Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    vegardg and Scandipendler like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,698
    Bonuspoeng:
    293
    Forsinkelse på SK287 i dag ...
    jeg i Plus og mor i minus på bonusbillett ...
    Gikk til mannen i skranken for SK283 og spurte pent om han hadde plass ... selvsagt sa mannen og tastet iherdig og plukket opp to boardingkort i Plus .. her hjalp helt sikker diamanten ..

I prinsippet kan jo ikke mor få booket om uten gebyr ... dette er blitt påpekt utallige ganger av dragene i Service(???)- skranken ... der går jeg selvsagt ikke og spør om slikt

RoadKing and Upsaker like this.
  3. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63

Fair enough men da er det 9 av 10 crew som ikke følger denne regelen i min erfaring. Antar at unntaket er begrunnet i alkoholavgifter på tross i at du kan få gratis pils på bakken i loungen.

Det er noe annet når man blir latterliggjort av CA på flyet. Enda en minus på EBD som bevis at det er ikke vits å gå noen extra mile for å få EBD når man behandles på denne måten.

Kan ærlig talt ikke forstå at noen synes det er verdt å fly bevist ekstra for å oppnå EBD når det eneste du får tilbake er potensielt upgrades på interkontinentale reiser, gratis vann og smoothie innenriks og et vinglass til 80 kr på utenriks. Ja man kan gi bort gull kort og får noen rabatter på reiser men konseptet for meg etter å ha vært EBD siden den ble lansert er mislykket. Ok om man reiser ekstra og jobben betaler men diamant konseptet er ikke verdt noe.

My 50 cent :)

4. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Bedre behandling ved irrops er viktigst. Og, gratis årsavgift på AmEx (1.700kr) teller også litt. Men, vi venter alle på den forjettede eb3.0.

God behandling fra FAs burde vært selvfølge, EBD or not.

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget er her at de selger alkohol ombord på flyet og kan ikke dele det ut til noen gratis. I Plus er det inkludert 1 stk i billettprisen.
    I loungen selges det ikke og da er det ok, siden det er en del av tilbudet.

Hadde de sluttet å selge alkohol ombord så kunne de fint delt ut så mye de orket, men det ville nok ikke vært gunstig..

SuperVC10 and RoadKing like this.
  6. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Venter på det forjettede eb3.0.??? Jeg håper de utsetter det enda lengre, for hvilke fordeler er de neste de skal svinge sparekniven over? Det virker som at SAS vil prøve å finne sin variant av Ryanair løsning på programmet sitt.

jayeff liker dette
  7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    I tråd med forumets policy på å legge ut tilfeldige saker på hvilken som helst tråd:
    Jeg vil herved skryte av SAS!
    For tre uker siden var jeg i Washington, og da klarte stuerne å knekke hjulet av min nesten nye Lite-Cube (bare et par snurr rundt globusen). Ground handling på Dulles er ikke allverden, så jeg ringte SAS diamant. Svar med en gang, og en hyggelig dame beklaget så mye, og bad meg kjøpe maken på nærmeste butikk, og så sende kvittering og kontonummer. Kostet 724 daler (ikke bare bølgeblikk-kofferter som er overpriset...). Pengene overført på noen få dager uten krangel.
    For to uker siden hadde jeg litt vond ruting TRD-BGO-CPH-BRU for å maksimere avreisetid. Alt i skjønneste orden til BGO. Maskinen som skulle ta oss BGO-CPH fikk tech, så det ble klart at jeg ville miste CPH-BRU. Da gikk de tre på SAS/Widerøe skranken i gang med å ringe IRR i Oslo og KLM, hente ut bagasje, rekalkulere billetter osv. I det hele satte de himmel og jord i bevegelse for at jeg skulle komme frem til Brussel i tide. Av ymse KLM/luftfartsverk-grunner gikk ikke dette likevel, men all kudos til dette gjenget!
    Normal kjapp prosedyre i CPH med hotellovernatting og fly neste morgen, så mistet bare en halv time møte. For moro skyld sendte jeg inn en mail om dette var en forsinkelse som kom under EU261. Tre dager etter kom det giroutbetaling i posten.
    Helt utrolig service.
    Det hjalp tydeligvis å bli Diamant ;)

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra! Greit at vi opplever bra ting og. Ikke minst er det jo et poeng å høre at det kanskje har noe for seg med EBD.

Det til side, $724 for en KOFFERT? herrejesus (ja du skjønner, jeg er ikke så opptatt av kofferter :) ).

jayeff liker dette
  9. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Fabelaktig service på SK821 OSL-AMS idag. Seatblock i GO. Gratis drikke uten spørsmål om å vise noe EBD status. Kom i tillegg flere ganger å spurte om jeg ville ha mer å drikke og om alt var bra. Relativt fullt fly med AV- "geeks" som skal på ISE i Amsterdam

Eddie47 and Chrisbgg like this.
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Flott EBD-service på SK455 nå i morges. Fikk en smoothie uten å måtte krangle om hvorvidt dette er flytende eller fast føde, og uten at crew tok seg bryderiet med å konsultere svartelisten jeg står på.

Hadde tatt en sjanse på at flyet skulle lande 5-10 minutter før tidtabellen, slik at jeg rakk toget til Fyn, men de-ice og fem minutters nøling ved ankomstgate før flyet parkerte, satte en stopper for det. Dermed må kaffemaskinen i gullstua på CPH til pers en liten times tid.

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    7A reservert i forkant, vært inne og sjekket hele tiden.

Kl. 8 stod det fint med ledig midtsete. Nå kl. 9 var midtsetet tatt...

