillett i Go og er EBG

    2. Tilnærming i gate for SK287 .. dette fikser vi .. mye tasting og vi fikk begge Pluss billetter på flyet som gikk tidligere..

    Sånn går dagene
     
    Petter B-C, RoadKing and SAS-EBP like this.

Del denne siden