Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    I Go?

2. Kimpe

Kimpe Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Har selv fått meg både en øl og et glass vin i GO på innenriks flere ganger.

God service kalles det. :)

Kim

miura liker dette
  3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Fakirflyet BRU-CPH i morges (Go Light-billett til 3400...):

Ber om en juice, Ramløsa og en sandwich. Myndig dansk dame gjør i første omgang ikke mine til å ville gi meg noe gratis, så jeg finner frem SAS-brandet Amex (er uansett forberedt på å i det minste betale for sandwichen). Hun tar i mot kortet, titter på det, hever øyenbrynene og bryter ut i latter: "Gu' hjælpe mig! Mennesker som dig flyver mer enn mig, du skal sgu ik' betale noget! Sig endelig til, hvis det er noget mer du vil have'.

Nanping, Angie, lMartin and 17 others like this.
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Dansker i serviceyrker kan av og til være ganske så slagferdige. Var på et møte i Århus for mange år siden. Det var ikke matservering på venue, så vi spiste i Jomfu Ane-Gade eller deromkring. Jeg og en kollega var blitt forsinket, og vi ankom en overfylt restaurant. Klarte endelig å erobre to plasser ved et bort og bestilte hver vår entrecote. Da den endelig kom var det kun 10-15 min igjen til neste sesjon (hvorav 5 min gange/løp) så vi hev innpå. Da vi vinket på kelneren (for å betale) var han allerede på vei medbringende en bolle saus. Han kikket ned på vår to tomme tallerker, smilte og spurte: "Vil I have en skje"?

5. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk velge fritt fra hele menyen på HKG-ARN i Go i desember. Veldig hyggelig crew :)

Petter B-C and Eddie47 like this.
  6. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det kalles inkonsekvent service.
    De har etter loven (sies det) ikke lov til å servere gratis alkohol på innenriks, og Plus får kun en enhet uansett om de smiler pent eller spør (Så langt jeg har observert).

Dette er vel egentlig et av de aller største problemene til SAS, konseptet er uklart og ikke gjennomført over hele linja.

Om EBD skal få en øl eller ikke er forsåvidt samme f... for meg, selv om jeg synes det er hyggelig på utlandsturer, men det plager meg grenseløst at de ikke klarer å ha et konsekvent produkt.
    Det er skrekkelig frustrenede og ikke vite hva som er utfallet hver gang tralla kommer forbi, om man får en ulmt blikk fordi man er så grådig at man vil ha både polarrull og vannflaske (!!!!!!), eller om man får 2 stk og et smil på kjøpet.

Alle mennesker liker forutsigbarhet, mangel på forutsigbarhet skaper usikkerhet, irritasjon, frustrasjon osv. Dette er i prinsippet samme problemstilling som Priority Boarding. Det gjennomføres noen ganger, og andre ganger ikke. Eksempelvis har jeg hørt "Priority boarding starter nå, det er kun for de som reiser med barn, eller barn som reiser alene, alle andre må vente". Begrepsforvirring kanskje?

Men det var dagens utblåsning. Nå skal jeg pakke meg på sykkelen i 10 cm snø.. Det blir nok gøy.. Men jeg vet i alle fall hva som venter meg!

7. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i GO ja, og jeg ser det som helt naturlig at de burde tilby det samme til EBD i GO som alle i PLUS. Det er konsekvent også.

8. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    I og for seg ja, men reglene spesifiserer at det ikke er alkohol til EBD på innenriks. Og de fleste er kjent med dette. Har måttet diskutere dette en gang OSL-CPH at det var kun innenriks.. litt styr men løste seg etterhvert...

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har faktisk softblock fungert plettfritt så lenge jeg kan huske. Det var en periode det føltes som om jeg ikke kunne få ledig midtsete selv på et tomt fly, men plutselig virket det som om SAS fikk dreisen på det - selv om jeg leser her inne at andre har mer blandede erfaringer.

I dag skjedde det imidlertid noe merkelig. Ved boarding fikk jeg den fryktede pipelyden og påfølgende papirlapp som varsler setebytte. Setet var imidlertid det samme som jeg hadde valgt i utgangspunktet, så gateagent bare trakk på skuldrene og smilte - mens jeg tørket vekk svettedråpene fra pannen og var glad for å unngå midtsete på bakerste rad.