Nekter å tro at alle som sitter ved de andre blokkerte setene er EBD/EBP. De er vel derimot EBG som fortsatt blir prioritert over EBD.......

IMG_7533.PNG

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Seatblock dør når flyet er fullt..

13. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fullt fly fra TXL til OSL.. spankulerer litt for sent til gate, pga litt for fuktig lørdagskveld i Revaler str. til kl 05.30..

Ikke plass til bagasje overhodet, litt panisk stemning i kabinen for å få alt på plass.. fruens ender i cabin personalets varetekt forran, min blir sendt under flyet.. og må hentes på båndet i oslo....

På vei av flyet, stopper purser meg, og beklager så mye at bagen min gikk under, og qoute " hadde jeg visst at du var du" så hadde jeg romstert rundt og latt din bagasje bli igjen..

Så synd hun ikke la merke til bagtag..

Men artig at hun var så beklagende..

Ikke store problemet for meg..

Prio boarding fungerte ut fra BGO fredag også.. sjeldent skue i de trakter.. så er noe forbedringer føles det..

C

14. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    En liten oppdatering,

Nå har jeg ikke EBD kort lenger, men ikke vits og starte egen tråd for mitt kort.

Har hatt 22 flyvninger siden 01 Januar. Og har blitt oppgraddert fra GO til Plus på 14 av disse uten spørsmål i gate. Jeg har aldri spurt, men fått setekvittering/nytt boardingpass i gate før avgang. Helt uten kostnad. Ellers har jeg fått skifte fly i hytt og pine på SAS GO. Veldig bra service fra Widerøe Ground Handling.

Fløy BGO-OSL-SVG i går, SK280 fra Oslo ble forsinket med 1H, fikk en telefon fra SAS IRR ops avd og lurte på om jeg ville være med SK284 kl. 18.20 istede for 18.50 (17.40 rutetid) ikke noe problem. Fikk 11A på tlf, men da jeg boarda fikk jeg 1D og tom rad. Nice!!

Ellers, alltid smil ombord og god servering får jeg. Ikke noe problem og velge av snacks/mat/middag+ drikke i GO på rutene. På utenlands får jeg som regel Plus mat når jeg ikke blir oppgradert.

Fått en liten smalltalk av pursere,
    "Takk for du flyr med oss i dag"
    "Velkommen tilbake"
    "Sitter du godt? Eller vil du lenger frem?"

Mange små "koder" som gjør at jeg skjønner de vet at jeg er ombord.

All in all, Veldig fornøyd SAS kunde! :)

miura, chrt, stakar and 6 others like this.
  15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette stemmer ikke helt med beskrivelsen andre ebp kommer med, så er nok stuntet ditt som gir denne avkastningen;)

16. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, godt mulig! Men hyggelig er det hvertfall! ;)

helged liker dette
  17. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Har flere ganger fått endret på go billetter. Stort sett sier de nei helt til du viser diamant kortet. Beste eksemplet var da jeg skulle på bryllupsreise. Skulle fly osl-arn-lax, med 1 time overgang der. et par dager før gikk jeg bort i skranken på gardermoen å spurte om jeg kunne få ta flyet kl 7 på morgenen i stede for 7:45 for jeg har opplevt at 1 time er litt kort med transfare (har nemlig ligget på hotell på CPH i stede for i Tokyo en påske) Dette var ikke mulig å få til før jeg dro opp kortet og da gikk alt i sin orden. Fikk også kommentaren "kortet ditt hjalp deg her" da han var ferdig (oppgraderte selvfølgelig til business, var jo bryllupsreise :) )

Annet eksempel var i trondheim den 27, jan da flyplassen ble stengt grunnet tåke og flyene kansellert. Gikk ut for å høre om jeg kunne få garantert plass på første fly til oslo, det kunne hun ikke ordne for hun var låst ute siden de dreiv å booket om i oslo. Sa jeg var diamant, og plutselig sto jeg der med en ny comfirmed billet til oslo på neste fly. Fikk til og med beklagesle på at hun ikke ordnet det med en gang.

I går på vei hjem fra London ble hilsen med "Hei Bråten, ønsker du noe servering i dag?" da hun kom bort med vogna. Reisefølget ble imponert :p

Nanping, Angie, Stuttfeiten and 4 others like this.
  18. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring går begge veier.
    Ved en anledning var jeg og to kolleger noe tidlig på flyplassen.
    EBD + EBD + EBG. Ingen sjanse til å fly en time før selv om det var rikelig plass.
    Spurte dog kun i loungen. Fikk melding om forsinkelse på får flight, spurte på nytt. Nei, forsinkelsen var altfor liten til at det var noe tema..

Forøvrig har jeg flere ganger tidligere positive erfaringer, men da kun i gate..

19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er dette nye og "forbedrede" automatiske oppropet på gate på OSL: "Ombordstigning for Business Class og Plus"?
    Ikke noen ord om gull eller diamant.

Hørte det på søndagen og tirsdag men gav selvsagt pokker i det og boardet med en gang så jeg vet ikke hva som ble sagt etter dette, men hva er greia? Har vi diamanter fått et forbedret produkt hvor vi får boarde som en egen gruppe etter biz/plus?

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk min velkomstgave nummer 2 i går. Av utvalget falt jeg for whiskey glass, er glad i den slags :)

Imidlertid, når jeg pakket opp, så var ett av de 4 glassene knust :(.

Mener å huske det var noen her som skrev om at de hadde bestilt brødkniv og fikk hengelås, hvor klaget du hen? (håper du leser dette :) )

Del denne siden