Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Update: Ved pre-boarding på CPH var det 8 ledige seter i Biz og 5 i Plus. Før jeg boardet i 27F (plus) var 27E ledig i expertflyer og tre andre seter blokket og et annet ledig. Når jeg sitter ombord imidlertid så er 27E blitt blokket og et av de andre tre åpnet. I Biz var det ingen endring, og jeg gikk frem og sjekket at det faktisk stemte.

Så jeg fikk jo faktisk ledig midtsete og hadde en fin tur jeg :) selv om jeg kanskje kunne ha sittet fremme hvis de hadde klart å legge inn statusen min ;)

Men det jeg nå lurer på er hvordan blokkene egentlig virker? Hvorfor ble det blokk etter boarding?

2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,947
    Bonuspoeng:
    183
    Dette stemmer med de tilbakemeldinger jeg har hørt. Vet også at folk har fått EBpoeng som "plaster på såret" etter at crew har nektet å gi dem polarrulle i pluss med beskjed om at det kun er for salg i go...
    Så anbefaller alle som får den beskjeden å sende klage og mase på SAS så kanskje det bedrer seg eller så får man i hvert fall noen poeng som erstatning...

jayeff liker dette
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fikk faktisk 2 stk av disse i hånda på vei ut av flyet når vi fløy KKN-OSL her i vinter, så er jo forskjellig hvor gnien de er på de..

Har gjenntatte ganger sett at det har blitt tilbudt på min korte strekning tidligere også, så blir ikke helt klok på dette. Samtidig, denne flighten var jo så kort i fjor at de ikke serverte noe som helst utover kaffe, heldigvis så har de gått tilbake på det og serverer nå igjen som normalt...

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Virker på meg som det foregår en skikkelig drakamp mellom crew og hvem enn som er dem overordnet på strekningen KRS-OSL. Crew øyner muligheten for å la flighten være en slags semi-pause under dekke av 'kort flight', mens instruksen sier full servering. Noen crew jobber samvittighetsfullt og gjennomfører servering effektivt; andre ønsker å markere seg og lar serveringen være, mens de selv setter seg og gnafser på en polarrull bak gardinen.

Jeg mistenker merkelig nok at sistnevnte i noen tilfeller også kan være de som ikke nødvendigvis strekker seg så langt for å yte service i andre sammenhenger også.

5. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
  6. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ikke tilfellet. Alltid full servering i den senere tid, selv om det innimellom blir ansett av enkelte crew å være svært unødvendig å bestille noe i Plus. Det var heller ikke CC i casen her som proppet i seg ruller, men pilotene.

Dette virker som en svært spesiell sak. Kan ikke helt se for meg at det ikke ligger noe mer bak dette.. Oppsigelse på dette grunnlaget et i alle fall ikke tilstrekkelig i Norge, vil ikke tro det er tilstrekkelig i Danmark heller..

7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    I dag hadde jeg samme purser til Oslo som hjem fra Oslo i går. Ble møtt med et "Hei, og velkommen tilbake!" da jeg tuslet ombord. Små ting som gjør hverdagen og 6-flyet bittelitt bedre.

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte mail til Diamant mailen i dag, første gang jeg sender til den.

Fikk svar FØR jeg fikk den automatisk bekreftelsen på at mailen var mottatt. That rocks!

Ikke bare det... Når jeg takket for svaret, så fikk jeg jammen svar på det og:

Tack själv för att du hörde av dig och välkommen åter!

Med vänliga hälsningar
    ...

Helt utrolig. Bra SAS!, nå føler jeg at jeg teller. De små ting, osv...

Last edited: 26. jan 2017
  9. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Tiltalt med etternavn på flyet TRD-OSL under servering og da jeg gikk av flyet. Hørte det var et par andre ombord som fikk en "velkommen ombord herr Jensen" også.

Artig gest.

miura, Petter B-C, Sykkelthor and 3 others like this.
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ny og spennende opplevelse.
    Ved ankom kan man nå scanne boardingpass og få inngang til loungen.
    Jeg ble overrasket over at det fungerte, noe dragen ikke kunne forstå at skulle være noe nytt.

Har samtidig konkludert med at morgendagens boardingpass ikke lenger fungerer..