Flyet var knappest nok halvfullt, så jeg ble nesten perpleks da noen plutselig kom og skulle ned i B-setet ved siden av meg (det var ikke mange opptatte midtseter på denne flighten...). Jeg var nesten sikker på at vedkommende hadde gått til feil rad, men den gang ei. Jeg var nesten litt fristet til å spørre vedkommende hvordan han fikk valgt B-setet (og ikke minst hvorfor i alle dager han gjorde det, gitt at det var atskillige ledige seterader lenger bak på flyet), men jeg mistenker at han muligens kan ha fått setet automatisk tildelt.

Har noen opplevd noe lignende? No big deal egentlig, men jeg lurer litt på hva som skjedde her, og antar det må være en eller annen sammenheng med setebyttelappen jeg fikk ved boarding. Innerst inne frykter jeg såklart at SAS forsøker å finjustere systemene sine til å, hmm, forbedre softblock, men det er nok en forhastet slutning. Jeg mener en gang å ha blitt forklart at man overføres fra Amadeus til et annet system ved boarding, og at noe av og til kan glippe i denne prosessen, så kanskje det var det?

10. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hsr opplevd to ganske så positive ting i det siste, selv om det ikke er direkte relatert til EBD. Det er kommet en ganske så hard block for Pandions for de to siste ukene har jeg sittet på 1A med en Pandion på 1C. Ved innsjekk har 1B vært blokkert. Hvis jeg nå bare kunne stolt på at det som oftest er han godeste Pandionen som har 1C på det vanlige flyet hadde alt vært fryd og gammen for da kan jeg konsekvent velge 1A :D

På vei hjem fra Oslo i går begynte purser å ommøblere på folk, men det var i grunnen ikke så dumt, for ha spurte folk på fullstappede 3-setere om ikke de heller ville ha noen av setene der det ille satt noen eller bare satt en. Tommel opp for det!

11. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på flybytte.

Skjedde samme med B sete med meg i går.
    Vedkommende ble flyttet fra 10 C til 11B.
    Etter flybytte var Plus frem til rad 10...
    Rad 10 var dog tom og ettersom jeg var så og si sistemann inn spurte jeg om å få rad 10 (2-seter på 737-600).
    Etter Vedkommende crewmedlem hadde konferere med purser var det heldigvis ok og 11B fikk 11C, og spørsmål om han ville bytte mot 10C.
    Det var ikke noe tema men alle oss tre var fornøyd med løsningen da alle var over snittet store....

Scandipendler liker dette
  12. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde første IC som EBD nå til Tokyo. Ble oppgradert til Plus på hjemreisen for 4 personer, men fikk aldri noen mail, oppdaget det tilfeldigvis ~12 timer i forveien da jeg sjekket expertflyer og setene våre plutselig ikke var tatt lengre. Går utifra at dette var en EBD CU? Relativt godt med plass i flyet, fikk oppgradert videre til biz med poeng.

Ikke noe problem med å få drikke til alle fire (min far, bror og brors samboer) på noen av de tre flightene i go.

Ellers merket jeg ingen forskjell på EBG og EBD.

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at dette var en CU siden du ikke fikk noen e-post om dette. Mulig det var fullt i GO og at det var derfor dere ble oppgradert?

14. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, var en del ledige plasser i Go, de opprinnelige setene våre var også ledige.

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, da var det nok bare en (hyggelig) oppgradering.

16. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest noen steder at lounge tilgang ved ankomst skal være et gode som EBD.
    For et par uker siden hadde jeg litt god tid og bestemte meg for å teste. Blippet meg gjennom porten og tilgang uten problemer. Tenkte jeg skulle stoppe innom i dag for å ta en rask frokost og kaffe, men fikk da opp et rødt kryss med ingen adgang.

Hva er egentlig reglene her?

Stormeren liker dette
  17. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Kun adgang ved ankomst fra internasjonale flights.

Stormeren and Markal like this.
  18. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    OK, takk for svar. Snedig at jeg kom inn for et par uker siden. Kanskje noe bug i maskina eller kanskje hadde jeg retur samme dag (det tenkte jeg ikke på før nå).

Stormeren liker dette
  19. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette var på innenrikssuppekjøkkenet på OSL og du brukte boardingkortet for returen, var det nok det som gjorde utslaget.

Stormeren liker dette
  20. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, innenriks. Scanna eurobonus kortet fra appen mener jeg. Sikkert ettermiddagsflyet som da ble registrert.
    Da røyk muligheten for havregrøt til frokost etter "nattflyging" fra trondheim :confused:

Stormeren liker dette

Del denne siden