Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Kom meg ikke gjennom Fast Track som EDB på OSL med Widerøe-billett i går. Dette var nytt for meg. Stor jo til og med hos Widerøe at EBG og EBD skal ha FastTrack og Lounge med Widerøe. Lounge funket heldigvis. Noen som har møtt på samme hinder? Dette gjaldt altså nye SAS FastTrack på OSL!

Petter B-C liker dette
  2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
  3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Står på SAS sine sider at det kun gjelder for flyvninger med SAS. Det ville nok fungert å bruke den gamle.

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Om det lyser rødt på ankomst er det berre å ringe på klokka og vise boardingkort og Eurobonus-kort. Det har i alle fall funka fint for meg, også ved ankomst med Widerøe og Lufthansa.

Stormeren liker dette
  5. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Takker. Da virker det som om lounge tilgang ved ankomst er en offisiell EBD-fordel også innenriks. Eller?

Jeg skal forske videre neste gang jeg har god tid en morgen på OSL. :cool:

Stormeren liker dette
  6. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Vi var fem stykker som reiste OSL-MIA og tilbake for en stund siden hvor jeg booket 30A-E og hvor F blei blokket. Kun meg som diamant i selskapet og jeg hadde booket meg på A.

7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hevdar i alle fall det med hell (så langt) når det lyser rødt for ankomst-BC med meg.

Stormeren and Markal like this.
  8. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    På SAS SK1327 fra AES til OSL 18:30 i dag fikk jeg nytt sete på rad 3, istedenfor mitt på rad 10. Fra Go til SAS Plus der altså. Ganske smekkfullt, så antar statusen bidro til at jeg ble utvalgt til å rykke frem!

Helt annen sak, steike tid hvor tregt det av og til går med nye bagasjeanlegget på OSL Innland. 20 min siden landing, og ikke et eneste kolli på båndet enda.

Fredrik81 and Upsaker like this.
  9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    I dag forstod jeg for første gang hvorfor noen kaller de loungeansatte drager.

De automatiske slusene var ute av drift i dag på OSL og det var manuell kontroll. Jeg viste boardingkortet mitt fra CPH til OSL (tydeliggjøring: med SAS), og dragen spør hvor jeg skulle videre. Jeg sa jeg ikke skulle videre, og fant frem diamantkortet. "Ja, men hvor skal du?" "Jeg skal til Oslo sentrum etterhvert", svarer jeg, "men ville gjerne ta en liten matbit først siden jeg har litt tid før møtet". Dragen svarer kontant at da kan jeg ikke komme inn i loungen, hvorpå jeg svarer at det er en diamantfordel. Det var hun ikke enig i, men hun skulle være snill å sjekke med en kollega.

Etterhvert kommer en ny drage, jeg viser boardingkortet fra CPH igjen og hun lurer også på hvor jeg skal videre og med hvilket flyselskap, hvorpå jeg svarer at jeg ikke skal videre. Det er egentlig ikke lov å gå i loungen når jeg ikke skulle videre forteller dragen. Diamantfordelen er å kunne bruke loungen uavgengig av hvilket flyselskap man skal videre med, kunne hun fortelle meg. "Men okey, hør her, jeg er grei i dag, men du får absolutt ikke lov til å sitte her i hele dag, du får kun lov til å gå inn en liten tur".

Dragen åpner porten, jeg begynner å gå og da finner den første dragen ut at hun skal stoppe meg, holde meg igjen og rope "Er det sant? Skal han få lov til å gå inn?", hvorpå den andre dragen svarer "Ja, bare la han gå". Flaut…!

Fantastisk diamantservice, med andre ord… :rolleyes:

Last edited: 22. mars 2017
    DanH, Eddie47, Nanping and 5 others like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,962
    Bonuspoeng:
    293
    Du bør jo informere Diamant mailen om at fordelene ikke håndheves?

ILS2 liker dette
  11. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Det at du kan bruke lounge uavhengig av selskap egentlig er en pandion-perk

12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men bruk ved ankomst er vell en EDB perk?

C

Jan Fredrik liker dette
  13. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Skal være det ja. Tror EWR et holdt utenfor pga noen reguleringer

Chrisbgg liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,962
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, jeg tenkte på lounge ved ankomst jeg da.

Jan Fredrik liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Lounge ved ankomst gjelder fra SAS-flyvninger og codeshare. Det er ikke noe hyggelig å rakke ned på betjeningen hvis man ikke vet hva man selv har krav på.

16. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor står disse fordelene?

17. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Sindre liker dette
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Kom fra CPH til OSL med SAS, som jeg gjør nesten hver uke.

Hvis du leser igjen ser du at det er de som begynte å blande inn hvilket flyselskap jeg skulle videre med da de simpelthen ikke klarte å forstå at jeg bare skulle til Oslo S med Flytoget.

19. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg testet innenriks lounge ved ankomst fra TRD igjen i dag. Leste av boardingkortet (TRD-OSL) i appen noe som resultere i grønt lys og åpne porter. Ikke retur før på fredag så nå var det helt garantert flyturen nedover som ga meg adgang. Om dette var pga EBD eller feilaktige porter skal jeg ikke være for bastant på...
    Frokost og kaffe før flytoget inn til byen var helt greit ;)

20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Da må det være noe feil med portene. Mitt tips er at de ikke har funksjonalitet for å skille mellom innenriks og utenriks.

Når det gjelder loungedragene på OSL som nektet lounge ved internasjonal ankomst, er det i slike tilfeller viktig å ikke la dem slippe unna med det. Når den ene dragen utbasunerte til den andre, 'Slapp du ham inn!?', bør man snu på hælen og be dem vennligst dokumentere hvorfor man som EBD ikke har adgang til lounge ved internasjonal ankomst og som sådan begrunne sin opptreden. Hvis de fremdeles insisterer, får man be dem tilkalle en overordnet.

Mbj, Petter B-C, DanH and 3 others like this.

Del denne siden