Alt for å slippe å vente på kofferten..

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har fungert slik siden en gang i fjor høst, veldig deilig, spesielt for min del, som allerede har rukket å ta det i bruk ca. 30-35 ganger.

Are liker dette
  12. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har selv testet en gang, men hvordan fungerer dette om man kommer med innsjekket bagasje og bruker 30 min ekstra til avgangshallen pga lounge? Bare ligger bagasjen og går rundt og rundt, eller?

13. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    30 minutter er kurant, da ligger nok bagasjen fortsatt på båndet. Etter en time vil den nok ha blitt tatt til side.

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke... Jeg har scannet boardingpass for lounge aksess i lang tid, hva er nytt med det? (mistenker at det er noe jeg ikke har fått med meg her)

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Me not comprende.

RoadKing liker dette
  16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder da ved ankomst, som er vår EBD fordel. Ser at autokorrekturen har gjort sitt for å gjøre teksten noe mer uklar.. hehe..
    Foretrekker å vente på bagasjen i loungen istedenfor ved bagasjebeltet :)

Edit, tidligere kunne man benytte returen om det var under 36 timer til, og man sjekket inn.
    Nå får man melding om at avreiseflyplassen er feil.

17. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Synlig og verbal statusoppmerksom er ikke SAS´ sterke side, men det begynner så smått å monne av den usynlige servicen.

Siste tur EWR-OSL.
    - Plusgrade fungerte (Go --> Plus)
    - Fikk oppgradere til det eneste ledige setet i Business (takket være èn no-show)

Deretter skulle jeg videre til Stockholm og ut i Europa med kort connection på ARN. Den helt nye SK-maskinen fikk tech på OSL, først forsinket, deretter kansellert. Før jeg hadde forlatt flyet tikket det inn melding om at jeg var booket om til neste fly - men da fra OSL - til min destinasjon.

...og som ikke det var nok: De hadde flyttet stakkaren i gromsetet 17F på en fullstappet 738 (uten sete foran) til fordel for undertegnede (17F var mitt opprinnelige sete ut fra ARN på samme flytype).

Det eneste stedet hvor menneskelig kontakt bidro til serviceopplevelsen var på EWR - ellers foregikk alt på "bakrommet".

18. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Dagens flight fra SVG til OSL, bonusbillett i SAS GO.

Flyvertinna kommer med vogna. Jeg sier at jeg vil gjerne ha en flaske vann og en boks Mikkeler. Hun gir meg det og sier: "ja det blir 90 kroner totalt". Jeg sier at jeg har diamant kort. Hun ser ned på papiret og sier: "ja, det blir da 70 kroner". Jeg sier at jeg fløy samme ruta flere ganger tidligere og måtte ikke betale noe, til noe hun sier at da har de andre ansatte i SAS ikke gjort jobben sin siden reglene er at man skal betale for alkohol på innenriks selv om man er pandion eller diamant. Hun sa det såpass høylydd at alle begynte å se på meg som en snyter. Jeg sier at det er greit, jeg vil ikke ha den ølboksen da og gir det henne. Hun sier at hun skal vise meg reglene for å bevise at hun ikke prøver å lure meg (direkte sitat). Jeg svarer henne at jeg har fløyet mellom SVG og OSL mer enn 20 ganger som diamant medlem og fått øl servert gratis de gangene jeg ba om det, selv om jeg var i GO. Hun kom til meg igjen med masse papirer og viste meg noe små skrift med interne regler. Jeg sa at det er ikke jeg som skal holde kontroll over regler, men at SAS burde være oppmerksom på dette og egne ansatte og ikke latterliggjøre seg selv foran passasjerer. Hun sa at dersom jeg hadde fløyet i SAS PLUS så kunne jeg få servert pilsen gratis. Jeg sa at jeg flyr bonusbillett i SAS MINUS og vil ha fred for resten av turen i stedet for å bli påpekt at jeg "ikke kan regler", samt "at jeg burde ha visst bedre".

Patetisk situasjon. Bør jeg sende inn en kommentar på dette til customer feedback ?

19. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Ja.

20. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis den regelen stemmer er det vel helt fair at hun sier ifra, og viser deg reglene når du hevder hun har feil?

NoLimit liker dette

Del denne siden