I dag forstod jeg for første gang hvorfor noen kaller de loungeansatte drager.
De automatiske slusene var ute av drift i dag på OSL og det var manuell kontroll. Jeg viste boardingkortet mitt fra CPH til OSL, og dragen spør hvor jeg skulle videre. Jeg sa jeg ikke skulle videre, og fant frem diamantkortet. "Ja, men hvor skal du?" "Jeg skal til Oslo sentrum etterhvert", svarer jeg, "men ville gjerne ta en liten matbit først siden jeg har litt tid før møtet". Dragen svarer kontant at da kan jeg ikke komme inn i loungen, hvorpå jeg svarer at det er en diamantfordel. Det var hun ikke enig i, men hun skulle være snill å sjekke med en kollega.
Etterhvert kommer en ny drage, og hun lurer også på hvor jeg skal videre og med hvilket flyselskap, hvorpå jeg svarer at jeg ikke skal videre. Det er egentlig ikke lov å gå i loungen når jeg ikke skulle videre forteller dragen. Diamantfordelen er å kunne bruke loungen uavgengig av hvilket flyselskap man skal videre med, kunne hun fortelle meg. "Men okey, hør her, jeg er grei i dag, men du får absolutt ikke lov til å sitte her i hele dag, du får kun lov til å gå inn en liten tur".
Dragen åpner porten, jeg begynner å gå og da finner den første dragen ut at hun skal stoppe meg, holde meg igjen og rope "Er det sant? Skal han få lov til å gå inn?", hvorpå den andre dragen svarer "Ja, bare la han gå". Flaut…!
Fantastisk diamantservice, med andre ord…
Vis alt...